Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#108548 door hombredecuba
20 sep 2014, 09:01
Wij hebben vele opties geprobeerd om te bellen met Cuba.
Maar achteraf toch veel problemen en bijkomende kosten zodat je toch niet aan het goedkope tarief komt.
Wij gebruiken nu ''ORTEL''.
Ik zelf bel niet veel,meestal SMSen en Email.
Ik heb een abonnement van UPC,en daar zit ook huistelefoon bij.
Als alles misloopt kan ik alsnog daarmee bellen(altijd perfect) maar wel 92 eurocent per minuut.
#108563 door elfje
23 sep 2014, 07:11
lieve henriette, dank je wel, ik had het hem geschreven, maar op de een of andere manier als ik meer dan 2 vragen stel, krijg ik er maar op 1 antwoord hahaha is dat heel cubaans? want ik hoor dat ook al van 2 vriendinnetjes. met 1 van hen had ik het erover en zij zei me dat het heel slecht werkt, ze stuurde me 2 linkjes waaruit idd af te lezen is dat het slecht werkt vooralsnog en erg duur is in gebruik.
groetjes, elfje-sandra
ps nu ontvangt hij mijn smsjes ook niet meer via cuballama, maar ook bij mij gaan mijn credits eraf, en ze blijven maar zeggen dat het aan zijn kant ligt, dat hij wellicht niet naar het goeie nummer terugstuurt, om je salsaschoenen op te vreten grrrr
#108564 door sandersh
23 sep 2014, 10:53
Weet je zeker dat hij ECHT probeert je een sms te sturen? Niet boos worden, Elfje, ik heb ben lichtelijk argwanend.
Wat bedoelen jouw vriendinnen precies? Zeggen zij dat Nauta.com duur is en niet goed werkt?
Hier op het forum zegt iedereen dat Nauta.com juist prima werkt en goedkoop is.
#108567 door elfje
23 sep 2014, 18:35
nou ja 100% zeker weet ik het niet natuurlijk, maar hij stuurt daarom nu weer wel elke dag een email en daar moet hij soms heeel erg lang voor in de rij staan, dus een sms is soms veeeel makkelijker, klinkt dat aannemelijk? mijn smsjes komen ook niet meer aan, en die stomme cuballama stuurt me iedere keer hetzelfde bericht, nl dat mijn Cubaanse contact naar een bepaald nr terug moet smsen, ja dat doet hij, maar het lukt niet, ook net met reply.

STUKJE UIT BERICHT They calculate that “a mobile Internet client uses between two and five gigabytes per month. If we only use email, without downloading videos or heavy websites, we could only reduce this amount to 200 or 300 megabytes per month.” This means a price of 200 to 300 CUC per month, something unaffordable to any Cuban person that depends on his salary to live.

deze link: http://www.martinews.com/content/mobile ... 33014.html
#108569 door HijodelMundo
23 sep 2014, 20:14
Gewoon een beetje mailen via Nauta is een paar KB per mailtje... 300 MB met enkel mails en geen foto's is onzin. Bij mail acoount betaal je trouwens voor traffic dus ook binnekomende berichten.
Verder hoeft hij daarvoor helemaal niet in de rij staan.

Als ik de scepticus in mij het woord laat voeren dan heb ik de indruk dat hij zijn smoesjes aanwend om zich te verantwoorden, dat terwijl de techniek hem prima in staat stelt dagelijks contact te hebben... Het is makkelijk om steeds maar te zeggen dat het in Cuba niet werkt. Dat iets in Cuba niet werkt gelooft iedereen!

Hoa lang ken je hem? Waar en hoe heb je hem ontmoet? Antwoord op deze 2 vragen zal een goede indicatie geven van of mijn sceptische houding op zijn gerechtvaardigd is...

