Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#113642 door Joop_Siroop
11 dec 2017, 17:02
Dat doet me denken aan dat verhaal van die man die aan een boer vraagt waar hij eieren kan kopen.
"Oh, dat kan bij mij voor 30 cent per stuk of bij de buurman voor 4 cent per stuk"
"Hoe kan dat prijsverschil zo groot zijn??" vraagt de man.
"Oh... bij mn buurman moet je langer wachten want die heeft maar één kip"
#113670 door Janette
05 jan 2018, 21:24
Pieterklu, dan moet je er wel bij vermelden dat als je inbelt ook 81 cent per keer betaald, alleen voor inbelkosten pr keer. Maar het werkt uitstekend doe het nu ook al lange tijd.
#113671 door Pieterklu
05 jan 2018, 21:27
Je hebt helemaal gelijk Janette. Je moet dus even door het zuur heen (entree of minuut 1 voor 81 centavos) voordat je bij het zoet uitkomt, de 19 cent per minuut. Dus hoe langer je belt hoe goedkoper het wordt (maar 10 minuten bellen is toch maar 27 cent per minuut etc. etc.
#113704 door salsalieve
25 jan 2018, 21:40
Ik heb zelfde probleem eind september abonnement afgelopen en nu kan ik niet meer bellen voor 0,19 per minuut enorm balen. Joop er is wel een belangrijk verschil met bellen via imo e.d. dat men dan eerst naar een plein moet waar men wifi heeft. Zo bellen kan dag en nacht en is daardoor makkelijker. Ben net terug uit Santiago en daar is Etecsa in diverse delen van de wijk Sueno begonnen met een proef van wifi thuis. Een vriend van me heeft het sinds kort. Werden gebeld door Etecsa met de vraag of ze mee wilden doen. Router kostte 33 cuc er zijn 3 pakketten de goedkoopste 15 cuc per maand en dan kunnen ze 30 uur wifi gebruiken. Half december inderdaad 1 cuc betaald voor wifikaart van 1 uur in een hotel in Varadero. Eind vorige week was ik er nog n paar dagen toen werd er door een andere dame 4 cuc gerekend voor 2 kaarten, na enige discussie kreeg ik bij wijze van uitzondering 2 cuc terug en toen er iemand van het hotel bij kwam staan zei de dame van Etecsa oh ja u hebt gelijk sorry. Paar dagen geleden hoorde ik van Nederlanders die net aangekomen waren dat er 1,50 gevraagd werd. Toen ik even mee liep zag ik dat het de dame van december was en ze herkende me, toen ik vroeg wat de kaarten kosten zei ze 1 cuc oh zei ik 1,50 sorry dat is niet juist. Scheelt dat ik goed Spaans spreek anders kom je er niet uit. Ik vermoed dat de dames goudgeld verdienen op deze manier.