Wel of niet inenten, ziekenhuizen en medische vragen
#62986 door Fanatico de Cuba
09 nov 2006, 12:31
Ik heb de GGD gecontacteerd

Ze raadden mij het volgende aan:

Hepatytus A, DTP en Buiktyphus (dit laatste is omdat je veelal in aanraking komt de lokale bevolking, als je zoals ik in Casas Particulares wilt verblijven)

Wellicht hebben jullie er wat aan..

#62988 door carino
09 nov 2006, 12:48
Dit verbaasd me hogelijk, ik heb me in al die jaren nog nergens voor hoeven laten inenten. Zal dat ook niet doen.

Evengoed bedankt voor de info.

Op hun site wordt buiktyphus niet genoemd.

zie: http://www.lcr.nl/landenl.htm

#62994 door Robert
09 nov 2006, 17:10
Mijn kinderen heb ik er ook voor laten inenten, net als voor hepatytus a en b.
Ikzelf heb mij alleen in laten enten tegen hepatytus a, maar ook pas nadat ik een keer of 13 op Cuba geweest was. :)
Laatst bijgewerkt door Robert op 09 nov 2006, 17:52, in totaal 1 keer bewerkt.

#62995 door Marieke
09 nov 2006, 17:38
DTP en hepatites A zijn inentingen die je overal ter wereld wel noodzakelijk zijn. Ook hier in NL. Sterker nog kinderen worden hier van baby af aan ingeent, DKTP en later DTP. Dus waarom zou je na je 20ste (dat is wanneer de inentingen zijn verlopen) niet opnieuw laten inenten. Je krijgt het vergoed van je verzekering
#66437 door Cathelijne
12 mei 2007, 12:51
vergeet niet Loperamide en ORS, de helft van ons was aan de diarree (grote groep, dus we moesten wel in restaurant/hotel eten) en ik was echt ziek ervan. Goddank voor het bestaan van Loperamide.

#67667 door Jesper
18 jun 2007, 15:21
Vergoed door de verzekering? Dan mag je wel een goede verzekering hebben! Ik kreeg niks terug, blijkbaar is genezen goedkoper als voorkomen!