Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#115288 door Everdine
20 apr 2020, 09:55
Heeft iemand ervaring met recarga sturen via Fonoma? Ze hebben nu al voor de tweede keer mijn opdracht ‘on hold’ gehouden om te zien of er niets onrechtmatigs gebeurt - verleden maand ging het om 20cuc en nu om 40cuc, ja, dat zal wel witwasgeld zijn . . . .

En waarom ik het nu voor de tweede keer probeer is omdat zij het goedkoopst zijn, je bouwt een soort korting op die je de volgende keer in mindering kan brengen. En ik stuur 8 mensen recarga: kamermeisjes, tuinmannen e.d., die nu geen werk hebben. Ik heb een mail rondgestuurd in mijn kennissenkring of iemand tijdelijk een Cubaans gezin wilde ‘adopteren’ met € 20 per maand, en ik doe het het liefst als er een aanbieding is: de 20cuc kunnen ze verkopen voor 16cuc (schandelijke commissie, maar ja, wat wil je) en dan hebben ze contant geld om kip van te kopen, en met de bonus kunnen ze wild bellen en internetten.

Misschien ook een idee voor jullie?
Ik weet dat je ook geld kan sturen via AIS, maar dit betreft mensen in Guardalavaca die niet makkelijk aan zo'n kaart komen, en dit werkt toch ook.
#115289 door Tijn
20 apr 2020, 12:33
Klopt helemaal. Maar met de bonus kun je niet internetten :-(
#115291 door Everdine
20 apr 2020, 13:29
@Tijn: kan je er wel een 'bundel' mee kopen? Sommige van mijn contacten zeggen 'data' te kunnen kopen, ik dacht dan dat dat vergelijkbaar was met 'bundels' hier - is dat zo? En kan dat wél van de bonus?
#115300 door Tijn
21 apr 2020, 11:48
Nee. De bonus is niet te verhandelen en je kunt er geen data mee kopen...

Enkel bellen en SMSen...