Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#96487 door Fransje
11 okt 2011, 09:41
Ik heb in mijn mobiel alle nummers geprogrameerd met +31 ervoor. Ik heb ergens gelezen dat je als je vanuit Cuba smst of belt dat daar dan nog een internationaal nummer voor moet 119.
Is het zo dat ik dan eerst 11931 en dan het telefoonnummer moet gebruiken of kan ik gewoon +31 en danhet telefoonnummer gebruiken
Weet iemand hoe dit zit

gr Fransje

#96488 door Robert
11 okt 2011, 10:32
OP je NL mobiel is +31 genoeg.

#96489 door Fransje
11 okt 2011, 11:12
Bedankt voor je reactie
Ik heb inderdaad gewoon een nederlandse mobiel met abonnement van vodafone.
Bellen zullen we niet vaak doen maar regelmatig een sms sturen om te laten weten hoe het gaat .En nu weet ik dat het zo moet lukken.
Nu nog wachten tot Februari pffffff is nog een tijdje maar wel een mooi vooruit zicht om dan voor de eerste keer naar Cuba te gaan.

gr Fransje

#96491 door Robert
11 okt 2011, 14:03
Vorige week heb ik nog wat sms verkeer gehad vanuit Cuba, naar NL en CU nummers, met een vodafone prepaid en dat ging prima.
#107827 door elfje
16 jul 2014, 15:03
mijn amante schrijft dat het hem niet lukt een sms te sturen naar mij. kan dat nou zijn dat hij die 119 ook nog moet toetsen, omdat jullie vragen aan haar of ze een nederlands toestel-simkaart heeft. hij heeft een nederlands toestel maar een Cubaanse sim
#107839 door elfje
17 jul 2014, 15:15
ik bel via belbazaar, dat is goedkoper dan skypebellen. maar mijn spaans is nou ook weer niet ZO goed dat ik deze site helemaal begrijp. en ik bedoelde eigenlijk meer dat hij MIJ een sms kan sturen. ik lees dat hij voor 9 cent naar een lokaal nr kan smsen, maar wat kost het als hij naar NL smst? kortom ik snap er ff geen jota van
#107841 door Jogo
17 jul 2014, 15:28
SMSen naar Nederland VIA Cuballama kost aan Cubaanse zijde 9 cent bij jou als ontvanger wordt er 19 cent afgeschreven in totaal kost het jou dus 28 cent. (neem aan dat jij zijn beltegoed betaald) overigens zijn het dollar centen.
Bellen kost 0.69 per minuut.
#107843 door elfje
17 jul 2014, 16:07
oke ik bel via belbazaar das 65 cent, ietsiepietsie goedkoper dus. maar ik weet werkelijk niet hoe ik dit moet doen, ik snap de hele site niet. vooral nu baal ik erg want hij ontvangt en zend niks, storing oid met de server. kan iemand me uitleggen hoe ik het moet doen? ik wil dus graag dat hij mij smst via zijn telefoon (dus niet wat ik zie via een pc of email etc ) dank dank dank
#107844 door Jogo
17 jul 2014, 16:18
Je spaans is niet zo goed dat je de hele site niet begrijpt? De site is gewoon in he Nederlands?? Maar als ik het zo bekijk zou ik er geen gebruik van maken, wees wijs en stap over op Cuabllama. Kan je vriend gewoon vanaf zijn mobiel met je smsen. Wist je dat ze in Cuba ook al vanaf un mobiel kunnen emailen via nauta.cu is nog veel goedkoper. :D
#107846 door hombredecuba
17 jul 2014, 17:24
Als je in Cuba bent met een Nederlands abonnement is het altijd +31 om naar Nederland te bellen en SMSen.
Mijn familie in Cardenas stuurt SMS of belt met het beginnummer +53 naar Nederland.
Dit is een Cubaanse Simkaart.
Ik denk dat dit nummer per stad anders is.
#107849 door elfje
17 jul 2014, 19:11
nou het wordt steeds ingewikkelder, hoezo met 0053?

