Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#107183 door hanna
03 mei 2014, 08:16
Hola!
Na jaren komt het er eindelijk van! Met m'n beste vriendin gaan we eindelijk naar Cuba! een heerlijk vooruitzicht....maar nu de planning he...
Hier op het forum staat van alles, maar toch wilde ik ons reisschema even met jullie delen en hoop ik op tips, waar we zeker wat aan hebben... :D

we reizen eind juli tot half augustus, in totaal 19 dagen in Cuba.
dag 1 aankomst Havana ('s avonds)
dag 2 Havana
dag 3 Havana
dag 4 Viñales (vanuit Havana met een auto met chauffeur of de Viazul bus)
dag 5 Viñales
dag 6 Cienfuegos (met Viazul)
dag 7 Cienfuegos
dag 8 cienfuegos (eventueel ergens naar het strand of duiken)
dag 9 Trinidad (bus of taxi)
dag 10 Trinidad
dag 11 Trinidad (vanuit Trinidad willen we oa. naar Topes de Collantes)
dag 12Trinidad
dag 13 Sancta Spiritus
dag 14 Camagüey (bus)
dag 15 Camagüey
dag 16 Camagüey
dag 17 Havana (bus of binnenlandse vlucht)
dag 18 Havana
dag 19 Havana, 's avonds terugvlucht naar huis

Volgens ons een heel ruim schema. We kiezen er bewust voor om met de bus te reizen en op kortere afstanden te kijken of we een auto met privéchauffeur kunnen regelen.
Een huurauto blijft erg duur en heb je niet alle dagen nodig. Je bent wel flexibeler, dat snappen wij ook.

In eerste instantie wilden we de reis eindigen in Santiago de Cuba en dan terugvliegen. Maar we vonden de afstand helemaal naar beneden voor 2 dagen best ver en hebben het nu geschrapt.
Daarom is vanaf dag 10 tot 16 nu wat riant. Maar dat geeft ons wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld het natuurpark in te gaan en daar eventueel ook te overnachten...
of ergens toch nog een dagje langer te blijven...

graag hoor ik van de echte Cuba-kenners hun mening...hebben we iets gemist voor de eerste keer Cuba? Toch naar het zuiden? Hoe makkelijk is een auto met chauffeur te regelen ter plaatse? Zijn de afstanden met de bus goed te doen? kunnen we beter nog ergens uitstappen om van iets te genieten en de volgende dag de volgende bus verder nemen?
en uiteraard zijn alle tips welkom!

Ik ben benieuwd!
groetjes Hanna