Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#110978 door veronie
19 sep 2015, 19:28
Vandaag getipt door Cubanen hier in Nederland; via Vodafone kost bellen naar Cuba slechts 19 cent per minuut!!! Er geldt een starttarief van 79 cent voor de 1e minuut en daarna betaal je dus 19 cent per minuut. Een stuk goedkoper dan bellen via de welbekende sites als Cuballama, Rebtel en Skype.
Enige wat je hoeft te doen is de blox 'bellen+sms in het buitenland' aanzetten. Dit kost voor prepaidbellers 6 euro per maand maar is voor abonnementhouders gratis. Eindelijk geen hoge kosten meer!!
#110985 door Joop_Siroop
20 sep 2015, 12:23
Ik gok 6 weken totdat de prijzen worden verhoogd door Vodafone.
Tenzij de prijsdaling wordt veroorzaakt door nieuwe telecom infrastructuur. (bellen via de nieuwe kabel ipv satelliet)
#110987 door veronie
20 sep 2015, 19:11
Het blijkt dat de prijzen al zeker anderhalf jaar zo laag zijn! Alleen bijna niemand weet ervan af. Het werkt alleen als je de juiste blox hebt aangezet, en dus zie je het niet bij de standaard/algemene voorwaarden voor belkosten naar het buitenland staan. Ik kon het in eerste instantie niet geloven, maar na door 4 Cubaanse vrouwen met mijn neus op de feiten te zijn gedrukt kan ook ik er niet meer omheen. Zij bellen dus al zeker anderhalf jaar via Vodafone goedkoop naar Cuba.
#110992 door marc
21 sep 2015, 11:03
hallo ik kan dat ook bevestigen dat dat allen bij vodafone is 0.79 voor de 1e min en daarna 0.19 per min dus ongeveer 12 euri voor 60 min bellen....
#111442 door marc
31 jan 2016, 12:42
ja kijk maar eens wand een uur bellen kost 12 euri....
en ik ben sinds ik telefoon heb klant bij vodafone en nooit ergens anders geweest
en hun zijn de enigen die dit hebben en ik bel al 2,5 jaar naar cuba....voor dat tarief... :D
groeten
#111668 door hakanaydin
06 apr 2016, 14:32
marc schreef:ja kijk maar eens wand een uur bellen kost 12 euri....
en ik ben sinds ik telefoon heb klant bij vodafone en nooit ergens anders geweest
en hun zijn de enigen die dit hebben en ik bel al 2,5 jaar naar cuba....voor dat tarief... :D
groeten

Hoi,

Ik wou graag weten of het nog steeds goedkoop bellen naar Cuba is met Vodafone, ik heb onlangs een pre-paid sim aangeschaft van Vodafone maar als ik kijk op internet staat Cuba er niet meer tussen als voordeel land, kun je dat voor mij bevestigen...?

groet,

Hakan Aydin
#111669 door Jogo
06 apr 2016, 19:32
Toevallig van de week met en kennis zitten zoeken op de site van Vodafone. Er staat als je goed zoekt in de voorwaarden bellen naar ALLE LANDEN 0,19 per minuut. Daarna rekening gecontroleerd en het klopt inderdaad. Ga het ook doen want betaal nu 0.69.
#111682 door JVLebbink
08 apr 2016, 20:57
Ha Hakanaydin

Het is gewoon mogelijk, alleen het kan niet met een prepaid abonnement, je moet minstens een 'Smart' abonnement hebben zodat je daarbij de Blox 'Bel+Sms naar Buitenland' kunt activeren.

J
#113610 door quesosino
23 nov 2017, 20:30
Ik heb daar 2 jaar met veel plezier gebruik van gemaakt. Totdat op 18 november mijn SMART-abonnement afliep en ik een verlenging moest nemen. In mijn nieuwe abonnement kan die blox "bellen en sms naar buitenland"voor 79ct starttarief en daarna 19ct per minuut niet meer. Staat ook niet meer vermeld in de algemene voorwaarden van 16 november 2016.
Cuba staat nu in de lijst van uitzonderingslanden waarvoor je nu 1,25 per minuut voor moet betalen. het lijkt erop dat alle abonnementen die aflopen (zowel SMART als RED) niet meer die blox kunnen gaan gebruiken. Ik heb nog een klachtenformulier bij Vodafone ingevuld. Het antwoord was dat het niet meer mogelijk is. Waarvan akte. En nu maar weer op zoek naar een andere redelijke aanbieder.
#113612 door Joop_Siroop
24 nov 2017, 13:28
Inmiddels een wat achterhaalde discussie met de mogelijkheden om te bellen via whatsapp/facebook/Imo. De kwaliteit wordt steeds beter. Deze week had ik een videocall met perfecte kwaliteit (... geen vastlopers en goed verstaanbaar) van meer dan 1 uur. Kosten in Cuba: 7 uur voor 1 dollar (particular)
#113636 door Madc
10 dec 2017, 21:12
Joop_Siroop schreef:Inmiddels een wat achterhaalde discussie met de mogelijkheden om te bellen via whatsapp/facebook/Imo. De kwaliteit wordt steeds beter. Deze week had ik een videocall met perfecte kwaliteit (... geen vastlopers en goed verstaanbaar) van meer dan 1 uur. Kosten in Cuba: 7 uur voor 1 dollar (particular)

Hi Joop,

7 uur, 1 dollar? Hoe werkt dit? Ik ken alleen de internetkaarten van CUC 10 voor 5 uur...
#113637 door Joop_Siroop
10 dec 2017, 21:37
De staatsprijs daalt (1,50 Cuc voor 1 uur) dus de particular prijs ook. Een vriend van mij betaalt 1 dollar en dan mag hij 7 uur online.
Als je op die manier (met je laptopje en je routertje) 10 dollar per dag verdient....
#113639 door Tijn
11 dec 2017, 13:41
Prijs internet inmiddels 1 per uur. Er zijn al particulieren die een hele maand online voor 5 aanbieden :-)... Kun je echt elke dag, de hele dag, met je liefde over niets praten!!!
#113641 door Pieterklu
11 dec 2017, 16:54
Vodafone is (bij mij) nog steeds mogelijk (ma minuut 1) voor 19 cent per minuut.

5 cuc per maand voor habla por gusto met novia/ois nog steeds duur.