Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#108827 door anna_molly
29 okt 2014, 11:59
Hoi allemaal,

Over precies 1 week vliegen wij naar Havana voor een 20-daags verblijf op Cuba. We willen om te beginnen 3 volle dagen Havana doen en op het eind 3 dagen Varadero. Het liefst willen we in de tussenliggende periode het hele eiland zien, van Vinales tot en met Santiago. Hier hebben we dus 14 dagen voor. Wij gaan geen auto huren maar willen alles doen per taxi, liftend, bus, paard, wat er ook maar voorbij komt. Is het realistisch om op die manier het hele eiland over te willen in 14 dagen? En heeft er iemand tips over hoe we vanaf Santiago het best terug omhoog kunnen reizen? Als we hier bijvoorbeeld 3 dagen voor uittrekken, redden we het dan om met de trein te gaan? Ik heb gelezen dat die traag en niet punctueel is, maar dat vinden we helemaal niet erg, als we er maar komen (en er geen week over doen).

Alvast bedankt voor de tips :)
#108828 door Tijn
29 okt 2014, 12:19
Lekkere relaxte houding Anna!

Liften en trein: eerste gaat hem niet worden, de tweede is sterk af te raden want een drama...

Het hele eiland in 14 dagen betekent dat je van de 14 dagen er 15 op reis bent... Ik zou mijn ambitie een beetje bijsturen en een duidelijke keuze maken in wat je allemaal wilt zien. Sowieso lijken alle stadjes op elkaar (op het monument en een pleintje na) dus je hoeft ze niet allemaal te zien!

Als je ook met KLM vliegt zitten we in hetzelfde vliegtuig :-)
#108831 door Robert
29 okt 2014, 20:25
Grotendeels eens met Tijn en gebruik de zoekfunctie voor Viazul.
Viazul is het best voor de grote lijnen, voor de kleinere stukjes taxi en voor de rest wat je terplekke vind.
#108876 door anna_molly
04 nov 2014, 09:42
Bedankt voor de tips! We willen in ieder geval van Havana naar Vinales, en uiteindelijk ook naar Santiago. Hoe we daar komen en wat we in de tussentijd zien, laten we een beetje aan het toeval over! Liefst ga ik niet met die bus maar ik denk dat we op bepaalde momenten niet veel andere keus hebben. We willen alsnog de trein proberen te nemen terug omhoog. Al is het alleen maar om erover mee te kunnen praten. Ik heb al wat vreselijke treinen gezien in mijn leven, dus er kan er nog wel eentje bij!

Tijn, ik vlieg inderdaad met KLM maar wel pas op donderdag. En jij?