Contact met het thuisfront vanuit Cuba

IMO

#113127 door Sabine
19 jul 2017, 22:45
Beste forumleden, wie kan mij even helpen met een paar vragen?
Als ik naar Cuba wil bellen met IMO, of omgekeerd, moet de Cubaanse kant dan een nauta account hebben?
En moet ik dus het nauta account opwaarderen en niet het beltegoed?
Zijn er kosten verbonden aan het activeren van een nauta account?
Alvast bedankt voor de info!
#113131 door Joop_Siroop
20 jul 2017, 14:19
Imo is een app zoals whatsapp, messenger (facebook) of skype. Als je mobiel (of desktop) verbonden is met internet kun de app gebruiken. Dat staat in principe los van verbinding met een telefoonnetwerk of een account bij een internetservice provider.
Wel zie je bij sommige chatapps (zoals whatsapp) dat je bij registratie een telefoonnummer moet opgeven om de app te kunnen gebruiken. Of dat bij IMO ook het geval is weet ik niet meer (installatie al te lang geleden geheugenverlies ;-) )
#113134 door Sabine
20 jul 2017, 23:00
Dankjewel!
#113135 door Tijn
21 jul 2017, 20:19
Ter aanvulling op Joop... Je hebt een telefoon nummer nodig, maar geen nauta account. Wel moet je natuurlijk op internet... dus beter belafspraak maken met de Cubaan in kwestie en hem of haar laten bellen...
#113137 door Sabine
22 jul 2017, 09:39
Oh, maar nu ben ik opnieuw in de war. Hij heeft een telefoonnummer. Dus als ik zijn telefoon opwaardeer, lukt het ook om met IMO te bellen?
#113140 door Sabine
22 jul 2017, 12:56
Sorry hoor, ik ben gewoon slecht in zo'n dingen.
Hij kan dus met zijn telefoon naar zo'n wifi hotspot gaan en bellen? En dat gaat dan van z'n beltegoed af? Heb ik het nu goed?
#113141 door HijodelMundo
22 jul 2017, 14:16
Nee, het gaat niet van zijn beltegoed af maar van zijn internet tegoed.
Dat kan hij via kraskaarten hebben of via een nauta account waar het tegoed opgeladen kan worden.

Met imo bellen is geen 'bellen' maar 'internetten'
#113142 door Sabine
22 jul 2017, 14:27
Ok, nu heb ik het begrepen! :D Dank jullie wel!
#113323 door Osito
11 sep 2017, 12:03
Ik ben even kwijt waar ik onderstaande uitleg heb gevonden, waarschijnlijk bij Fonoma.com.

A partir de ahora tenemos dos variantes de recarga:
- Recarga Cubacel: Esta lo que hace es poner saldo a los teléfonos para que usen el correo (nauta.cu), sms, llamadas. Este saldo no sirve para otro tipo de dato ni conexión a internet
- Recarga Nauta (acceso a internet tanto nacional como internacional). Esto es solo para conectarse a internet. La cuenta de nauta de acceso a internet es un correo electrónico terminado en .com.cu o .co.cu. Los usuarios pueden usar este saldo desde los puntos WiFi que hay habilitados en toda Cuba.
La cuenta de correo Nauta (nauta.cu) es exclusiva para correo electrónico, y consume el saldo que se recarga al teléfono (Recarga Cubacel). Para internet necesitan una cuenta permanente Nauta terminada en nauta.com.cu o nauta.co.cu, que es la que permite conexión desde los puntos wifi.

Estas son las tarifas vigentes para cada monto de recarga:
- 10 CUC = 11.5 USD
- 20 CUC = 23.0 USD
- 30 CUC = 34.5 USD
- 40 CUC = 46.0 USD
- 50 CUC = 57.5 USD

La equivalencia en las tarifas por navegación con respecto al monto recargado van en función de cuanto permite navegar un CUC en horas, detallo a continuación las tarifas:
- 0.6 CUC por hora navegación nacional
- 2 CUC por hora navegación internacional + correo electrónico habilitado (se distingue por el dominio ……@nauta.com.cu)
- 1.5 CUC por hora navegación nacional + correo electrónico habilitado (se distingue por el dominio ……@nauta.co.cu)

Succes er mee
#113330 door Sabine
11 sep 2017, 19:40
Dankjewel voor de uitgebreide info!