Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#107273 door Ukraina
14 mei 2014, 20:01
ik zit te denken om Nueva Gerona te bezoeken. Heeft iemand daar actuele informatie over, zoals over de boot en prijzen?
#107274 door Tijn
15 mei 2014, 04:52
Twee jaar geleden ticket gekocht in de Terminal de Omnibus in Havana. Was in MN dus prijs is geen issue (dacht iets van 70 of 80). Boot vaart 2 keer per dag. Interessante trip.
#107284 door sandersh
15 mei 2014, 15:28
Vorig jaar in februari heb ik Isla de la Juventud bezocht.
Heenweg per lokale bus en boot. Wat dat kostte weet ik niet meer. Wat ik me wel herinner, is dat het een tijdrovende onderneming was. De stokoude bus vanuit Havana rijdt naar het afmeer-punt van de boot. Een geïsoleerde plek aan het water. Geen stad of dorp te bekennen. Er staat een treurig gebouw waar je een kaartje voor de boot kunt kopen. Buiten ligt een grote hobbelige parkeerplaats. Er is helemaal niets te doen. Een uitstekende locatie voor een slome Road Movie. De boot vertrekt een paar uur later. Je moet lang wachten. In feite ben je een dag bezig op het eiland te komen.
Ik vond die heenreis veel te traag en besloot per vliegtuig(je) terug te gaan. Dat had ik in Havana ook al geprobeerd, maar alles zat vol. Vandaar de bus & bootreis. Eigenlijk zat het vliegtuig terug nog steeds vol, maar mijn huisbazin kende de directeur. Een korte discussie per telefoon leverde een ticket op. Ook dat bedrag weet ik niet meer, maar ik vond het niet schokkend en was binnen een uur terug in Havana.

Voor de KRO op radio 1, maakte ik een reportage over dit uitstapje; http://www.adelinevanlier.nl/programma/ ... n-op-cuba9
#107337 door sandersh
17 mei 2014, 13:35
Ukraina, probeer onderstaande site eens. Retour per Aerocarribean is ± E 65,-
http://www.cubatravelnetwork.com

Baggage Allowances Aerocarribean:

The baggage that exceeds the allowancee will be subjected to an extra charge.

Allowance
Allowance according to the class in which the pax is traveling: Tourist 20 kg (44 lbs) 5 kg of hand baggage limited by volume to what physically may be placed under the seat of the pax. The sum of the outside dimensions can't be over 115 cm (45 inches).

INF Allowance
Infants (0 to 1 year, 11months)
Allowance: 10 kg in all regular flights.

Baggage Excess
It will be applied the 1,5% of the highest economic fee current for the trip the passenger is taking per each kg over the allowance the passenger has the right to according to the class his ticket has been issued.
#107341 door sandersh
17 mei 2014, 15:20
Mocht je willen vliegen naar Nueva Gerona, zal je tijdig een vlucht moeten boeken. De vliegtuigen zijn klein en zijn voor Cubanen betaalbaar (lokaal tarief). Daarom zitten ze snel vol. Het advies wat gegeven wordt, is om een maand van tevoren te boeken.