Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#106877 door Rosan
21 maart 2014, 15:24
Hoi allemaal,

Ik heb ook al een paar andere vragen gepost, aangezien ik voor 7 weken naar Cuba ga. Ik ben geneeskundestudent, ik ga daar een coschap lopen en ga daar misschien ook wat klein onderzoek doen voor mijn wetenschapsstage. Hiervoor ben ik gewend mijn laptop te gebruiken en in NL via USB-sticks dingen uit te printen op papier. Kan dit eigenlijk ook in Cuba of is dit bijna niet te realiseren?
Ik weet dat internet er vrij historisch aan toe gaat, maar hebben bv de computers er een USB-ingang? En zijn er printers beschikbaar in hotels of op de universiteit? (ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten van de lokale pc's)

Als iemand hier wat meer van af weet ben ik erg dankbaar!

Groeten, Rosan
#106885 door salsalieve
21 maart 2014, 20:03
Papier is schaars in Cuba dus als je veel wilt printen kun je beter zelf een pak papier meenemen. Computers hebben daar ook USB ingang. Op de universiteit kun je gebruik maken van computers weet ik van Cubaanse vrienden of dat ook voor printers geldt weet ik niet zeker. Ik heb wel diverse keren gezien dat ze studie opdrachten hadden uitgeprint en ga er vanuit dat dit op de universiteit is gedaan omdat maar weinig Cubanen thuis een computer en printer heeft.
#106888 door Tijn
22 maart 2014, 06:55
Tegenwoordig heb je particuliere "copy shops" die voor 1 mn per velletje alles voor je kunnen printen. Tegenover Havana Libre zit er bv een... ff zoeken want je moet door een winkeltje heen en op zichzelf is die shop een excursie waard! Kijk hoe zij het probleem van dure inkt hebben opgelost!