Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#108552 door T85
20 sep 2014, 20:36
Hallo de planning van mij is om een dag of 3 a 4 in Havana door te brengen en een dag of 3 in Varadero. Het hotel in Havana wil ik hier al reserveren maar hoe makkelijk of moeilijk is het om ongeveer 2 dagen van te voren een goed hotel vanuit Havana bij bv bij. een reisbureau te reserveren voor in de regio Varadero?
#108660 door Encantó
02 okt 2014, 20:06
Als je goed Spaans spreekt kan je alles ter plaatse regelen. In het hoogseizoen zijn de hotels echter vaak volzet. Als je maar een week naar Cuba gaat, zou ik alles vanuit Nl. reserveren. Verlies je ginder geen tijd en geld (taxi) met zoeken. Via internet zijn de prijzen meestal lager. Probeer deze website: hotelescubanacan.cu
#108662 door sandersh
03 okt 2014, 22:16
Internet is nog steeds groot geklooi in Cuba. Traag & duur.
Veel makkelijker om hier op je gemak achter je eigen computer een hotel uit te kiezen en te reserveren.
'Even' in een reisbureau in Havana een hotel in Varadero reserveren, kan uitlopen op een halve dag wachten.
Je hebt niet veel dagen te besteden, begrijp ik. Lijkt me zonde van je tijd.
Op deze site staan alle hotels in Varadero; http://www.hotelscombined.nl/Place/Varadero_1.htm
#108664 door hombredecuba
04 okt 2014, 09:35
Gezien de vele hotels in Varadero (van goedkoop tot duur) is het geen probleem om een hotel te vinden.
Ook is het mogelijk om een kamer te huren in de mooie huizen van de hoofdstraat in Varadero.
De toeristenbus brengt je voor 5 cuc (de hele dag geldig) naar elk hotel,winkelcentrum,enz, in Varadero.
Stranden zijn schitterend waar je kilometers langs het strand kan lopen en vele restaurantjes en barretjes zijn te vinden.
Bekijk ook het huis van ''Dupont" dicht bij het grote winkelcentrum.
Prachtig gebouwd en alle materialen heeft de familie ''Dupont''laten overkomen uit de VS.
Je kunt er ook koffiedrinken of dineren. (wel duur).
#108667 door sandersh
04 okt 2014, 15:19
En zo merk je dat iedereen door zijn eigen gekleurde bril de wereld bekijkt. Mijn herinnering aan Varadero is een hele andere dan de schets die HdeC hierboven geeft.
Wat het sterkst is blijven hangen, is de discotheek waar een taxichauffeur me op een avond naar toe bracht.
De taxi reed weg. Ik liep de deur van de disco binnen en kwam terecht in een duister Piratenschip. Alle gasten waren verkleed als piraat. Met zwarte lapjes schuin over 1 oog, je kent dat nog wel uit je kleutertijd. Het duurde even tot bij me doordrong dat er alleen maar mannen aanwezig waren. Een Cubaans nichten-paradijs waar ik, de enige -niet verklede- vrouw, als schipbreukeling toevallig aangespoeld was.
Ga er vooral niet naar zoeken, het bestaat vast niet meer. Maar het is heus en waarachtig echt gebeurd.