Algemene thread. Hier dus niet de aanbiedingen.
#112154 door Pieterklu
27 aug 2016, 10:28
Jetair gaat ook de kant op van de budgetmaatschappijen. Bij een ticket kreeg je normaal gesproken gratis meegeleverd het vervoer van 1 stuk handbagage (10 kilo) en 1 stuk ruimbagage (20 kg).

Sinds kort is nu alleen de handbagage gratis.
Wil je een (extra) koffer meenemen dan betaal je per persoon:
- 15 euro - gewicht tot 20 kg
- 25 euro - gewicht tot 25 kg
- 30 euro - gewicht tot 30 kg
Je kunt natuurlijk ook gelijk upgraden naar een ruimere zitplaats met extra faciliteiten en dat kost je 110 euro per persoon.
#113534 door holantina71
10 nov 2017, 18:07
ja.... ik zag het al aankomen, en had het ook tegen mijn man gezegd.... straks moet je ook bij JAF overál voor betalen.... zucht....
#113537 door holantina71
10 nov 2017, 23:20
Ja, en de maaltijden voor mensen met bepaalde gezondheidsklachten (bv. glutenvrije maaltijd)) zijn niet meer gratis. Dat is mij ook opgevallen. Daar moest men vroeger niets extra's voor te betalen!
#113540 door Gibi345
11 nov 2017, 06:16
Mensen,

Minimaal 2 van de schrijvers over dit item zijn werkzaam bij reisorganisaties die vluchten en reizen naar Cuba verzorgen en die hieraan verdienen. Het is ook jammer dat ze beginnen met posten als het forum weer meer gebruikt wordt en dus er meer potentiële klanten zijn binnen te halen...

Saludos,
Gibi
#113545 door HijodelMundo
11 nov 2017, 09:18
Hoi Gibi,

Ik voel me een beetje aangesproken daar ik inderdaad reizen naar Cuba verkoop (en daar heb ik ook nooit een geheim van gemaakt) ook heb je mij er zelden of nooit op kunnen betrappen dit forum te spammen en te gebruiken voor het vinden van klanten.
Ja in het verleden hebben er mensen mij via het forum aangesproken en hebben enkele delen van hun reis bij mij geboekt.

Hoe dan ook zie ik niet hoe eender van de berichten hierboven (noch van mij noch van een andere poster) te interpreteren zijn als post met een cmerciele insteek.

Als we toch bezig zijn stoor ik mij veel meer aan het feit dat er continue tig nieuwe topics zijn die hele lappen tekst bevatten en door een en dezelfde user en masse gepost worden en bijna geen respons ontvangen. Opzich heb ik er weinig last van, ik lees het gewoon niet, maar het voelt veel meer als spammen dan eender ander bericht dat ik op het forum tegen kom.

Oh, mbt de reizen die ik verkoop. Wij verdienen geen f*ck op de vluchten maar op het landprogramma. Gezien de hoeveelheid werk die er komt kijken bij het boeken van een vlucht heb ik eigenlijk liever dat de mensen hun vlucht zelf boeken en het landprogramma bij mij. Bovendien is het denk ik toch prettig dat er informatieve topics zijn over de handelswijze van verschillende luchtvaartmaatschappijen?

Fijne dag nog...
#113546 door holantina71
11 nov 2017, 10:09
Jeetje... sommige mensen zien er overal iets achter....maar ja.... De beroemde dichter Ramón de Campoamor zei het al: «En este mundo traidor / nada es verdad ni mentira / todo es según el color / del cristal con que se mira» M.a.w. Je ziet dingen van dezelfde kleur van het stuk glas (of bril) waarmee je ernaar kijkt". Ik persoonlijk had nooit van mijn leven hier iets achter gezocht. Het is gewoon praten over de recente ontwikkelingen, en niets meer. Verkopers van vakantiepakketten naar Cuba zijn idd. geen uitzondering. Net als andere verkopers van vakantiepakketten, zijn ze afhankelijk van luchtvaartmaatschappijen voor het vervoer naar de bestemming, daar ze zelf geen eigen vliegtuigen hebben, toch Hijo :-) ? A.u.b. geen negatieve dingen zien waar die er niet zijn. Laten we het gezellig houden.
#113558 door dennis75
11 nov 2017, 13:01
[i]Als we toch bezig zijn stoor ik mij veel meer aan het feit dat er continue tig nieuwe topics zijn die hele lappen tekst bevatten en door een en dezelfde user en masse gepost worden en bijna geen respons ontvangen

Helemaal mee eens Hijo, ik vind dat ook mega irritant!!!

Nog steeds tevreden met je beslissing om weer terug te keren naar Holanda, mist je vrouw Cuba erg of valt dat mee?

Groet,

Dennis
#113559 door Gibi345
11 nov 2017, 13:12
Inhoudelijk hebben we jarenlang jouw "bijdrage" aan dit forum moeten missen. Inderdaad velen zijn in de toeristenbranche werkzaam...

