Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#112136 door TomTom
16 aug 2016, 14:02
Hallo allemaal,

in november van dit jaar gaan mijn vrouw en ik voor de eerste keer naar Cuba (ruim 2 weken). We zijn bezig met het maken van een grove planning en loop ik in het begin al redelijk vast. Wij willen in het begin een auto huren en zullen vanaf Trinidad overstappen op de Viazul. De planning ziet er nu als volgt uit:

Maandag 07-Nov Vliegen van Amsterdam - Havana aankomst woensdag 18.00
Dinsdag 08-Nov Havana
Woensdag 09-Nov Havana
Donderdag 10-Nov Havana - Vinales
Vrijdag 11-Nov Vinales
Zaterdag 12-Nov Vinales
Zondag 13-Nov Vinales - nog in te vullen
Maandag 14-Nov nog in te vullen - Cienfiego
Dinsdag 15-Nov Cienfiego - Trinidad
Woensdag 16-Nov Trinidad
Donderdag 17-Nov Trinidad
Vrijdag 18-Nov Trinidad-Santa Clara
Zaterdag 19-Nov Santa Clara - Varadero
Zondag 20-Nov Varadero
Maandag 21-Nov Varadero
Dinsdag 22-Nov Varadero
Woensdag 23-Nov Varadero - Havana - Vertrek AMS 20.30
Donderdag 24-Nov aankomst AMS

Nu heb ik drie vragen over bovenstaand reisschema.
1. We zijn nog op zoek naar een plaats tussen Vinales en Cienfuegos. Mogelijk wordt dat Las Terrazas of Playa Largo. Welke adviseren jullie? We willen namelijk niet in een keer van Vinales en Cienfuegos rijden, omdat dat te te ver rijden zou zijn. Las Terrasas naar Cienfuegos is ook nog een kleine 4 uur, maar zitten er nog plaatsen die dichterbij de reis beter splitst?
2. Wat vinden jullie van bovenstaand schema? Hebben jullie nog 'pareltjes' die ik kan toevoegen aan onze reis?
3. Ik heb gehoord dat Santa Clara mooi schijnt te zijn, daarom heb ik het opgenomen in het schema, maar ik hoor graag of dit het geval is of dat jullie andere tips hebben.

Wij horen graag jullie ervaringen en aanvullingen.

Bedankt alvast!
#112140 door jolandacb
19 aug 2016, 09:56
Leuk dat jullie ook naar Cuba gaan.
Wij vertrekken 3 december voor 3 weken. Kijken er ook erg naar uit.
Wij hebben als tussenstop gekomen voor Playa Largo. Na enig leeswerk lijkt ons dat de leukste optie.
Waarom kiezen jullie voor Varadero? Wij ontwijken die plaats juist, omdat het zo enorm anders is dan de rest van Cuba en daarom geen goed beeld. Maar misschien dat jullie juist bewust voor het all-inclusive gaan voor een aantal dagen. Dat kan uiteraard. Ben benieuwd.
#112143 door TomTom
22 aug 2016, 10:19
Hoi,

Inmiddels hebben we onze planning weet wat omgegooid. We hebben gekozen voor een dag Las Terrazas en vervolgens een lange reisdag naar Trinidad (via Cienfuegos). Inmiddels is ook Varadero afgevallen. Wat je zegt het is nogal toeristisch daar aangezien de lijnvluchten van verschillende maatschappijen daar ook op vliegen. Dus het strand zijn we ook nog zoekende naar. Heb je tips? Ik heb wel gelezen dat de stranden niet het juiste beeld weergeeft over het leven van Cuba, dus daar moeten we/je wel rekening mee houden (begreep ik uit verhalen). Neemt niet weg om het ook op een ontspannen manier af te sluiten.

Hebben jullie een soortgelijke planning (muv Las Terrasas)?