Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#108613 door elfje
25 sep 2014, 20:50
Ik heb wel eens een boek gezien, jogojogo, jij ook??? wel, dan weet je dat er dunne boekjes zijn met 50 bladzijden en dikke boeken van 350 bladzijden, sja kun je je nu nog een voorstelling maken van hoeveel smsjes dat zouden zijn. misschien kun je voortaan een serieuze reactie geven of beter helemaal niet, dank u
#108614 door HijodelMundo
25 sep 2014, 21:31
Elfje,

Een roman zal meestal tussen de 200 a 300 paginas hebben.
Dat zijn héél véél smsjes.

Ach zelfs als het maar 50 paginas zijn dan nog zijn het vele maal meer smjes dan je voor dezelfde prijs kan versturen via het mobiele netwerk.

Op het moment dat je er fotos bij gaat doen dan gaan de MB's wel aantikken. Afhankelijk van het toestel en of je de foto geresized (verkleinen) kan een foto ergens tussen de 100 KB (1 MB is 1000 KB, ongeveer) en de 5MB zijn.

Maar ja in een Roman staan meestal geen plaatsjes dat zijn stripboeken...

Hijo
#108616 door sandersh
26 sep 2014, 00:10
Elfje, het zit zo:
1 mb = 1000 kb
1 sms = ± 3 tot 10 kb
Met 1 mb kan je ± 166 berichten versturen.
Via Nauta.com zou je volgens deze berekening 1 CUC betalen voor 166 berichten.
Hoe vaak stuurt jouw Cubaanse prins je een '.. te quiero, mi amor..' sms? 1x per dag?
In dat geval kan hij jou voor 1 CUC de komende 5 maanden dagelijks een liefdesvers sturen.
Met een beetje goede wil maakt hij er een epos van. Iedere dag een nieuw hoofdstuk.
Maar dat behoort helaas meer tot de afdeling: 'wishful thinking', vrees ik.
#108617 door HijodelMundo
26 sep 2014, 05:56
Sandersh,

Je rekensommetje is mooi maar onthou een paar dingen:
-Sms gaat over telefoonnetwerk en daarbij betaal je dus per bericht of er nou te quiero in staat of te quiero mucho, prijs is hetzelfde
- Nauta gaat over GPRS (als ik me niet vergis) netwerk en is dus feitelijk een mobiele internet verbinding, waarbij de staat enkel email toestaat (dus je kan niet internetten).
- Een mailtje betaal je dus per omvang van het bericht, dus aantal KB. Te quiero is dan geodkoper dan te quiero mucho.
- Bij de internet verbinding, en dus het mailen, betaal je het verkeer (traffic) van de KB die over en weer gaan. Dus betaal je ook voor de binnenkomende berichten

Saludos,

Hijo
#108618 door elfje
26 sep 2014, 09:37
hihi mijn Cubaanse prins...die smst alleen als hij niet naar de correo kan of als de verbinding weer eens uit is gevallen, en op zondagen want dan is de correo dicht. smsjes zijn idd meestal maar erg kort. maar je kan per sms 159 tekens typen, en dan als je er meer doet, is het weer een nieuwe sms dus betaal je ook 2x, dus de prijs blijft niet hetzelfde ( nou ja wel met jouw voorbeeld natuurlijk ) zijn mails zijn soms best lang, dan verteld hij uitgebreid over iets
maar het klinkt nog steeds aanlokkelijk, ik zal hem vandaag mailen erover, want het lijkt idd erg goedkoop-en als het dan ook nog werkt---iedereen happy
#108620 door sandersh
26 sep 2014, 13:11
Elfje, jouw Cuba-prins kan bij Nauta.com een e-mail adres aanvragen. Had je intussen allang begrepen. Dat adres, bv. cubaprins@nauta.com, gebruikt hij daarna om jou e-mails vanuit zijn mobiel te sturen. Jij kan vervolgens mails terug sturen naar cubaprins@nauta.com. Deze leest hij op zn mobiel.
Als je dat doet, kost hem dat een paar KB van die ene MB die hij voor 1 CUC heeft gekocht. Hij betaalt voor jouw mail een heel klein beetje geld.
Laten we er van uit gaan dat hij in totaal 166 mails kan sturen en ontvangen, dan kunnen jullie allebei via Nauta.com elke dag, 2,7 maanden lang voor 1 CUC een vervolgverhaal naar elkaar mailen.
#108621 door elfje
26 sep 2014, 13:44
dank voor je uitleg, ik heb hem net een mail gestuurd-die leest hij hopelijk morgen-wie weet als hij geld heeft dat hij het meteen kan fixen, tis ff een aanschaf dat bedrag ( hij zorgt qua geld ook voor zijn ouders en zusje ) maar goed, anders moet hij even sparen :idea:
#108634 door elfje
28 sep 2014, 17:30
Nauta gaat het nog ff niet worden. Sms komt ff niet door omdat zijn telefoon niet oplaadt. De batterij oplader gaat er niet goed in, en nu doet hij het niet. Dus wellicht een andere telefoon als hij niet gemaakt kan worden. Dat wordt nog een tijdje in de rij staan bij de correo dagelijks
#108635 door sandersh
28 sep 2014, 17:46
Ja maar Elfje! Wacht, ho, stop. Hij kan zijn simkaartje toch in de mobiel van de buurman stoppen en zien of er berichten voor hem zijn! Ik word langzamerhand best benieuwd naar jouw vriend.. :love4: .. Wat moet hij eigenlijk zonder ons?
#108713 door elfje
12 okt 2014, 16:12
de communicatie gaat ff papaya, hij is druk, werkt veel. de telefoon doet het niet goed, hij denkt de oplader, ik denk dat de batterij gewoon aan zijn eind is, dus nee nog niet in de wereld van nauta helaas:-(((, cuballama ligt ook weer down, maar ik las dat mercurius retrograde staat:-) dus die geef ik dan maar de schuld, dat schijnt nog ruim een week te duren
#108714 door sandersh
12 okt 2014, 16:33
Aha, juist ja. De astrologie heeft aangetoond dat communicatie deze week met Cuba belabberd -oftewel 'papaya'- is.
Misschien kan je Mercurius tarten door jouw amor een nieuwe mobiel + oplader te sturen? Ik bedoel natuurlijk; mee te geven aan iemand die naar Cuba gaat.
Wat voor werk doet deze Cubaan?
#108719 door elfje
12 okt 2014, 18:03
de mobiel zou goed moeten zijn, ik denk dat ik in november-december een batterij meegeef en als dat hem niet word neem ikzelf een oplader mee of andere telefoon. amor :toothy10: werkt in een banketbakkerij en s avonds in een pizzeria.
#108720 door sandersh
12 okt 2014, 20:39
Kijk, dat vind ik nou leuk om te lezen. Krijg meteen een beter beeld. Een jongen die mooie suikerbloemen kan maken om taarten mee te decoreren. Hij is misschien niet zo thuis in mobile telefonie, maar is des te handiger in de keuken.
#108721 door veronie
12 okt 2014, 21:42
Om nog even terug te komen op Cuballama; blijkbaar ben ik nog minder handig met telefoons en Internet dan menig ander want smsen vanuit cuba naar mijn cuballama account lukt maar niet. Ik las dat je in moet stellen dat je betaald voor de sms vanuit cuba maar waar doe je dat? Ik kan de instelling er niet voor vinden. Zelf smsen naar cuba via cuballama lukt dan weer wel.
Enne, ik kwam net tot de ontdekking dat tot 19 oktober het smsen gratis is!!!

Nauta werkt niet op zo n ouwe nokia neem ik aan?