Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#110194 door Lies88
01 jun 2015, 15:48
Hallo iedereen,

Over een maandje willen wij naar Cuba gaan maar we vinden het erg lastig om een schema te maken.
Mij spreekt Baracoa erg aan en daarom heb ik eigenlijk het volgende bedacht. (we hebben overigens 18 dagen).
Ik lees ook meerdere malen terug dat je niet naar Varadero moet gaan maar ons lijkt het toch erg fijn om nog drie dagen in een resort te zitten na de rondreis.

Aankomst -->
Holguin
Baracoa
Santiago
Hier willen we zo een zeven dagen over doen en vanuit holguin een binnenlandse vlucht nemen naar Havana.

Vanuit Havana naar:
Vinales
En daar begint een beetje onze twijfel. Is het de moeite om naar trinidad te reizen en vanuit trinidad naar varadero?
Wat raden jullie ons aan en is het schema sowieso pasbaar in de 18 dagen. We hebben in het westen nog een ruime week.

Graag hoor ik jullie mening of eventueel aanpassingen.

Alvast bedankt!
#110195 door Pieterklu
01 jun 2015, 17:14
@Lies88: Trinidad is een aanrader van de eerst orde.
Als ik jou/jullie was, zou ik die plek niet overslaan.
Mogelijk schema :

8e, 9e en 10e dag: Havana
11e en 12e dag: Vinales
13e en 14e dag : Trinidad
15e, 16e en 17e dag: Varadero
18e dag vertrek

11e tot 17e dag: reizen per collectieve taxi en of busmaatschappij Viazul

Een andere optie is vliegen op Trinidad vanuit Santiago. Ik dacht dat dat kon.
Ejn als dat een optie is: vandaar uit naar vinales, havana en Varadero. Scheelt reistijd.

Groetjes,
Pieter
#110196 door veronie
01 jun 2015, 17:25
Trinidad is absoluut de moeite waard (helemaal als je van dansen houdt)! Bovendien kun je bij Trinidad ook nog een dagje strand meepakken (Playa Ancon) of een dagje de bergen in (Topes de collantes).
Reizen jullie in het westen met de bus of auto? Even afhankelijk daarvan zou ik adviseren 3 dagen Havana, 2 dagen Viñales, 2 dagen Trinidad en dan de rest in Varadero.
Wanneer jullie per bus reizen probeer een lokale taxi te regelen met andere toeristen zodat je sneller op de volgende bestemming bent/gunstigere reistijden dan met de bus.
#110197 door veronie
01 jun 2015, 17:27
Haha Pieterklu ik zie dat ik eigenlijk hetzelfde zeg als jij (had jouw reply nog niet gelezen omdat ik zelf aan het reageren was).
#110198 door Lies88
01 jun 2015, 17:31
Hoi Pieter,

Bedankt voor je voorbeeld schema, dat was precies de structuur die ik nodig had.
Helaas kan ik geen binnenlandse vlucht vanuit Santiago naar Trinidad vinden, dat was inderdaad helemaal ideaal geweest!

Nogmaals dank!

Veronie: we willen een auto huren, dat lijkt ons de snelste oplossing en zeker met zo een druk schema. Bedankt voor jullie heldere inbreng!
#110199 door HijodelMundo
01 jun 2015, 19:42
Dag Lies,

In princiepe heb je geen binnelandse vlucht nodig als je uitgaat van het volgende schema, zeker als je toch een auto wil huren:

Dag 1: Aankomst en 1 overnachting in Holguin
Dag 2: Ophalen huurauto en naar Baracoa
Dag 3: Baracoa
Dag 4: Baracoa - Santiago
Dag 5: Santiago
Dag 6: Santiago - Camaguey
Dag 7: Camaguey - Trinidad
Dag 8: Trinidad
Dag 9: Trinidad
Dag 10: Trinidad - Las Terrazas
Dag 11: Las Terrazas - Viñales
Dag 12: Viñales
Dag 13: Viñales - Habana (inleveren Auto)
Dag 14: Habana
Dag 15: Habana
Dag 16: Bus transfer Habana - Varadero
Dag 17: Varadero
Dag 18: Vertrek

Dan zie je het hele eiland en hoef je niet 2 keer een auto op te halen en af te geven.

Waar je ook voor gaat ik kan je helpen met het maken van reserveringen. In geval van interesse stuur een PBtje.

Saludos,

Hijo
#110202 door Lies88
03 jun 2015, 15:48
Hallo iedereen,

Het werk van mijn vriend heeft helaas roet i n het eten gegooid. We zijn nu genoodzaakt om vanuit havana te vertrekken. Ik zou toch graag het oosten zien omdat ik van iedereen hoor dat baracoa zo geweldig is.
Welke route zouden jullie nu aanraden, met nog steeds varadero als eind punt. Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
De 18 dagen blijven wel nog steeds staan... Huurauto zien we opzicht wel zitten maar de bus is ook geen probleem.
#110203 door Lies88
03 jun 2015, 16:05
* havana
* Vinales
* Trinidad
* Santiago
* Baracoa
* Santa Clara
* Havana / Varadero
#110204 door veronie
03 jun 2015, 17:09
Waarom pak je niet tussen Baracoa en Santa Clara een paar daagjes strand aan de noordkust? Cayo Coco of Cayo Guillermo ben ik zelf nooit geweest maar is wellicht een goed alternatief voor Varadero. Voorkomt ook de nogal lange rit.
Als jullie in Havana 3 nachten blijven, in Santa Clara 1 en de andere bestemmingen 2 dan heb je nog wel een paar stranddaagjes over.
Baracoa is inderdaad de moeite waard!
#110205 door Pieterklu
04 jun 2015, 12:54
@Lies88:
Ik denk dat ik het als volgt zou aanpakken, gezien de beschikbare tijd en je wensen.
Een binnenlandse vlucht naar Santiago en vandaaruit terugkomen via Vinales naar Havana en paar stranddagen in Varadero
dag 1 aankomst Havana -
dag 2 Havana
dag 3 vlucht naar Santiago
dag 4 Santiago
dag 5 Santiago
dag 6 Santiago en met huurauto naar Baracoa
dag 7 Baracoa
dag 8 Camaguey
dag 9 Trinidad
dag 9 Trinidad
dag 10 Trinidad strand
dag 11 Vinales
dag 12 Vinales
dag 13 Havana
dag 14 Varadero
dag 15 Varadero
dag 16 Varadero
dag 17 Havana
dag 18 vertrek

groet
#110206 door Pieterklu
04 jun 2015, 12:56
Oeps sorry: een dubbele dag Trinidad gerekend.
Drie dagen Trinidad is overigens prima, waarvan 1 stranddag.
je zou kunnen overwegen om dan een stranddagje in Varadero of een dag in havana te schrappen.