Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#106875 door Rosan
21 maart 2014, 15:15
Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort voor langere tijd naar Cuba (7 weken) en vroeg me af of de meeste Cubanen zelf zo'n oude nokia hebben (of iets wat vroeger dus alles overleefde ;)) of dat er inmiddels ook Cubanen zijn die een hand hebben weten te leggen op een smartphone? En wat dus ook het handigste voor mij is om mee te nemen om niet te erg uit de toon te vallen.

Daarnaast las ik ook dat een lokale simkaart krijgen misschien niet lukt, maar ik ga het wel even proberen uiteraard :)

Groeten, Rosan
#106886 door Tijn
21 maart 2014, 20:53
Er zijn Cubanen met Iphones en Samsungs S3 maar ook met oude Nokiaatjes... Uit de toon val je toch, dus dat maakt niet uit qua telefoon. Als je een smartphone meeneemt, zet dan iig je roaming uit want dat kost kapitalen.
En zonder roaming kun je bellen een smsen met je smartphone... ongeveer wat je ook met een oude Nokia kunt...

Ik neem dus altijd een oudje mee... werkt prima :-)
#106893 door JVLebbink
22 maart 2014, 17:49
Hoi,

Met die Nokia zul je beter bereik hebben (is hier al zo, is daar zeker zo) en smartphones zijn erg gewild (niet op de goede manier).. Je vind het blijkbaar niet zo belangrijk of je een spelletje kunt spelen, dus zou de oude Nokia voldoende moeten zijn.

Zelf zou ik daar een abbonementje afsluiten, dat is toch via een prepaid-achtig systeem, dus vast zit je niet. Het mobieltje erbij kost ook zowat niks. Bellen naar NL is schreewend duur hoe je dit ook aan zou pakken.

J
#106895 door Robert
23 maart 2014, 07:55
Voorheen zou ik ook voor de simpelste simlock vrije nokia of samsung gegaan zijn, nu zou ik voor een redelijk simpele gaan. Dus geen smartphone maar waar wel een waar een micro sd in kan, bluetooth heeft en een camera (met desnoods maar 0..3 megapixels). Voor €40,- heb je dan al een ruime keus.
#107199 door Ukraina
05 mei 2014, 16:26
Das knap want op hun site wordt nergens aangegeven dat of hoe je iets kunt kopen. :roll:

Hoe werkt dat?