misschien stel ik mijn vraag dan niet goed
mijn vriend heb ik een nederlandse mobiel gegeven, waarin hij zijn Cubaanse simkaart heeft gedaan. smsen lukt niet naar mij toe. ik kan hem wel smsen. ik heb wel geld op zijn telefoon gezet maar dat is niet via cuballama gedaan.
die zou ik wel willen gebruiken, maar snap niet hoe en wat ik moet doen. de site is in het spaans en ik kom er niet uit. wat moet ik doen en wat moet hij (evt) doen.
#107851 door Oliver
17 jul 2014, 19:33
Mijn ervaring is ook dat mijn vriendin op CU mijn SMS wel ontvangt en leest, maar als ik vraag om een reply SMS dan komen deze maar soms door. Ik denk dat Hijo gelijk heeft dat het aan de provider ligt. Ik denk dat ze dit contractueel niet uitwisselen. Ik ben benieuwd of 119 voor de 31 hierbij werkt, ik zal dit eens vragen aan mijn Cubanita. Bij openbare telefoons heb ik wel ervaring met 119 voor het landnummer.
#107853 door sandersh
17 jul 2014, 20:57
Elfje, wat een verwarring!
Laten we gewoon even opnieuw beginnen.
Jouw vriend heeft een Ned mobiel van jou gekregen waar hij zijn Cubaanse simkaartje in geplaatst heeft. Hij kan jou geen sms sturen. Jouw vraag is wat voor nummer hij vanuit Cuba moet gebruiken. Dat is : 119-31-6 ..........

Cuballama zou je kunnen gebruiken als je een goedkope sms wilt sturen vanuit je computer. 1/ Je gaat naar hun site: https://www.cuballama.com
2/ Helemaal onderaan de homepage staan aan de rechterkant twee piepkleine vlaggetjes.
3/ Klik op het linker vlaggetje. Dan wordt de hele site Engelstalig.
4/ Je maakt geld over naar Cuballama. Begin met E 10,- Met dit bedrag kan je een shitload berichten versturen.
5/ Jouw vriend kan berichten terug sturen met zijn mobieltje naar Cuballama.
Hij betaalt daar ± E0,09 voor en jij, de ontvangende partij, ± E 0,28.
6/ Zijn verstuurde bericht kan jij op je computer lezen op de site van Cuballama.

Is dit enigszins te volgen?
#107856 door elfje
17 jul 2014, 21:31
harriet dit is zeker te volgen, ik lees dit in haast dus heb het nog niet uitgeprobeerd. ben iig al blij dat er via een vlaggetje een engelse vertaling is. ik ga laten weten of het is gelukt. dank dank. allemaal trouwens :D
#107869 door elfje
18 jul 2014, 17:01
heb net een helpdesk (ohohoh in het spaans ) gebruikt. nou vergat ik weer te vragen of hij mij dan ook ZOMAAR kan smsen (want ik begrijp dat als ik sms er een nummer komt waarnaar hij kan terug smsen ) zonder dat ik EERST eentje stuur.
(en ik schijn toch +31 te moeten gebruiken bij een mobiel nummer dat ik opgeef)
#107876 door sandersh
18 jul 2014, 18:36
Ha Elfje,
Je moet jouw gegevens opsturen naar Cuballama. Jij gaat zelf geld naar ze storten, zo maak je je eigen account.
Als dat gelukt is, stuur je de Cubaanse novio via Cuballama, dwz vanuit je computer, een bericht. Hij kan daarop reageren. Op het scherm van zIjn mobiel verschijnt een nummer van Cuballama. Het bericht wat hij terug stuurt naar dat Cuballama nummer kan jij lezen op jouw computer. Op hun site heb jij je eigen 'inbox' waar berichten in zitten.
Als hij eenmaal het nr van Cuballama heeft, kan hij ten allen tijden een sms sturen. Jij kan op de Cuballama site instellen dat jij zijn replies betaalt.

Als dit eenmaal gelukt is, laat me dat weten.
Daarna ga ik je uitleggen hoe je via Cuballama kunt bellen. Dat is wel voor gevorderden....
#107898 door elfje
20 jul 2014, 10:53
verrassend, maar het registreren lukt al niet. ik kreeg een bevestigingsmail waar ik op moets klikken en daarna blijf ik het blokje houden LOG IN. dan doe ik dat en blijft het blokje komen. oke opnieuw registreren, maar dan zegt hij: tel.nr reeds bekend. ik weet niet hoor, bij mij gaan dingen altijd anders:-(
ik heb nog de hele zondag om te proberen.