Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#110001 door mel
09 mei 2015, 12:32
Hallo,

Vorig jaar ben ik vanuit havana enkele dagen naar Vinales geweest. Met de verhuurder van de casa heb ik toen een prachtige wandeling gemaakt in het natuurgebied rond vinales.
Binnen 2 weken vertrek ikterug naar cuba maar ik wil vooral vanaf havana oostwaarts reizen.
Ik was aan het denken om terug naar vinales te reizen maar het ligt totaal niet op mijn reisroute....tenzij iemand mij kan overtuigen dat er rond vinales nog enkele dingen te zien zijn die zeer de moeite zijn :D
Iemand??

Waarvoor dank

mvg
#110002 door dutchjong
09 mei 2015, 18:44
Auto huren!

Gran Caverna de Santo Tomás bij El Moncada: interessant grottencomplex waar je een mooie wandeling doorheen kunt maken.

via Pons en Santa Lucia naar Cayo Jutias rijden: onderweg fotootje bij Faro de Cayo Jutías maken en daarna lekker relaxed lunchen bij restaurante Cayo Jutías. Op de terugweg wat vissers of scholieren meenemen die een lift naar huis willen.

via Pons, Guane, Bolivar naar Sandino rijden, prachtige route door de bergen met slaperige dorpjes met huisjes met verandas en schommelstoelen bewoond door Cubanen die zo te zien nog het volste vertrouwen in de revolutie hebben gezien de bordjes 'Viva la Revolucion' en 'Viva Fidel' die ze in hun voortuin hebben geplaatst. Vanaf Sandino eventueel doorrijden naar Playa Maria la Gorda voor een dagje snorkelen of duiken.
#110003 door mel
09 mei 2015, 23:13
Ja , ik weet het....een auto huren geeft de meeste vrijheid maar ik ga helemaal alleen en ben de spaanse taal niet machtig. Ik heb al veel verhalen gehoord dat als je iets tegenkomt met een gehuurde auto dat je als buitenlander niet jarig bent :shock:
Ik ben trouwens vorig jaar in cuba geen enkel auto verhuurbedrijf tegen gekomen :?