Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#106650 door bucanero
01 maart 2014, 00:28
Ik ben net terug van uit Havana.
Nu heb ik mij door meerdere Cubanen laten vertellen dat er waarschijnlijk internet toegevoegd gaat worden aan het Cubaanse netwerk: Cubacel.
Dit zou in November dit jaar gaan plaatsvinden.
Weet iemand hier meer van?
Ben ook heel benieuwd wat dat gaat kosten.
#106974 door Osito
02 apr 2014, 12:49
Naar ik heb begrepen is met Nauta tot nu toe slechts email via de mobiel van toepassing. Waarschijnlijk krijgt de Cubaan op zijn mobieltje dan een app die er uitziet als een email-pagina, en Nauta en Etecsa zorgen er voor dat met het mobieltje in Cuba een email verzonden en ontvangen kan worden.
De kosten bedragen 1,50 cuc per jaar (abonnement) en daarbij 1 cuc per verzonden of ontvangen Mb aan gegevens.
Het lijkt erg geschikt voor het verzenden van een niet al te omvangrijk bericht vanuit Cuba, in plaats van een sms. Een sms kost ongever een cuc, een email-bericht van 20 Kb kost 2 centavos. Foto’s of grote bijlagen is niet aan te bevelen, veel te duur.
Dit bericht is ongeveer 6 Kb, zou dus 1 centavo moeten kosten.
Deze email-toepassing is al in gebruik in Cuba.

Voor meer informatie zie
http://www.cubadebate.cu/noticias/2014/ ... zga-GeKDIU
#106975 door Joop_Siroop
02 apr 2014, 13:22
Kijk.... dat verklaart dit:

From: <michelxxx@nauta.cu>
Date: 2014-03-29 23:58 GMT+01:00
Q bola acere jajaja todo bien ya tu sabes mucha pincha pero ya estoy particular y con una vici nueba por si quieres algun dia darle buerta a la habana vieja t espero m gusto saber q esta todo bien nos bemos

(ps: de xxx zijn door mij geplaatst)
#107003 door HijodelMundo
06 apr 2014, 16:07
Ik weet dat die cubanen slecht schrijven maar Buerta staat vanaf nu met stip op 1 van de fout geschreven spaanse woorden!

Tijd voor een Alfabetiserings campagne!

HIjo
#107149 door Jogo
30 apr 2014, 11:30
@Hombredecuba Ik mail al een maandje via mobiel naar Cuba via nauta.cu werkt perfect. Alleen blijkt het op een BlackBerry niet te werken. :?
#107163 door Joop_Siroop
30 apr 2014, 22:00
HijodelMundo schreef:... Buerta staat vanaf nu met stip op 1 van de fout geschreven spaanse woorden!...

En het is geen Guantanamero.... Urtimo???

;-)