Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#106052 door Wendyb*168
29 dec 2013, 21:38
Dag Cubaliefhebbers

Wij maken deze zomer een rondreis van 19dagen door Cuba.
Dit is mijn reisschema. Ik had graag jullie mening gehad.
Zijn er dingen teveel of te weinig voorzien?
Is de tijdsindeling goed, is de tijd op de afstanden af te leggen haalbaar?

Weet iemand hoe laat het s avonds donker is in de zomer? Want ik neem aan dat wegverlichting niet echt aanwezig zal zijn.

Dit is mij plan:

21/07: s avonds landing in Varadero, auto ophalen en overnachten in Matanzas.
22/07: Vertrek richting Cienfuegos (3u). Onderweg bezoek aan schiereiland Zapata - bezoek crocodillenkwekerij en boottochtje. S avonds aankomst in Cienfuegos.
23/07: Bezoek centrum Cienfuegos en dolfinarium.
24/07: Vertrek naar Trinidad (1.15u). Onderweg bezoek aan Topes de Collantes. S avonds aankomst Trinidad
25/07: Bezoek Trinidad
26/07: Vertrek s morgens richting Sancti Spiritus (1.15u) Onderweg stoppen aan suikervallei (Valle de los Ignesios) in de namiddag bezoek centrum Sancti Spiritus en doorrit naar Cayo Santa Maria (2u)
27/07: Rust op Cayo Santa Maria
28/07: Rust op Cayo Santa Maria en doorrit naar Santa Clara (1.4u) voor overnachting
29/07: voormiddag bezoek Santa Clara - namiddag doorrit naar Havana (3u)
30/07-31/07: bezoek havana
01/08: vertrek s morgens richting las terrazas (1u) Onderweg bezoek aan Castellio del Morro - middag bezoek Las Terrazas en doorrit Soroa (0.5u)
02/08: bezoek Soroa (ochidiëntuin ed) en doorrit naar Vinales (1.5u)
03/08-04/08: bezoek vinales (Mogotes, Mural de la Prehisoria, paardrijtocht door tabaksvelden, bezoek tabaksfabriek)
05/08: Vertrek richting Matanzas (3u) bezoek Matanzas en doorrit Varadero (1u) inleveren auto
05/08-08/08: rust in varadero

Is dit een haalbaar schema?
Ik wil zoveel mogelijk van het land zien zowel cultureel, als natuur en landschappen maar ik wil ook voldoende uitgerust zijn. Het blijft een vakantie en ik wil op tijd voldoende rustpauzes kunnen nemen.

Ik wil mijn schema niet strak hebben dat ik constant mij moet opjagen om alles gedaan te krijgen.

Graag jullie neming en voorstellen.

Alvast bedankt

groetjes
Wendy

#106053 door Robert
30 dec 2013, 00:07
Zelfs over de rit Cienfuegos - Trinidad heb ik geloof ik iets van 12 uur gedaan, maar ok voor mij gaat het ook grotendeels over wat ik onderweg tegenkom.
Om de 1 of andere reden kom ik daarom ook altijd in het donker aan.
Vergeet de tijden, tenzij je alleen wilt zien wat je tevoren hebt gepland en al het leuke/bijzondere onderweg graag aan je voorbij laat gaan.

#106054 door Eddy77
30 dec 2013, 02:14
In juli wordt het in Havana volgens mij rond 20.30 donker, dus in Trinidad misschien een half uurtje vroeger.
Here you go, zat er dus niet zo ver naast: http://www.sunrise-and-sunset.com/nl/cu ... /2014/juli

Ik zou wat langer in havana blijven, maar dat is een oude discussie, ik vind de provincie niet zo interessant en vooral vinales is vol met toeristen.

#106055 door Robert
30 dec 2013, 05:18
Viñales vind ik ook overgewaardeerd, het dorp zelf zijn 3 straten waarvan de helft casa particulares. De prehistorische muur is moderne kunst en paardrijden kan ook elders. Toch vond ik de grotten leuk om te bezoeken en de omgeving heel aardig.

Ik vind Havana heel leuk om 2 dagen rond te kijken maar vind de gemiddelde Habanero niet zo sympathiek, en ook Havana zit vol toeristen.

Motel Soroa vond ik een prima hotel, de paar casa particulares in de buurt vroegen identieke prijzen dus vond ik indertijd (2004 0f 2005) geen optie. Het watervalletje is niets in vergelijking van die bij Trinidad.

#106058 door sandersh
30 dec 2013, 18:31
Ha WendyB, de orchideeën-tuin in Soroa klinkt een stuk aantrekkelijker dan dat ie in werkelijkheid is. Kan je rustig overslaan. Het is een klein aangelegd park met hier en daar een verdorde bloem, als je geluk hebt.