Hijo
#108571 door elfje
23 sep 2014, 20:27
sorry hijo maar ik begrijp je niet. het stuk over nauta heeft hij mij niet verteld, ik kreeg een linkje van een vriendin over nauta en dat zette ik hierboven. verder zou het juist makkelijker voor hem zijn om te smsen-maar dat lukt dus niet (niet meer ) en dus emailt hij mij dagelijks en soms valt de verbinding uit, en dan duurt het lang en moet hij ook gewoon naar zijn werk, en dan heb ik geen email. dus ik begrijp je niet over dat hij smoesjes aanwendt hoor.
#108572 door sandersh
23 sep 2014, 20:36
Elfje, het artikel wat je plaatste, is in maart gepubliceerd. Als Cubanen Nauta.com alleen voor e-mail berichten gebruiken, is het super voordelig. Zodra ze het gaan gebruiken om grote bestanden -zoals onbewerkte foto's- mee te versturen, wordt het duur.
#108573 door HijodelMundo
23 sep 2014, 21:05
Ik begreep dat hij NAUTA had en gebruikte en dat installeer je dus op je telefoon. Dus dan is het in de rij staan om te mailen een smoesje. Maar als hij dat niet gebruikt kan hij wel degelijk in de rij staan om mailtjes te versturen en ontvangen...

Anyway, ik gun iedreen het beste en alle liefde van de wereld. Mijn vorig bericht maakte ik gebruik van mijn sceptische kant. De kant die weet dat er veel meer gevallen zijn van loverboys die jongeren tussen 2 of vele vriendinnen dan dat er echte liefde is.Dit zijn veelal de mooie jongens die je tegne komt op dansscholen en en uitgaans gelegenheden. Als er dan 2 vriendinnen tegelijk in Cuba zijn dan "moeten ze oppeens" naar familie in het binnenland... Ach dat is de scepticus in mij. Laat je je daar vooral niet door lijden, als het voro je gevoel goed zit dan Feel your Feelings and Please Yourself!

Hijo
#108576 door Tijn
24 sep 2014, 05:07
Twee Hijo? Maar twee? Ik ken er eentje die is getrouwd met één, heeft vier vaste vriendinnen en snoept af en toe wat bij uit de blonde vrouwen pot van het casa de musica... :-)... Mooie jongen, kan geweldig dansen en praat ook nog eens als Cyrano...
Ben wel voorstander van een voorzichtige houding als het over liefde op Cuba gaat!
Dat geldt overigens voor mannen en vrouwen... Op Cuba is niets wat het lijkt, en dat geldt zeker voor de liefde.
#108577 door elfje
24 sep 2014, 06:32
Er was nog een artikel over nauta van latere datum, maar inmiddels is het wel september idd en wellicht zijn de kinderziektes opgelost, ik heb geen idee. Hij vertelde me een half jaar geleden wel dat hij iets gehoord had over een app die je op e telefoon kon laten zetten waarmee je kon emailen en dat dat zo goedkkoop was, daar zal hij dan nauta mee bedoeld hebben zonder dat hij dat wist, want hij had er alleen nog maar over gehoord. Hijo hij mailt in de correo elke dag, meestal zelfs op zaterdag en dan is het natuurlijk poepiedruk, dus een beetje moeite doet hij wel voor me :verliefd: Sceptisch mag hoor en in sommige landen meer. Ik weet zelf ook nog niet zo goed wat ik ermee moet-kan, ik laat het nog maar zoals het nu gaat. Ik onderhoud hem trouwens niet, ik stuur nooit geld, heel soms stortte ik een tientje op zijn telefoon voor onze smsjes en dan kan hij voor zichzelf ook nog wat gebruiken, deed hij zuinig mee trouwens. Helaas lukt er niks meer met cuballama, heb nu als test een sms gestuurd naar een vriend, even kijken of dat wel aankomt. Thanx allemaal voor jullie input
#108579 door sandersh
24 sep 2014, 10:20
Elfje, onderaan de pagina van Cuballama staat 'chat'. Je ziet een horizontaal pijltje waar je op kunt klikken, dan springt het chat venstertje naar boven. Misschien kan je proberen met hen te chatten. Het is toch raadselachtig dat alles maandenlang goed werkte en nu plotseling niet meer. (Die verbazing heb ik trouwens bij veel dingen die er ineens radicaal mee ophouden. ). Er werken daar vast mensen die in het Engels kunnen reageren.
#108580 door HijodelMundo
24 sep 2014, 15:33
Nee hoor hombre niet buitengewoon veel nare mensen tegengekomen, niet meer dan wie dan ook in de wereld. Maar dat let je niet om realist te zijn...
Zat goede mensen tegengekomen (waaronder mijn vrouw). Maar dat neemt niet weg dat wat ik stel eerder regel dan uitzondering is. Hoe erg onze impressies van dit land kunnen verschillen lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je daar heel erg oneens mee bent.
Er zijn meer relaties tussen Cubanen en buitenlanders die gebasseerd zijn op "interes" dan op oprechte liefde. Ben jij een van de uitzondering, dat geloof ik best. Ben ik een van die uitzonderingen, ik ben ervan overtuigt. Is dat voor Elfje ook het geval? De tijd zal het haar leren!

