Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#107901 door elfje
20 jul 2014, 14:02
het is gelukt:-DDD DANK JE! ik kreeg een supportmail dat het nu in orde was en het lukte idd, heb smsjes gestuurd en er al 2 terug gehad. alleen snap ik niet hoe IK dat zijn antwoorden kan betalen. waar kun je dat aanklikken of waar vind ik dat? eerst nog even oefenen en wil je dan een poging wagen om me les 2 uit te leggen:-) ?
#107902 door Jogo
20 jul 2014, 14:06
Als je in de rode balk bovenaan op SMS klikt kom je in het menu om smsjes te versturen. Links boven zie je dan je saldo staan. Als je naar beneden scrolled zie je HISTORIAL DE SMS staan. Als je daarop klikt zie je al je verzonden en ontvangen smsjes met helemaal links de bedragen wat ze je gekost hebben.
#107903 door sandersh
20 jul 2014, 15:00
Elfje, je bent een geweldige leerling! Log in bij Cuballama.com en ga naar de SMS-pagina. Klik op: 'history of sms' . Daar kan je per sms zien wat je tot nu toe betaald hebt. Kijk naast de inkomende sms van je amor of er E 0,19 van jouw rekening is afgetrokken. Zo ja, is het in orde. Zo nee, stuur ze morgen een mail, want ik zie dat de site is veranderd en kan 'instellingen' niet meer vinden. Vroeger bestond de keuze om zelf de inkomende mails te betalen. Het zou kunnen zijn dat dit tegenwoordig automatisch gebeurt.
#107907 door elfje
20 jul 2014, 18:43
:-D
ik zie idd 0.19 cent achter zijn naam, maar ik zie ook op hun site dat ik 0.19 betaal en de Cubaanse familie-zoals het er staat- van 0.09 tot 0.068 cent. das iig helemaal niet duur. nog even een paar keer oefenen en dan gaan we bellen:-)
dank voor de info en hulp#blij
#107915 door sandersh
21 jul 2014, 13:11
Elfje, kleine toevoeging:
Je kunt nadat je hebt ingelogd bij Cuballama via de 'Homepage' naar pagina: 'My Account'.
Op 'My Account' zie je linksboven: 'Balance'.
Daar staat het bedrag aangegeven wat je tot nu toe hebt uitgegeven. Zo kan je controleren of je daadwerkelijk de sms voor Mr Cuba betaald hebt.

vriendelijke groet van uw privé helpdesk.
#107917 door sandersh
21 jul 2014, 13:26
Heel goed gezien, Jogo. Vandaar dat je precies kunt uitrekenen wat je tot dusver uitgegeven hebt. Laten we zeggen dat Elfje $ 10,- op haar Cuballama rekening gestort heeft. Nu ziet ze op haar 'Balance' dat er nog $ 9,52 staat. Dan weet ze dat er 2x $0,05 (HAAR Ned sms) en 2x $0,19 (ZIJN Cubaanse sms) betaald is.
#108006 door Joop_Siroop
25 jul 2014, 15:39
Sorry, heb niet de hele discussie gevolgd maar gaat geloof ik oa over goedkoop sms'n
Ik heb al een tijd contact via nauta.cu en dat gaat echt als een speer.
(kleine) foto's ook geen probleem (kost natuurlijk meer dan enkel tekst).
Op 28 jul is er weer doble recarga dus allemaal goed te doen
#108008 door elfje
25 jul 2014, 17:14
niet speciaal joop ( je woorden hebben goed geholpen trouwens ) ik kon wel smsen naar mijn amante, maar hij niet naar mij, en daarbij ging het trouwens wel van zijn tegoed af. Dankzij tips ben ik bij cuballama belandt en dat werkt met iig smsen erg goed. heb ook nog wat skypetegoed, maar ook daar kon hij niet naar antwoorden. ben dus met cuballama tevreden. eerdaags bellen uitproberen met deze club:-)
#108533 door elfje
17 sep 2014, 21:56
nou ging het ZO lang goed, maar nadat ik zijn telefoon opgewaardeerd heb, kan mijn novio mij geen sms meer sturen-het gaat trouwens wel van zijn tegeod af_ ik ontvang niks van hem maar hj ontvangt mijn smsjes wel. heb al 4x geschreven naar cuballama, maar die blijven maar hetzelfde antwoord geven, nl dat hij moet smsen naar het nummer wat hij (ik ook) ziet staan...grrrr dat DOET hij, maar ik ontvang niks. ik weet het niet meer, iemand een suggestie?
#108538 door elfje
18 sep 2014, 09:17
fijn dat jullie reageren:-)
het duurt al 2 weken en er is niets verbeterd, ik zat zelf te denken om te vragen om mijn inschrijving ongedaan te maken en mezelf weer op nieuw in te schrijven, hoe ik dat in het spaans moet zeggen weet ik niet hahaha, maar waarschijnlijk ben ik dan ook mijn tegoed kwijt ( nog ong 9 euro) dat nauta, is dat om te emailen alleen? mijn novio heeft een nederlandse smartfoon, maar wel zijn Cubaanse simkaartje---weet niet of dit relevant is? vraagt de digibeet.
#108539 door sandersh
18 sep 2014, 11:13
Elfje, je kunt het tegoed wat je nog bij Cuballama hebt beter gebruiken om jouw Cubaan op te bellen.
Zeg hem dat hij naar een Etecsa kiosk kan gaan om een Nauta.com abonnement aan te schaffen voor 1,50 Cuc per jaar.
Als hij die Nauta.com app heeft gekocht, koopt hij voor 1 Cuc 1 megabyte. Daarna kan hij vanaf zijn mobiel mailtjes naar jouw e-mailadres sturen. Dat mailtje kost hem bijna niks, ongeveer 0,01 Cuc.
In totaal heeft hij 2,50 Cuc nodig om een eindeloze hoeveelheid mails te kunnen versturen.
Bijna iedere Cubaan met een mobiel kan hem in Cuba uitleggen hoe dat werkt.
#108540 door elfje
18 sep 2014, 11:28
oow wow, dat klinkt goed, ff je mail vertalen en dan stuur ik hem dat bericht zo meteen per sms, ik bewaar het geld wel om hem dan een sms te sturen af en toe, want ik bel via Skype tegoed op mijn pc, goeie verbinding en kost ong hetzelfde EN is heel simpel. dank je henriette. ps mag je niet eerdaags weer eens een standplaats Cuba doen voor de radio :D
#108541 door sandersh
18 sep 2014, 12:12
Elfje, ik mag altijd radio verslagen maken vanuit het buitenland, maar kan helaas nu niet weg omdat ik voor mijn moeder (97) zorg.

Skype is best duur om mee te bellen, of heb jij een speciale deal?