Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#101990 door Prawo
13 jan 2013, 12:50
Na installatie thuis van internettelefonie via de Gigaset N300AIP ben ik op zoek gegaan naar goedkopere belmogelijkheden (naar vaste of mobiele nummers) dan de eigen provider.
Zo stuitte ik op een bespreking van iemand die al verschillende diensten had uitgeprobeerd en die 0071VoIP aanbeval, gezien de geluidskwaliteit en prijzen. Omdat het in feite een Amerikaanse dienst is (die opereert vanuit Panama) bieden zeCuba aan voor € 0,69 per minuut. Voor bellen naar elk telefoonnummer in Cuba (mobiel en vast). Wat mij voor incidenteel gebruik een aardige optie lijkt.
Heeft iemand op dit forum ervaringen met deze (of vergelijkbare) diensten?

007VoIP heeft naast de SIP gegevens als VOIP provider (die je in je huistelefoon kunt zetten) ook een mogelijkheid voor bellen vanaf de desktop (maar dat hebben ze allemaal) en apps voor o.a. Android en Apple telefoons. Daarmee belde ik al prima naar Polen. Ben dus benieuwd of er ervaringen met Cuba zijn.

Overigens kun je via die Gigaset via Gigaset.net gratis telefoneren met andere Gigaset gebruikers. Dus wellicht loont het zo'n kastje neer te zetten bij iemand met een redelijke internetverbinding (bestaat dat op Cuba inmiddels?). Dan heb je helemaal superieure geluidskwaliteit.

Een tarievenoverzicht van veel VIOP aanbieders (ook naar Cuba) vind je hier.
Het laagste tarief in die lijst naar vast komt op 60 cent (Cheapvoip.com) en naar mobiel op 61 (Voipgain.com). Stand 13-01-2013, maar de tarieven worden per dag geactualiseerd.
Niet alle aanbieders staan op die lijst en 007VoIP staat er niet bij.
Een vergelijking van de geluidskwaliteit bij de verschillende aanbieders ontbreekt, maar is naast de kosten uiteraard het belangrijkst. Weet iemand of die elders ooit is getest en als overzicht beschikbaar is?

.
#101995 door mov
14 jan 2013, 12:14
Hoi,

Ik gebruik zelf rebtel.com, goede geluidskwaliteit naar vaste en mobiele nummers. Je kunt een lokaal gegenereerd telefoonnummer gebruiken wat gekoppeld wordt aan een cubaans nummer. Zo kun je elke telefoon gebruiken.

#102000 door carino
14 jan 2013, 14:50
Mijn vrouw gebruikt nog steeds http://www.telesur.nl
Gisteravond heeft ze 30 minuten gebeld á 0,50 per minuut. (starttarief 0,10)

Goede heldere verbinding. Mobiel pre-paid.
Opladen via internet. Supersnel. Binnen 2 minuten na de betaling via Ideal is het saldo verhoogd.
Bellen naar mobiel of vast.

#102003 door mambize
14 jan 2013, 17:04
Telesur is niet mogelijk in België of met een smartphone app...

Dus voor mij (Belg en beller vanuit waar ook ter wereld met smartphone en wifi verbinding) blijft voorlopig Rebtel het goedkoopst

#103101 door Prawo
04 apr 2013, 18:59
Uit dit overzicht blijkt overigens dat bellen naar de Cuba op dit moment met Betamax dochter Voipcheap het goedkoopste is (45 cent per minuut naar vast en mobiel) en dat het bovendien SIP instellingen heeft (die je in je Gigaset kunt zetten). En een app voor je mobiele telefoon. Over de gesprekskwaliteit kan ik niets zeggen.
#103857 door mov
05 jun 2013, 10:00
Beste Lezers,

Uitgebreid getest met voipcheap, inderdaad minder kosten dan bij rebtel. Geluidskwalitiet is prima. Alleen wil de app nog wel eens bij het opstarten op mijn iphone 4S eens crashen. Geluukig niet tijdens mijn gesprekken.

Wellicht hadinge informatie voor anderen.

MvG,
mov

#104035 door jjenk
20 jun 2013, 22:23
heb ook soms naar Cuba gebeld via voipcheap.com. De verbinding was goed.
Nu maakt een andere voip provider van dezelfde betamax familie reclame met de volgende tarieven: voor € 0,33 per minuut bellen naar een vast of mobiel nummer in Cuba. zie http://www.hotvoip.com
Iemand hier al ervaring mee?

