over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#113186 door havanalover
02 aug 2017, 15:33
Ik heb vele jaren pakjes verstuurd met DHL wegens betrouwbaar en stipt. Wat ik nu meemaak tart elke beschrijving en is Cuba es Cuba in het kwadraat. Na een hele reeks vertragingen en valse excuses komt de waarheid stilaan naar boven. DHL kan niet leveren want ze zitten zonder "gasolina" (benzine). Vermoedelijk is hun benzine gestolen. Door de rantsoenering wordt op grote schaal benzine gestolen.
Heeft iemand ervaring met (betrouwbare) alternatieve leveranciers? Aanbieders op internet sturen meestal via Spanje. Naar verluid wordt de Cubaanse post steeds betrouwbaarder.
#113190 door Jos vivienda
02 aug 2017, 16:45
Ik heb heel lang kleine pakketjes gewoon met Bpost verzonden. Die kwamen altijd heel netjes en ongeschonden(ongeopend) aan. (zij moest ze wel ergens gaan afhalen, waar weet ik niet meer. in elk geval ergens vlakbij)
#113192 door Pieterklu
03 aug 2017, 14:33
Via Globestar, Italië of Spanje kun je pakketjes versturen. Het traject tot in Cuba is betrouwbaar. Daarna moet je het afwachten. Ojala! Verzenden kost je in totaal (de beide trajecten) ongeveer 14 euro per pakket. Taxes hoeven niet betaald te worden, op een enkele cup na per pakketje.
#113196 door hombredecuba
04 aug 2017, 08:58
Pakketje tot 1500 gram verzenden met 'Postnl'.
Kosten 18,62 en is 2 tot 3 weken onderweg.
Wordt thuis bezorgt of afhalen postkantoor.
Omdat ik al 15 jaar pakketten verstuur laat het postkantoor mijn familie weten wanneer een pakket is aangekomen.
Is voor 99% altijd goed aangekomen.
Alleen jammer dat het gewicht nu beperkt is tot 1500 gram,kom je daarboven wordt het (flink) bijbetalen.
Jaren terug was het nog 38,00 euro voor 5 kilo!!! :shock:
#113206 door Janette
07 aug 2017, 21:56
Is geen 1500 gram maar tot 2 kilo is het bedrag 18.62 euro. Maar je verteld er niet bij is zonder track and trace. Dat is altijd beter om te doen naar het buitenland. Omdat je dan je pakket kan volgen waar het is. Nog beter aangetekend als het waarde heeft. Dan krijg je het bedrag vergoed als het niet aankomt tot 500 euro. Of verzekerservice als het veel waarde heeft. Maar daar betaal je natuurlijk ook voor.

Alle tarieven in Euro's t/m 2 kg 2 - 5 kg 5 - 10 kg 10 - 20 kg 20 -30 kg
Pakket zonder Track & TraceEen pakket zonder Track & Trace is alleen mogelijk naar het buitenland en t/m 2 kg.
Regio: Wereld
€ 18,62 - - - -
Pakket
Standaard inclusief Track & Trace
€ 24,30 € 34,30 € 58,30 € 105,30 -
Aangetekend Bij een Aangetekend pakket tekent de ontvanger voor ontvangst. De maximale schadevergoeding bij verlies of beschadiging is € 500,- per pakket. Bezorging in Nederland van maandag tot en met zaterdag. Het pakket is te volgen via Track & Trace.
Waardevolle spullen tot € 500 verzekerd.
€ 25,95 € 35,95 € 59,95 € 106,95 -
VerzekerserviceBij een pakket met Verzekerservice is de inhoud van uw pakket bij verlies of beschadiging verzekerd tot maximaal € 5.500,- per pakket. De ontvanger tekent altijd voor ontvangst. Bezorging in Nederland van maandag tot en met zaterdag. Het pakket is te volgen via Track & Trace.
Waardevolle spullen tot € 5.500 verzekerd.
€ 31,80
#113207 door hombredecuba
08 aug 2017, 09:07
Die 2 kilo is voor het Nederlandse tarief. Tot 2 kilo is 18,62 euro.
Op Cuba wordt vanaf 1500 gram overgewicht berekend.
Track & Trace op Cuba......?????? Probeer het maar.....
#113211 door Janette
10 aug 2017, 20:40
haha, dat weet ik dat gaat je niet lukken track and trace op Cuba.

Ben ik niet mee eens dat 2 kilo alleen voor Nederland is.
Stuur zelf vaker pakketjes naar buitenland en dan is het altijd tot 2 kilo, geen 1500 gram.

Maar goed wie weet heb je wel gelijk als het om Cuba gaat.
#113424 door vrmm2002
26 sep 2017, 07:48
Pakketjes tot 1,5 kilo zijn vrij van 'impuestos'. Boven de 1,5 kilo moet de ontvanger betalen. Zie:
RESOLUCION  ADUANAL :
TODAS  LAS EXPEDICIONES DE PAQUETES A CUBA SE CLASIFICAN EN DOS CATEGORIAS  PRINCIPALES: 

1) ENVIOS A CUBA DE MISCELANEAS: 
( VESTUARIO , CALZADO  ,ALIMENTOS , ARTICULOS PARA EL HOGAR , ARTICULOS PARA LA HIGIENE Y CURA DE LA PERSONA , PERFUMERIA ,Y SIMILARES)

A PARTIR DEL 01 DE SEPTIEMBRE  LOS ENVIOS DE MISCELANEA NO PAGARN IMPUESTOS ADUANALES HASTA EL PESO DE 1,5 KILOGRAMOS  .

2) ENVIOS DE ARTICULOS  DURADEROS:

( ELECTRODOMESTICOS  , Y TODO LOS ARTICULOS QUE NO PERTENEZCAN A  LA CATEGORIA DE  MISCELANEAS  )