Hijo
#108585 door elfje
24 sep 2014, 19:21
ik heb ge-chat en wel 12 emails geschreven,- in het spaans want engels lukt ze niet echt-allemaal met hetzelfde antwoord, nl dat hij naar het verkeerde nummer stuurt waarschijnlijk. ik werd gek van ze, en opeens kwamen die van mij ook niet meer aan. gisteren heb ik gezegd, zeg mijn account maar op, maar ik wil wel mijn resterende geld terug en opeens...krijgt mijn amante zijn sms, en hij die van mij :lol:
#108590 door sandersh
24 sep 2014, 20:26
Elfje, de logica ontgaat me, maar in elk geval hatsekiedee, fijn dat het nu weer werkt! \:D/

ps, chatten met dit soort bedrijven betekent meestal dat je met een computer, dwz niet met een persoon, zit te communiceren. Vandaar dat jij op je vraag steeds hetzelfde standaard/computer antwoord ontvangt.
#108596 door elfje
25 sep 2014, 06:08
ik ben de logica allang kwijt :roll: en ik ben benieuwd hoelang het zal gaan duren. ik heb wel live gechat met een dame, die wel inging op wat ik zei, en ook de mails waren niet standaard, want hji reageerde wel op bepaalde dingen, maar het antwoord bleef dat hij naar het verkeerde nummer smsde waarschijnlijk. nou ja, iig heb ik nu weer sms
#108603 door HijodelMundo
25 sep 2014, 16:12
Nauta:

Cubaanse mobiele telefoon houder gaat naar etecsa en betaald (ik weet niet precies hoeveel) om een nauta account te habiliteren op zijn telefoon. Dat maakt gebruik van Mobiel internet netwerk maar bied enkel toegang tot email.
Vervolgens kan de klant mailen en mails ontvangen. Incl fotos. De kosten in het gebruik zijn 1 CUC per MB aan traffic, dus je betaald feitelijk ook voor binnekomende emails. Dat klinkt duur maar als je het bij tekst houdt is het vele malen goedkoper dan SMS.

Hijo
#108608 door elfje
25 sep 2014, 18:16
ik begreep ergens dat de aanschaf per jaar 1,50 cuc kost en een megabite 1 cuc. maar aangezien ik digibeet ben heb ik geeeen idee hoeveel mailtjes er in een mb kunnen. een sms bij cuballama voor een cubaan kost maar 9 cent voor 159 tekens, wij betalen echter mee, ik dacht 19 cent, als wij smsen kost dat 5 cent en voor de cubaan niks. mailen is natuurlijk veel fijner en kan lekker lang, maar ja hoeveel is mb