Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#110292 door Mar
16 jun 2015, 07:53
Hallo lieve luitjes,

Even een vraag die ik niet kan terugvinden op het forum.
Ik wil contact zoeken met 2 Cubanen.
Ik had al een mail gestuurd, maar ik weet dat ze niet altijd een computer dan wel internet om handen hebben.

Nu wil ik ze sms'en of bellen, maar ik wil de lieverds ook niet op kosten jagen.
Dat kan ik doen, maar dan eens kijken of ik hun kaartjes weer kan opwaarderen, maar dat is van later zorg.
Wat ik me dus afvraag, wat kost het m'n Cubaanse vrienden wanneer ik hen bel of sms?

Weet een van jullie dat?

Vast bedankt.

Groetjes, Mar
#110295 door Mar
16 jun 2015, 09:39
Bedankt voor je antwoord, Tijn.
Ik merk dat als ik iets lees op internet dat het vaak verouderde berichten zijn (2008-ish).
Er verandert natuurlijk ook in Cuba veel (en dat het dan weer net zo snel wordt terug gedraaid... het is net de wind).

Voor nu durf ik met een gerust hart even een belletje te wagen.

Thanks!
#110317 door Ukraina
19 jun 2015, 15:43
Dat is pertinent geen objectieve site, het gaat vooral om verkoop van een boekje dat weliswaar niet de gebruikelijke onzin over Cuba vertelt.
En op de beginpagina staat al een grote leugen: ... een “niet goed geld terug” garantie. Op e books word geen garantie gegeven! 8)
#110373 door Tijn
26 jun 2015, 05:30
Daar heeft PayPal (in eerste instantie) niets mee te maken...
Kwestie van op de refund knop drukken door de verkoper...
Ik ken niemand die zijn geld teruggevraagd heeft en het niet gekregen heeft. Zelfs als de koper na twee minuten al 'weet' dat het hele boek niet de moeite waard is :-).
PayPal bemoeid zich er pas mee als er een officiele klacht wordt ingediend door de koper en beide partijen er niet uitkomen.
De Nederlandse wet bepaalt overigens dat je binnen 8 dagen alle op internet gekochte goederen mag retourneren...
#110395 door Everdine
27 jun 2015, 14:30
Nog even een kleine uitbreiding op het antwoord op de initiële vraag: als een Cubaan op zijn mobiele telefoon gebeld wordt door iemand vanaf een vast Cubaans toestel, moet hij daarvoor betalen. Veel van mijn vrienden beantwoorden zo een oproep niet als ze het nummer niet kennen.
#110557 door Ukraina
23 jul 2015, 13:52
Tijn schreef:Daar heeft PayPal (in eerste instantie) niets mee te maken...
Kwestie van op de refund knop drukken door de verkoper...
Ik ken niemand die zijn geld teruggevraagd heeft en het niet gekregen heeft. Zelfs als de koper na twee minuten al 'weet' dat het hele boek niet de moeite waard is :-).
PayPal bemoeid zich er pas mee als er een officiele klacht wordt ingediend door de koper en beide partijen er niet uitkomen.
De Nederlandse wet bepaalt overigens dat je binnen 8 dagen alle op internet gekochte goederen mag retourneren...

Ik zal jou, en vooral de andere lezers, ff uit de droom helpen:
Ik heb een e-book gedownload. Kan ik deze koop nog annuleren?
Antwoord: Nee, bij een e-book geldt: ‘gekocht is gekocht’. :)

http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... annuleren/
#110559 door Tijn
23 jul 2015, 15:09
PayPal en de verkoper bepalen hun acties. Als de verkoper niet aan zijn belofte voldoet houdt PayPal hem er wel aan....
Daar heeft de consumentenbond niets mee te maken.

https://getdpd.com/blog/2015/06/11/payp ... fects-you/

Maar doe eens gek: Koop het (kost je 8,95) en vraag je geld terug... Als het niet lukt heb je voor 8,95 je gelijk gehaald en kun je er hier over doorzeuren (koopje!). Krijg je wel je geld terug heb je een leuk boekje gratis (want dan kun je het stiekum lezen)

http://www.cubareizen.com