Wel of niet inenten, ziekenhuizen en medische vragen
#114093 door annepanne19
23 jun 2018, 08:40
Wie weet een goeie beschikbaar en/of betaalbare tandarts in Havana?
Mijn vriend zijn gebit is verknalt door een studenttandarts en is daardoor oa al 1 kies verloren en zijn voortanden voor de helft weggeboord (ja, dit kan alleen in Cuba!?)
#114102 door Pieterklu
26 jun 2018, 10:38
Als het wat mag kosten ga dan maar gewoon naar een kliniek voor buitenlanders zoals: Garcia Calixo, Hermanos Ameijeiras. Overigens zie ik de laatste jaren in een aantal wijken Vedado en Playa ook tandartscentra tot stand komen voor de Cubanen. Ze lijken me modern maar over de kwaliteit kan ik niets vertellen. De Nl-expats wellicht wel.
#114107 door Tijn
27 jun 2018, 10:21
Ach Pieter, als resident is voor mij de tandarts op Cuba gratis... Toch betaal ik liever voor mijn vullingen in NL maar laat mijn gebit op Cuba schoonmaken :-)
#114110 door havanalover
27 jun 2018, 13:17
@Tijn
ja, voor residenten en Cubanen is de tandarts gratis , maar na de horror verhalen(mij verteld door Cubanen) over die vermeende gratis "service" zou ik maar liever alles in België of Nederland laten doen. Het schijnt trouwens gebruikelijk dat voor elke kleine dienst extra betaald moet worden, bijvoorbeeld mond spoelen na ingreep kost geld ( gebruikelijk 5CUC)
Als je contacten (medische) hebt kunnen ze je doorverwijzen naar "serieuze" tandartsen meestal privaat maar dat kost gemakelijk een paar honderd CUC , voor de gewone Cubaan niet weggelegd.