Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#111956 door jorn2jorn
15 jun 2016, 16:59
Met Bol.com heb ik het maar niet geprobeerd, de verzendkosten zullen te hoog uitpakken, maar met banggood.com lijkt het te kunnen: spullen online in China kopen en in Cuba laten bezorgen. Hoe ze het klaarspelen weet ik niet, maar verzendkosten zijn voor veel dingen bijna gratis! Dus gelijk maar de proef op de som nemen. Een infrarood thermometer besteld. Aanvankelijk lukte het niet, omdat ik met paypal betaalde, maar ziedaar... met ideal kan je ook betalen! track nummer erbij, 9 euro betaald en nu kijken of het aankomt! De post op Cuba is aardig verbeterd. De laatste jaren zijn onze pakketjes allemaal aangekomen. In mei deed ons pakketje er slechts 2 weken over. Dus nu een online-bestelling. Tja, de douane.... invoerrechten.. :| dat zou wel eens kunnen tegenvallen, maar wie weet valt het reuze mee.
#111957 door HijodelMundo
15 jun 2016, 20:34
Ik heb ooit eens een CD online besteld toen ik nog in Habana woonde. Is gewoon aangekomen (verzendkosten waren in mijn herrinering wel hoger dan de cd maar,tja, wilde hem heel graag hebben!
#111960 door Robert
16 jun 2016, 12:01
Zoals ik al schreef had ik een usb stick besteld in China om te laten bezorgen in Holguin.
Ik was vooral bang voor wat de ontvanger moest betalen (invoer belasting), maar bleek slechts 12 peso.
#111976 door jorn2jorn
17 jun 2016, 08:34
Dat valt dan reuze mee, 12 cup. De sticks worden steeds goedkoper. Heb je gezien bij Conrad: 25 euro voor 128Gb. T wordt interessant als je direct vanuit Cuba kan bestellen, wij zijn de meeste tijd daar. De meeste cubanen hebben niet veel vertrouwen in de post en gaan het risico niet aan. Online betalen is voor de cubaan ook niet voorhanden, zeker niet met paypal!
#113105 door jorn2jorn
12 jul 2017, 11:36
En ja hoor, na 2 maanden kwam het pakketje (200gr) keurig aan. kosteloos opgehaald in het postkantoor te holguin. Vanuit Cuba bestellen wilde niet echt lukken, de betalings-sites werken niet mee. Maar ñu zijn we weer even terug en kunnen weer naar hartelust online bestellen. Overigens Duitsland heeft iets goedkopere tariefen voor pakketjes: tot 2 kilo 16€, als brief verstuurd 14€, en een brief tot 500 gran 3,70€ (handig voor kleine dingetjes)