Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#105875 door casperjamie
08 dec 2013, 20:43
Hallo allemaal,

We gaan eind januari 3 weken naar Cuba om een rondreis te maken.
We willen dit gaan doen, dmv een auto te huren of te touren met de bus.
We willen de volgende trip maken:
- Havana
- Cienfuegos
- Trinidad
- Manzanillo
- Santiago de cuba
- Santa clara
- Varadero
- Havana

Heeft iemand ervaring met zo'n reis maken met de auto, en kunnen jullie dan een indicatie geven hoeveel dat gaat kosten of wat voordeliger zou zijn? ( zowel auto als bus)
Verder zouden wij ook graag tips willen welke Casa Particulares goed/ zeer leuk en betaalbaar zijn?

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt.

Groeten Casper

#105881 door Robert
10 dec 2013, 03:09
Bus is voordeliger, al kun je dan Manzanillo beter overslaan gok ik, auto geeft veel meer vrijheid om tussenstops te maken bij wat je ook voor bijzonders tegenkomt.
Persoonlijk vond ik de tussenstops vaak hoogtepuntjes.
En ik zou in ieder geval een overnachting plannen in Camaguey., tussen Trinidad en Manzanillo dus.
En ook tussen Santiago en Santa Clara kun je beter ergens een overnachting plannen, Las Tunas, Florida, Camaguey of waar het ook uitkomt.
Casa particulares zijn bijna allemaal goed en in dezelfde omgeving ook bijna gelijk geprijsd. Ik had maar 1 slechte ervaring, vies en ongedierte die je echt niet wilt, en ook die casa werd later door iemand op dit forum aangeraden. Dus ga gewoon naar die casa particular die je ter plekke tegenkomt, en bevalt het niet ga naar de volgende.
#105994 door annvh
22 dec 2013, 11:55
Wij waren eind nov. 3 weken in Cuba en hebben daarvan 2 weken met huurauto West- en Midden-Cuba bezocht. Indien je voor huurauto kiest moet je die zeker vooraf (online) reserveren. Benzine kost er 1,4 Cuc/l en voor de bijkomende verzekering betaalden we 15Cuc/dag (economy - was een Kia Picanto).
Omdat het voordeliger is om ter plaatse euro's te laten omwisselen hadden we een dagbudget voor 2 personen (casa part., ontbijt, lunch, diner, drankjes, musea, benzine) berekend van 100 euro/dag (dit komt overeen met zo'n 130Cuc) en voor ons volstond dit ruimschoots.
Wij hadden buiten de eerste 3 nachten in Havana geen enkele casa vooraf gereserveerd omdat je niet goed weet hoe lang je onderweg bent en hoe lang je ergens wil blijven en dit heeft nooit voor problemen gezorgd: indien casa volzet is, is er altijd wel een buur of familielid die nog kamer vrij heeft.
Eén keer Viazul (busrit Havana-Varadero) gebruikt na inleveren huurauto: leuke en goedkope verplaatsing maar je verliest er enorm veel tijd door.
Veel plezier in Cuba!

#105997 door sandersh
22 dec 2013, 13:31
Robert, welke casa was vies? Lijkt me handig voor andere reizigers om die met naam en toenaam te noemen. Op die manier kan je leed besparen voor een volgende gast.

#106005 door Jogo
22 dec 2013, 16:55
En mocht deze casa op mijn site staan dan maak ik dar zeker melding van. :wink: