Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#107265 door mel
13 mei 2014, 18:59
Hallo allemaal,

Het begint te korten voor mij :D . 2 Juni vertrek ik voor 2 weken naar Cuba.
Ik had een simpel reisschema voor ogen:
Eerst van de luchthaven van Varadero naar Trinidad voor 4 dagen ( in deze 4 dagen heb ik wel een bezoek gepland naar Cienuegos en Topes de collantes )
Na het bezoek aan Trinidad reis ik verder naar Havana waar ik de rest van de vakantie zal verblijven.
Wat betreft Havana zie ik het goed zitten om daar meer dan een week te verblijven maar nu begin ik toch te twijfelen of 4 dagen trinidad ( met de 2 extra uitstappen ) niet wat veel is m.a.w. ga ik me niet vervelen?
Zijn er nog andere zaken die ik zeker niet mag missen?? Mijn interesse gaat eigenlijk volledig naar het authentieke leven in Cuba.

Bedankt voor de tips

mvg
#107266 door Tijn
13 mei 2014, 19:20
Mooi Mei, jouw instelling bevalt me! Als je het authentieke leven wilt leren kennen zou ik helemaal Trinidad niet aandoen. Trinidad, Vinales en een groot gedeelte van Havana Veilla beschouw ik als gedisneyficeerd Cuba... Vestig jezelf twee weken in een klein stadje of in een buitenwijk van Havana en leer de echte mensen kennen zou mijn advies zijn.
#107548 door bt2
10 jun 2014, 13:18
Ik ben ook druk bezig met het plannen van een reis naar Cuba. En ik hoor van veel mensen inderdaad dat Trinidad geen must see ofso is. Ik vind het wel lastig inderdaad. Zou graag het 'echte' Cuba willen leren kennen. Hoe zit het eigenlijk met de veiligheid in een kleine stad of bijvoorbeeld een buitenwijk van Havana?
#107549 door Tijn
10 jun 2014, 19:45
Sommige buitenwijken kun je na het donker als toerist beter mijden, maar die ga je waarschijnlijk niet vinden :-)... Platte land is superveilig.
#107551 door sandersh
11 jun 2014, 17:51
bt2, laat even weten hoe veel tijd je in Cuba gaat doorbrengen. Waar ga je zeker wel naar toe en hoe ga je je verplaatsen? Bus of gehuurde auto? Is dansen belangrijk voor je? Ga je alleen?

Cuba is niet gevaarlijk. Er gebeuren wel kleine incidenten, maar niet zoals bv in Rio de Janeiro.
Het is bekend dat langs de Malecon in Havana en in de buurt van de universiteit regelmatig exhibitionisten staan.
Vervelend om tegen te komen, verder ongevaarlijk. Zelf is me dat nooit gebeurd omdat ik alles per fiets doe. Heb het een aantal keer van vrouwelijke toeristen gehoord.
In Cubaanse disco's worden IPhones gejat. Beter niet meenemen als je van plan bent helemaal los te gaan.
Stel dat je ergens een onbehaaglijk gevoel krijgt, kan je vrijwel overal (in Havana) een taxi nemen.