Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#109209 door Jel88
08 jan 2015, 15:53
Hallo allemaal,

Over 25 dagen vertrek ik met mijn vader voor een reis van 2,5 week naar Cuba. Een lange gekoesterde wens gaat eindelijk in vervulling. Mijn vader is zeer geïnteresseerd in Cuba en daarom willen wij zoveel mogelijk van dit prachtige land zien.
Met een huurauto willen wij het land gaan verkennen en voornamelijk bij Casa Particulars verblijven. Onze planning ziet er als volgt uit:
Dag 1: Vliegen Amsterdam-Holguin
Dag 2: Holguin / Bayamo
Dag 3: Santiago
Dag 4: Santiago
Dag 5: Camaguey
Dag 6: Camaguey
Dag 7: Sancti Spiritus
Dag 8: Santa Clara
Dag 9: Santa Clara
Dag 10: Trinidad
Dag 11: Trinidad of Cienfuegos
Dag 12: Cienfuegos
Dag 13: Pinar del Rio
Dag 14: Pinar del Rio
Dag 15: Havana
Dag 16: Varadero
Dag 18: Vertrek Varadero - Amsterdam

Is dit een haalbare planning? Of doen we Cuba te kort en kunnen we beter langer op bepaalde plaatsen verblijven? We twijfelen nog of we 1 of 2 dagen in Trinidad of Cienfuegos zullen verblijven? Ik hoor hier namelijk wisselende verhalen over. En of we naar Pinar del Rio gaan of dat laten schieten en langer in Havana of Varadero verblijven. De laatste twee nachten willen we graag in een 'luxe' hotel afsluiten, mochten jullie nog tips hebben?

Alvast bedankt! :)
#109213 door Robert
10 jan 2015, 04:03
Ik zou Pinar del Rio overslaan, je bedoeld waarschijnlijk Viñales maar ook dat zou ik gezien de rest van het schema overslaan.
Santa Clara zou ik geen 2 dagen blijven en juist wel in Havana en ook Trinidad of Cienfuegos zou ik een dag meer voor uit trekken.
Ik zou ook een dagexcursie naar comandancia la plata in plannen, Tussen Bayamo en Santiago grofweg.
http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Re ... ml#REVIEWS
En op het volgende lijstje http://www.tripadvisor.nl/Attractions-g ... _Cuba.html kan ik ook nummer 1,3,10,14 en heel bijzonder nummer 18 aanbevelen