Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#110859 door Tania03
28 aug 2015, 13:35
Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik hebben een reisje geboekt naar Cuba. Helaas kan hij zich niet permitteren lang van het werk weg te blijven en is onze reis dus nogal beperkt in tijd. Ook houdt hij niet van het idee van rondreizen. Hij wil wel graag verschillende plekken bezoeken, maar wil niet altijd overal alle bagage meesleuren e.d. dus zijn we het volgende overeengekomen: Hotel geboekt in Havana voor 10 dagen en een auto gehuurd om vanuit Havana zoveel mogelijk te bezoeken. Wanneer we ergens een leuke plek vinden waar we eventueel wat langer willen blijven, is hij wel bereid tussendoor enkele nachten in een casa door te brengen, dus deze heb ik al mee berekend in mijn planning.
Wat vinden jullie van onderstaand schema, rekening houdend met de korte tijd die we hebben en het feit dat Havana onze uitvalsbasis zal zijn?

Dag 1 tem 3 Havana
Dag 4 richting Viñales. Onderweg stoppen in Las Terrazas en Soroa. Overnachten in Viñales om hier dag 5 door te brengen. ’s Avonds terug naar Havana.
Dag 6 Havana
Dag 7 langs de Puente Bacunayagua naar Matanzas, Santa Clara, Trinidad. Overnachten in Trinidad of ’s avonds al doorrijden naar Cienfuegos om hier te overnachten.
Dag 8 Cienfuegos. Op de terugweg naar Havana een omweg maken langs Punta Perdíz om langs de krokodillenfarm te gaan en het schiereiland te bezoeken.
Dag 9 Cayo Levisa
Dag 10 Havana

Is dit een mooi schema volgens jullie en vooral, is het haalbaar? Zijn er dingen die ik beter zou schrappen omdat ze toch niet echt de moeite waard zijn en we onze tijd beter aan iets anders kunnen besteden? Mis ik misschien nog dingen in mijn planning? Ik besef dat het heel kort is en ik wil er dan ook het maximum uit halen.

Alvast bedankt!
#110860 door HijodelMundo
29 aug 2015, 07:53
Kan beter...

Dag 7 gekkenhuis. Zeer lange dag. Beter die dag vanuit matanzas naar varkensbaai (punta perdiz) en Cienfuegos. Dag 8 naar Trinidad en dan de volgende vanuit Trinidad via Sancti Spiritus en Santa Clara naar Habana.

Verder is Cayo Levisa is vlakbij Viñales (de opstapplaats voor de boot ernaar toe op een uurtje van Viñales maar op 6 tot 7 uur rijden van Cienfuegos). Dus Cayo levisa beter na Viñales toen voor las terrazas.

Hijo