Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#113495 door Raimundo
25 okt 2017, 18:03
Hallo mede forumleden, samen met mijn vrouw wil ik gaan fietsen in Cuba. Nu heb ik de volgende vraag m.b.t. de bereikbaarheid van de Nederlandse GSM in Cuba. Is de bereikbaarheid goed te noemen in het westen en midden van Cuba? Ook zou ik willen weten of je buiten Havana ook regelmatig plaatsen tegen komt waar je kunt internetten? Zijn er internet simkaarten te koop?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groet, Raimundo
#113500 door Jos vivienda
28 okt 2017, 08:31
Hallo wat betreft het bereik dat valt wel mee denk ik, tenzij je in de middle of nowhere bent. Ik denk dat in alle steden en grote dorpen wel plaatsen zijn waar je kan internetten, maar ik weet niet of je als buitenlander internetkaarten kan kopen.
#113501 door rickenbilly
28 okt 2017, 17:23
Google 'cubacel cobertura' en vind je het antwoord.

Als je gaat fietsen neem een GPS app mee op je telefoon . Maps.me werkt erg goed; wel in Nederland voor vertrek Cuba kaart downloaden.

Galileo is ook erg goed en ook vooraf kaarten downlaoden zodat ze off line te gebruiken zijn.

ik heb veel gefietst op Cuba dus als je specifieke vragen hebt.

groet,

R.
#113526 door Encantó
08 nov 2017, 21:50
Je bericht bevat te weinig tekens.
Laatst bijgewerkt door Encantó op 25 nov 2017, 15:35, in totaal 1 keer bewerkt.
#113548 door holantina71
11 nov 2017, 10:19
ETECSA heeft begin november een contract getekend met United Telecommunication Services (Curacao) voor het verbeteren van internet, enz. Dus... "si Dios quiere" zal alles volgend jaar beter zijn. Ben benieuwd... :roll: