Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#108348 door LiesbethG
04 sep 2014, 10:40
Hallo allemaal,

Binnenkort vertrek ik naar Cuba, ook Vinales staat op het lijstje.
Kunnen jullie zeggen wat ik absolute aanraders zijn in Vinales?
Ik heb een wagen ter beschikking, dus ik kan wel wat afstand overbruggen.

Alvast bedankt!
Liesbeth
#108408 door dutchjong
07 sep 2014, 15:50
    Tussen Havana en Vinales heb je Las Terrazas met een erg lekker vegetarisch restaurantje (enige in Cuba) om te lunchen
    Ten westen van Vinales heb je Caverna de Santo Tomas, Cuba's grootste grotten systeem
    Ten noord-westen van Vinales aan de kust ligt Cayo Jutias, slechts een 2-tal restaurantjes waar je relaxed kunt lunchen
    De route naar het westen Vinales-Pons-Cabeza-Guane vond ik heel mooi: bergachtig en landelijk door dorpjes (ik was op weg naar Maria la Gorda)
    Terug naar Havana ligt bij Artemisa Antiguo Cafetal Angerona, een oude koffieplantage. Kleinschalig en je bent even weg van de snelweg en dan kun je binnendoor terug naar Havana.
#108410 door sandersh
07 sep 2014, 19:43
Dutchjong geeft een goede tip. Hij bedoelt het vegetarische restaurant 'el Romero' in het merkwaardige eco-dorp la Moka. Je kunt er lunchen en dineren.
Bezoek meteen het huis van de legendarische zanger Polo Montanez. Is vlakbij, aan het water.
Achter hotel la Moka ligt een natuurgebied waar je kunt afkoelen tussen grote stenen in snelstromend water. Geen must, wel aardig.
Daar staan in de buurt een paar hutjes op palen, het lijken net tenten van hout. Die kan je huren via Hotel la Moka. Cubanen zelf vinden dat helemaal niks; 'Wie gaat er nu voor zn plezier in een HUT slapen? ' Fietstoeristen zijn er juist dol op. En Duitsers.
#108415 door Kefke04
08 sep 2014, 15:39
als je een auto ter beschikking hebt, zou ik sowieso het strand van maria la gorda aandoen,
ik vindhet dit het mooiste strand van cuba. heerlijk puur
#108420 door LiesbethG
09 sep 2014, 07:59
Dank je wel allemaal voor de tips!
Ik heb gelezen dat er strandvlooien zitten aan het strand, heb je hier van of kan je gewoon op het strand liggen zonder problemen ?

Dank je wel :)

Liesbeth
#108422 door Tijn
09 sep 2014, 08:32
De ene dag meer dan de andere
#108427 door Tijn
09 sep 2014, 13:56
Je ziet het... Hombre komt er regelmatig :-)
#108428 door LiesbethG
09 sep 2014, 16:40
Wat kan je dan het beste doen tegen die strandvlooien ? Is deet voldoende ?