Overzicht van salsa danscholen
#64914 door edsel
22 feb 2007, 09:41
beste mensen,

Ik kan U met veel plezier de lessen van Ivan Rodriguez uit Eindhoven aan-bevelen, medeeigenaar en leider van Cubadanza. Ivan heeft een geweldig op leiding als danser in Cuba achter de rug.

Ivan, een santero, weet van wanten, en is eveneens een zeer aimabel mens en goede docent, als een van de weinigen in Nederland verwijst hij naar Ignacio Pineiro als hij spreekt over salsa of sandunga,

Zijn vrouw, annemarie, is eveneens dansdocente en geeft jazzdans, als conditie-training, de jazzdans is de basis van de Mambo à la Kathrine Dunham, ookwel 'salsa' genoemd.

Beide docenten, en voortreffelijke dansers, zijn van harte aanbevolen, en er is ook Cubaanse percussie-les op de zaterdagmorgen, van harte aanbevolen, om de ritmes te leren kennen en goed te leren dansen.

zie hun website

http://www.cubadanza.nl/

Veel plezier,
Edsel
#64987 door ries73
26 feb 2007, 13:56
Edsel, dans jij er ook??

Ik dans er inmiddels een jaar of 7 nu. En echt, wil je echt iets proeven van het cubaanse leven, de muziek, het gevoel...dan moet je bij Ivan&Annemarie zijn. Je krijgt namelijk niet alleen les, hij verteld ook over de geschiedenis, waar de muziek vandaan komt...tot zelfs helemaal terug naar de Afrikaanse roots. Fantastisch!!

Mocht je dus in de buurt wonen, een proef les is gratis :D

#64993 door edsel
27 feb 2007, 12:50
Neen,

Maar ik ken ze allebeiden, en ik heb genoeg gezien om de kwaliteit te kunnen beoordelen.

gr,
Edsel