Saludos,
Gibi
#113563 door Encantó
11 nov 2017, 13:31
Hijodelmundo schreef:Als we toch bezig zijn stoor ik mij veel meer aan het feit dat er continue tig nieuwe topics zijn die hele lappen tekst bevatten en door een en dezelfde user en masse gepost worden en bijna geen respons ontvangen. Opzich heb ik er weinig last van, ik lees het gewoon niet, maar het voelt veel meer als spammen dan eender ander bericht dat ik op het forum tegen kom

Je bedoelt mijn topics, aangezien Gibi345 (zichzelf) niet aangesproken voelt/wordt?
Ik durf hier wel eens een hele lap tekst te posten. Ik steek in de redactie veel werk omdat het over onderwerpen gaat die nergens anders op het net eerder zijn verschenen. Om het geheel een beetje aangenamer te maken lardeer ik mijn tekst steeds met originele foto's.

vb.:
https://www.cubaforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=16378&p=113447#p113447

Als dat zo is, zal ik per onmiddellijk al mijn topics (ondertussen 809) van dit forum verwijderen.

Anderzijds probeer ik, naar mijn mening toch, interessante topics te starten in een paar zinnen zoals https://www.cubaforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=16390.
Maar als ik zie dat de reacties volledig naast de zaak gaan, wis ik mijn tegel onmiddellijk.
#113564 door HijodelMundo
11 nov 2017, 13:46
Hoi Encanto,

Nee ik doelde niet op jou maar wel degelijk op Gibi. Ondanks je immer geintegreerde cynisme kan ik jou bijdrages (meestal) wel waarderen (het weerhoud mij er niet van daar dan (soms) flauw op te reageren). En nee voor mij hoeft niemand hier iets te verwijderen. Hetgeen mij niet interesseert lees ik niet of reageer ik niet op.

Ik was wel erg verbaasd over de reactie van Gibi aangezien er geen bericht hierboven ook maar iets van Spam bevat (los van de Avatar van een van de gebruiker en het staat een ieder vrij om hierover beklag te doen bij de forum opperhoofd).

Verder is het Cubaforum een erg slechte bron van klanten aangezien de meeste die hier komen juist zelf hun reis willen regelen en niet bij een organisatie wensen te boeken.

Saludos,
#113578 door holantina71
12 nov 2017, 11:59
Plaatje is gisteren verwijderd, ik wist niet dat het in strijd was met de regels of dat mensen zich daaraan konden storen. Het betrof trouwens een blog dan niet commercieel bedoeld was, maar... afijn... Geen enkel probleem om die weg te doen. :-)
Idd. Hijo, voor de klanten hoef je het niet te doen, reacties plaatsen. Ik reageer puur om mensen te helpen met informatie. Als Cubaanse die al 23 jaar in Nederland woont, heb ik alles vanaf het begin meegemaakt. Ach.... herinneringen komen :-) Toen ik naar Nederland kwam was ik de enige Cubaanse in het vliegtuig, Paula Vink wist mijn naam uit haar hoofd toen ik mijn ticket bij het Martinair Kantoor in Havana ging ophalen. Kun je nagaan :lol:
Wat ik wel niet heb meegemaakt in al deze jaren, hahahaha..... En zo hebben een aantal Nederlandse en Belgische forumleden al járen een band met Cuba. Ze weten ook het een en andere haarfijn te vertellen en kunnen veel informatie doorgeven.
Kortom: Informatie is zeer waardevol, zeker wat Cuba betreft. Op internet staat soms onjuiste en vaak zelfs tegenstrijdige info. Daarom ben ik zo blij dat dit forum bestaat. We kunnen elkaar enorm helpen, en dat is positief. Laten we dat dan vooral doen!
#113583 door dasilvasolis
13 nov 2017, 00:50
Gibi
Dat hijo in het toerisme werkt en reizen verkoopt nou en!
Ik denk dat juist doordat hij al jaren in het cubaanse toerisme werkt en hier lang gewoond heeft beter en zinvoller advies geeft hier op het forum.
Ik heb m nog niet kunnen betrappen op door commerciele belangen gekleurde of foute adviezen w.b.t toeristische vragen.
Die had ik er echt wel uitgeháald geloof ik.
Dat hijo en ik in veel zaken w.b.t cuba mn politiek radicaal anders denken is volgens mij wel bekend. Daar ben ik het zelden met m eens. met toeristische adviezen van m ben ik het echter eigenlijk altijd eens .

Hijo als gibi lange verhalen kwijt wil is dat
Toch prima. Soms zijn ze interessant andere keren moooah . Dan lees je źe niet.

In ieder geval. Zijn er op dit moment ontwikkelingen rond cuba die veél belangrijker zijn zoals het feit dat cubanen nu naar bogota moeten om een visum te krijgen dan deze discussie

Saludos