Algemene thread. Hier dus niet de aanbiedingen.
#112934 door Bart1970
20 maart 2017, 18:58
Ik vlieg deze zomer voor vakantie naar cuba vanuit Amsterdam. We willen daarna vanuit Havana naar Miami vliegen (direct en enkele reis) Is dit mogelijk? Bij delta moet je nl. aangeven wat de reden van je bezoek is (volgens de amerikaanse regels) en lijkt het of je niet voldoet aan de regels voor US citizens ( alleen familliebzoek aan cuba, etc)
Als ik de regels echter goed begrijp dan mag je niet als (US) citizen NAAR cuba vliegen vanuit amerikaans grondgebied. Maar in dit geval is het andersom en ben ik geen amerikaans staatsburger. Iemand ervaring met de laatste ontwikkelingen op dit gebied?
#112980 door rickenbilly
11 apr 2017, 13:29
Het zou leuk zijn om het te horen van iemand die het echt gedaan heeft. Ik heb het gedaan maar ben residente en heb op de amerikaanse ambassade een B1 visum gehaald.
Maar goed dat was allemaal voor Obama dus misschien nu anders.

groet,

R.
#112982 door HijodelMundo
11 apr 2017, 20:39
Ik heb regelmatig klanten die via de US heen of terug reizen.

Je moet natuurlijk wel zorgen dat je paieren in orde zijn om de US in te reizen.

Ook gekd er dta jij in de US moet voeldoen aan US Jurisdiction en dat je reis naar Cuab dus feitelijk moet vallen binnen een van de 12 categorien die de US toelaten voor het bezoeken van Cuba.

Als je dus 10 dagen in Varadero aan het strand hebt gelegen dan voldoet dat dus niet. Maar op americanairlines dot com en andere airlines kan je gewoon een ticket kopen.

Saludos,

Hijo