Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#110701 door hakanaydin
04 aug 2015, 11:00
Na een aantal jaren met Rebtel, Hotvoip gebeld te hebben, heb ik nu contact met mijn vrouw via een bel/beeld programma :)..Voor zover ik weet kon dit eerst niet totdat mijn vrouw laatst tegen me zei dat we gratis konden bellen met het programma JustTalk en Imo, we hebben dit nu best wel vaak gedaan en dit is heel goed bevallen :D ...Ik belde eerst elke week via Rebtel maar daar ben ik nu vanaf gestapt doordat ze recent weer een prijsverhoging hebben doorgevoerd, iets meer als 30 euro voor 50 min bellen, daartegenover staat wel dat de kwaliteit goed is maar soms heeft ook deze verbinding zijn mankementen. Ik heb ook een hele tijd Hotvoip gebruikt dat was supergoedkoop maar de kwaliteit van de gesprekken was vaak ondermaats waardoor ik toch weer Rebtel gebruikte. Bellen via de bovengenoemde programma's (JustTalk en Imo scheelt echt onwijs veel geld daar internet gebruik in Cuba ook goedkoper is geworden, naar mijn weten zo een 2 of 2.5 cuc per uur :). Voorheen betaalde ik zowat 120 euro per maand om te bellen wat eigenlijk best wel veel is, tegenwoordig stuur ik geld op via Cas2cuban en daarvan koopt mijn vrouw tegoed om mij te bellen :)..Ik heb eerder via Tango geprobeerd te bellen, via whatsapp maar dat word op de een of andere manier geblokkeerd, zelfs FaceTime :(..Dit wou ik met jullie delen voor zover jullie hier niet van op de hoogte waren! Als mensen hier nog meer over weten hoor ik het graag of vragen, groet!!
#110705 door rob1959
04 aug 2015, 16:44
goedkoop bellen,ja wat is goedkoop ??
is iedere maand toch weer duur,want een gesprek is altijd te kort
ik mail al enige jaren iedere dag met mijn vrouw
ik denk dat dat het goedkoopste is
hier een tablet kopen plus/minus € 100/150
samsung P5100 deze heeft als extra mogelijkheid een simkaart voor telefoonverbinding
tablet mee naar cuba simkaartje kopen bij Etecsa/Cubacell .......@nauta.cu
en mailen maar
1 keer in 2 maanden tel nr in cuba .opwaarderen dmv ezetop/paypal (alleen mailen.geen fotos versturen is duur )
en iedere dag de dagelijkse huiselijke dingen bepraten
super
#110707 door Jogo
04 aug 2015, 17:23
Kan ook gewoon met een smartphone. Foto's versturen hoeft niet duur te zijn als je ze eerst met bijvoorbeeld Photoshop verkleind naar een grote van een ongeveer 100KB. Dan kun je er 10 voor 1 CUC versturen.
#110708 door rob1959
04 aug 2015, 17:30
ik ben nog van de oude stempel jogo en timmerman en niet zo handig met mob.telefoons
wel met bouwen van huizen en van konstructies

mijn spaans is niet van dien aard dat ik mijn vrouw kan uitleggen hoe photoshop werkt
ik weet het zelf niet eens
dus ik hou het maar bij de mail in iedergeval bedankt
gr,rob
#110714 door HijodelMundo
04 aug 2015, 18:32
Jogo schreef:Kan ook gewoon met een smartphone. Foto's versturen hoeft niet duur te zijn als je ze eerst met bijvoorbeeld Photoshop verkleind naar een grote van een ongeveer 100KB. Dan kun je er 10 voor 1 CUC versturen.

Een resizer downloaden doet ook wonderen. Ik heb er een op mijn (android) tel en je kiest de foto, je kiest "delen, dan krijg je alle opties via welke app je wilt delen (mail, Facebook, WhatsApp, etc.), je kiest de resize app, kiest he formaat dat je wilt sturen (de hoeveelheid kb's staat er netjes bij) en vervolgens kies waarmee je het wil versturen = email.
Hou je de grootte van berichten en dus de kosten goed in de hand.

Hijo
#110719 door hakanaydin
05 aug 2015, 00:08
Joop_Siroop schreef:Welke site/app hoort bij Just talk???

Ik heb het denk ik niet goed opgeschreven, het programma heet Justalk en is beschikbaar voor zowel Iphone als Android :)
#110720 door hakanaydin
05 aug 2015, 00:13
rob1959 schreef:goedkoop bellen,ja wat is goedkoop ??
is iedere maand toch weer duur,want een gesprek is altijd te kort
ik mail al enige jaren iedere dag met mijn vrouw
ik denk dat dat het goedkoopste is
hier een tablet kopen plus/minus € 100/150
samsung P5100 deze heeft als extra mogelijkheid een simkaart voor telefoonverbinding
tablet mee naar cuba simkaartje kopen bij Etecsa/Cubacell .......@nauta.cu
en mailen maar
1 keer in 2 maanden tel nr in cuba .opwaarderen dmv ezetop/paypal (alleen mailen.geen fotos versturen is duur )
en iedere dag de dagelijkse huiselijke dingen bepraten
super

Goedkoop is voor mij elke dag contact voor een fractie van de prijs die ik normaal betaal :). Normaal gesproken koop ik 4 x per maand rebtel 50 min die geldig is voor 7 dagen dus eigenlijk koop ik 4-5 keer per maand tegoed die mij zo tussen de 120 en 150 euro kost :(. Nu stuur ik mijn vrouw geld en daarvan koopt zij internet kaarten waardoor ik ongeveer 20-30 min bel per dag + fotos en videos van haar kan ontvangen :) dat is toch een heel verschil met 50 min per week voor de jackpotprijs ;)
#111030 door Trisha
24 sep 2015, 20:51
Ik heb ook gezien dat mensen face to face chatten met facebook chat maar dat werkt niet bij mij en mijn vriendje... Geen idee waarom niet...
Hoe kan hij IMO of Justalk op zijn Iphone zetten? Apps downloaden lukt niet bij etecsa in Santiago :(
#111058 door hakanaydin
27 sep 2015, 23:43
Apps installeren buiten de appstore om kan met Apple via een jailbreak en via de Android toestellen via Black market als ik mij niet vergis! Je vriend zou eigenlijk moeten informeren bij telefoonwinkeltjes, die heb je in Havana echt overal en in Santiago zul je ze ongetwijfeld ook hebben! Ze kunnen daar het toestel jailbreaken en de benodigde apps installeren, succes!!
#111060 door Jogo
28 sep 2015, 06:50
Weet iemand of het in Cuba mogelijk is een Iphone 4 simmlockvrij te maken en zo ja hoe en waar? We hebben het IMEI nummer en weten welke Canadese provider er aan gekoppeld zit. Alvast bedankt.
#111062 door Jogo
28 sep 2015, 08:32
Klopt HijodelMundo ben ik mee bekend. Echter in dit geval vragen ze aan mijn zwager het idiote bedrag van 80CUC vandaar dat we op zoek zijn naar andere mogelijkheden.
#111093 door rickenbilly
05 okt 2015, 03:26
Als de Cubaanse kant in één van de wifi steden woont kan je via IMO, whatsup of SKYPE oid via een smartphone een uur bellen (met beeld) voor 2 usd.

In Havana staan op de Rampa en parque bij Rafael/Galiano dagelijks tientallen zoniet honderden mensen met oma in Miami te bellen en te beeldtelefoneren.

groet,

R.