#104040 door Sinned
21 jun 2013, 11:00
Ik heb een account aangemaakt en zal vanavond proberen te bellen.

#104160 door Pieterklu
29 jun 2013, 23:32
Met Hotvoip voor 12 euro en een beetje (= netto € 10,-) 32 minuten bellen naar vaste lijn in Cuba. Dat is niet verkeerd!

#104204 door JVLebbink
06 jul 2013, 20:32
Ik heb HotVoip geprobeert maar krijg geen connectie. Noch naar vast, noch naar mobiel.

J

#104205 door jorn2jorn
07 jul 2013, 04:44
Hotvoip gedownload, programma werkt makkelijken snel, alleen nummer intoetsen, geen codes of pin, niks en hij belt. geluidskwaliteit is matig tot redelijk. Inderdaad goedkoper dan wie dan ook. Het registreren is uitgebreid maar je kan invullen wat je maar wilt, behalve bij je mobiele nummer, want daar krijg je een toegangscode op toegestuurd. Pas wel op als de verbinding niet snel lukt, want dan begint hij toch van je beltegoed af te snoepen. Bijna 30 minuten gebeld naar mobiel voor een tientje! :lol:

#104209 door salsalieve
07 jul 2013, 19:44
Nou ik heb het inmiddels ook geprobeerd maar alleen maar slechte ervaringen tot nu toe. Een paar euri van mijn beltegoed kwijt, diverse mensen aan de lijn gehad die ik niet ken, telefoon gaat over maar er wordt nooit opgenomen, heel vaak de bezet toon vast en mobiel van diverse mensen en uiteindelijk op een vast nummer een vriendin aan de lijn maar de eerste zin die ze zei werd steeds herhaald heel vreemd dus geen gesprek mogelijk. Ga het morgen nog eens proberen maar heb hier nu een "Belbazaar" gevoel bij ook zo'n waardeloze service.

#104219 door Prawo
08 jul 2013, 06:46
Heeft iemand al eens het eerder door mij aangeraden 007VOIP geprobeerd? € 10 gestort en gewoon gaan bellen?
Want zij richten zich met name ook op Cuba en zullen hun kwaliteit constant houden. Zonder te stunten met (kortdurende?) lagere prijzen.

Ik wikkel nu al sinds eind januari dit jaar mijn totale (zowel via vast en mobiele) telefoonverkeer binnen NL, de EU en in mijn geval Iran via hen af.
Dat levert me een gigantische besparing op.
De kwaliteit hangt dan alleen af van mijn eigen internetverbinding.
Vast en Wifi gaat altijd goed. Het KPN mobiele internet laat soms te wensen over.

#104220 door jorn2jorn
08 jul 2013, 06:55
Probeer het nog eens salsalieve, zoals bij veel zaken gaat het de eerste keer wat moeizaam. Normaal komen internationale gesprekken altijd door op mobiele (400 minuten) telefoons, ongeacht of er nog beltegoed over is, maar via deze weg wordt het als een normaal lokaal gesprek gezien. Zo werd onze eerste belpogingen voortdurend afgewezen met "el mobil que usted llama, esta fuera de servicio temporalemente". Gister prima contact gehad, in 1 keer een goede verbinding.

#104315 door salsalieve
17 jul 2013, 16:50
Waarschijnlijk wordt er door veel Cubagangers gebruik gemaakt van hotvoip want het tarief is al omhoog van 0,32 naar 0,368 cent nog niet duur in vergelijk met de telecom aanbieders maar toch! Dit is het tarief wat op de site staat maar als ik bel staat er nu 0,32 waar het tot deze week 0,28 cent was en dat ook werd afgerekend. Het is inmiddels 2 keer gelukt te bellen met de ene keer redelijke verbinding en de andere keer wat minder. Heb gemerkt dat dit tijdens het gesprek wisselt en beide keren werd de verbinding verbroken en moest ik terug bellen. Het duurt wel een aantal pogingen voordat de verbinding tot stand komt en elke keer gebeurt het wel een keer of twee-drie dat er een verbinding tot stand komt met een antwoordapparaat ergens en tikt er dus onnodig geld weg. Maar uiteindelijk wel de goedkoopste manier van bellen voorlopig.