Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#95782 door Annemarietjuh
23 aug 2011, 21:15
Beste Cuba-fanaten,

Over 1,5 week vertrekken we voor een kleine 3 weken naar Cuba. We gaan een heerlijke rondreis doen en we hebben er nog een paar luie dagen achteraan geplakt.

We huren er ook een auto. We hebben een gedetailleerde kaart gekocht en een kompas. Maar, ik heb een iPhone. Als ik daar op Cuba mijn GPS inschakel, werkt een App als Google Maps daar dan ook? Ik ben nl. de uitvinder van verdwalen, dus het zekere voor het onzekere?

Ik hoor het graag van jullie!
#95786 door JVLebbink
23 aug 2011, 23:15
Ik verwacht niet dat google maps werkt....misschien is de offline versie al beschikbaar voor iPhone, maar ik ben meer bekend met Android (en nog meer met WebOS :( )

Internetverbinding zou ik niet verwachten, en als een app gegevens down moet loaden wordt het een dure grap. Zoek dus naar iets met kaarten op je telefoon.

GPS werkt gewoon wereldwijd.

J

#95793 door Elisabeth
24 aug 2011, 14:56
...maar GPS is op Cuba nog altijd verboden... Er schijnen echter voor toeristen de laatste tijd niet veel problemen te zijn als ze die in vorm van een mobiele telefoon meenemên.

Ik moet bekennen dat ik zelf een ontzettende hekel aan mobiele telefoons heb maar in Cuba zijn ze behalve voor SMS eigenlijk niet werkelijk te gebruiken. Daarvoor is een simpel ding ook goed genoeg. Bovendien ben je dan maar een klein bedrag kwijt als hij wordt gestolen. Want bij jonge Cubanen zijn die "prachtige" dure hebbedingetjes wel erg in trek...

Dus Annemarie, geniet eens een keer werkelijk van een bijzondere vakantie in een bijzonder land en laat het ding van Appel thuis.

#95795 door Hombre
24 aug 2011, 17:03
Elisabeth, je schildert het af alsof er dagelijks honderden mobiele telefoons worden gestolen op Cuba en dat je je telefoon aan een ketting moet vastketenen.
Dit is in mijn ogen complete onzin, ik ben in april/mei 3 weken op Cuba geweest en had een Galaxy S bij me, ben geen moment bang geweest dat deze gestolen zou worden, natuurlijk vinden ze het leuk als je dingen laat zien, maar dat vinden wij ook als iemand iets nieuws heeft wat we zelf nog niet hebben.
Wat betreft GPS, dat werkt vrijwel overal, alleen in de bergen soms wat minder. Je hebt wel het probleem dat de internetverbinding (wel bijna overal in de Oriente beschikbaar) erg traag is en MB's duur zijn. Ik heb dat opgelost door vooraf Maverick te installeren en met de PC kaarten te downloaden die dan offline te gebruiken zijn.

#95797 door jorn2jorn
24 aug 2011, 17:51
Annemarie, het schijnt dat de nieuwste google maps app ook de benodigde kaarten (beperkt) vooraf kan downloaden. Zo kan je offline navigeren met je Iphone. Zoniet dan heb je een Android (bv Samsung Galaxy)toestel nodig, daar zijn diverse navigatie apps voor, die zonder internetverbinding werken. Wel moet je eerst je benodigde kaarten downloaden. Kom je er niet uit, stuur me een p.b.

#102334 door marichu89
08 feb 2013, 11:00
Ok, ik heb hier een antwoord op....en weet dat het op android werkt...

(ik heb zelf een iphone en weet niet of ie daarop werkt, maar had voor mijn verloofde een tel met android gekocht en het werkt geweldig)

wat je doet is je download the app: Cuba offline map, het is een offline map van Cuba

dan zet je apart je gps aan, maar zet al je internet uit. Dit moet werken, want etecsa heeft geen internet verbinding en bij D werkte het.

dan zet je het ding aan, ga je even stil staan en het werkt direct.

Het heeft ons gered toen we naar Cayo Jutia reden en duidelijk verdwaald waren.

Dus download die map als je naar Cuba gaat!

Groetjes

#102500 door henk_j
21 feb 2013, 10:34
Voor de android gebruikers:

1. Download MapFactor Navigator (beta) uit de store.
2. Download Cuba kaart vanuit de applicatie.
3. Starten en klaar is kees...

Heb deze paar weken gebruikt en werkt als een trein. Geen internet of wifi nodig en zelf de kleinste weggetjes staan er op. Heb hem wel uit het zicht gehouden als er politie in de buurt was.