Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#109473 door wouter_t
05 maart 2015, 11:26
Hallo!

Ik zit even met een dilemma.
Wij plannen binnenkort een rondreis met huurwagen doorheen Cuba.
We zouden vanuit Havana naar Vinales trekken en dan vanuit Vinales naar Cienfuegos.
Mijn eerste vraag is of deze route te doen is in een dag, mits enkele tussenstops om toch wat van het uitzicht te genieten ?

Ik heb volgende route (weliswaar naar playa larga) gevonden. Maar zouden we deze kunnen nemen om dan zo naar Cienfuegos te gaan ? http://cuba-reis.nl/rondreizen/routes/p ... ienfuegos/

Het dilemma zit hem hier, ofwel rijden we in 1 maal door naar Cienfuegos en kunnen we logeren in Hotel Encanto Casa Verde, wat wel super blijkt te zijn. Ofwel stoppen we in playa larga en schijnt hotel Guama (met de hutjes in het water) desondanks het mindere comfort een unieke ervaring te zijn, en dan moeten we uiteraard ook minder ver rijden.
Helaas is encato verde niet meer beschikbaar om de dag erna te huren.. Vandaar het dilemma :-)

kan iemand hierbij tips geven ?

Bedankt !

Wouter
#109474 door veronie
05 maart 2015, 13:19
Ik zou zowiezo meer tijd uittrekken in Viñales. Prachtig mooi natuurgebied, veel te zien en te doen en daarnaast s avonds ook gezellig op het plein met live muziek.

De rit van Havana naar Viñales is zeker 2 uur en van Viñales rechtstreeks naar Cienfuegos 4 uur. Beiden zonder tussenstops
#109475 door wouter_t
05 maart 2015, 13:59
Ik heb mij even verkeerd uitgedrukt :-)
We hebben een dag voorzien voor Vinales waarna we de dag daarop zouden vertrekken naar Cienfuegos.
Mijn vraag ging eigenlijk over de rit van Vinales naar Cienfuegos, of een tussenstop in Playa larga aan te raden is al dan niet...en of iemand ervaringen heeft met de logies daar .

bedankt!
#109476 door Robert
05 maart 2015, 18:01
Ik zou Viñales overslaan.
Maar die tocht is goed te doen in 1 dag.
Echter die hutjes zijn ook leuk om te overnachten.
Lastig keuzes.
#109477 door hombredecuba
05 maart 2015, 18:12
Zo zie je maar dat iedereen een verschillende kijk en indruk heeft op de steden/plaatsen op Cuba.
Ik vind Viñales schitterend,vooral met de ondergaande zon in het dal......
#110504 door marjojohn
20 jul 2015, 11:56
Beste,

Wij zitten met een soort zelfde dilemma, betreft de rit van Vinales naar Cienfuegos maar een vraag voor Wouter, ben je inmiddels al terug en kun je ons een passend antwoord geven.
#110605 door zuidemameulen
25 jul 2015, 18:38
We zijn vanaf Vinales in een keer doorgereden naar Cienfuegos. Prima te doen. wWe zijn twee nachten in vinales gebleven. Moie omgeving. Een nacht Cienfuegos vonden we meer dan genoeg. weinig interessant en een vieze stad. Dit in tegenstelling over wat je er over leest