Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#101826 door dennis75
23 dec 2012, 11:24
Bste forumleden,

Ik heb eind november voor een vriendin geprobeerd een Cubaans telefoonabonnement af te sluiten in Camaguey. Maar dat was op dat moment om vage redenen niet mogelijk.

Later hebben we het geprobeerd in haar eigen woonplaats (Vertientes) maar hetzelfde verhaal:
Ahora no hay!!
pffffffffffffffff

Duurt dit altijd zo lang om een linea movil te verkrijgen of is dit een uitzondering?? En zit er tussen de aanvraag en het moment dat je ermee daadwerkelijk kunt bellen ook nog een paar dagen (weken)??

Alvast bedankt voor de respons!!!

Groet,

Dennis

#101827 door HijodelMundo
23 dec 2012, 16:52
De enige vertraging die ik me kan voorstellen is de rij waar je in moet staan. Eenaamaal het contract gesloten kan je er direct mee bellen (mits je een telefoon hebt natuurlijk).

Wat ik wel wil geloven is dat dat er bepaalde momenten de simkaarten op zijn en in die dorpen is er natuurlijk altijd maar 1 etecsa dus je kan het dan niet bij een ander kantoor proberen..

Saludos,

Hijo

#101850 door dennis75
25 dec 2012, 13:28
Bedankt Hijo!

Inmiddels is het haar gelukt om een abonnement via Cubacel aan te schaffen maar nu heb ik weer een volgend probleem.

Via de mail schrijft ze dat ze 3 keer een sms heeft verzonden naar mijn 06 maar ik heb niks ontvangen. Haar saldo is ruim voldoende dus daar ligt het niet aan. Ze moet toch gewoon 0031 en dan mijn 06 nummer intikken (zonder 0) om een sms te versturen vanuit Cuba???

Ik heb zelf een Vodafone abonnement en heb gelezen dat sms vanuit Cuba met Cubacel naar Vodafone wel eens problemen geeft. Ik weet ook niet zeker of mijn smsjes wel aankomen al krijg ik wel een ontvangstbevestiging. Maar ik weet niet of dat ook een garantie is dat hij ook daadwerkelijk is ontvangen/ gelezen door haar.

Iemand hier ervaring mee of heeft iemand een oplossing????

Fijne kerst :D

Groetjes Dennis

#101858 door dennis75
26 dec 2012, 14:12
Dank je Papichulo!

Het probleem is volgens mij dat Vodafone geen sms contract heeft gesloten met Cubacel. Met als gevolg dat ik wel een sms kan sturen naar Cuba (Cubacel) maar dat ik vanuit Cuba GEEN sms kan ontvangen met mijn Vodafone abonnement. Bij Hi van KPN lukt het namelijk wel.

Of heeft hier iemand ook een Vodafone abonnement die wel een sms uit Cuba kan ontvangen van iemand met een Cubaanse linea???

Groet,

Dennis

#102449 door Francin Dolman
19 feb 2013, 08:32
@Dennis75: je bent er vast al achter, maar voor de zekerheid: Vodafone heeft inderdaad geen sms-cntract met Cuba - je kunt dan wél een sms versturen, maar niet ontvangen.

KPN en alles wat gebruikt maakt van KPN is wel o.k. - ik heb een Aldi-talk simkaartje gekocht, werkt via de KPNlijnen. SMS naar Cuba kost dan 29 cent, maar vanaf Cuba helaas 75 cent, wat praktisch hetzelfde is als 1 cuc wat men standaard daar betaalt vanaf een Cubaanse mobiele telefoon.

Ik ben nog aan het uitzoeken of ik manier kan vinden om mijn Cubaanse contacten goedkoper te laten sms-en!