Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#83239 door JeanneThijssen
14 sep 2009, 16:28
Deze zomer ben ik in het dolfinarium in de Bajo Naranjo, Guardalavaca bij Holguin geweest. Hier heb ik gesproken met een verzorgster, die ik heb beloofd om dit bericht te posten. Het is namelijk mogelijk om op dit eiland, waar het dolfinarium is, te overnachten. Er staat 1 bungalow met twee kamers van elk max 4 personen. Deze kamers zijn te huur voor 150 cuc per 2 personen per 24 uur inclusief 3 maaltijden (ex drankjes). Elke extra persoon op de kamer betaald 50 cuc.
Volgens mij een unieke mogelijkheid. Je bent tussen 16.00u en 10.00u alleen op het eiland met de dolfijnen, de verzorgers en de beheerder van het restaurant. Het zwemmen met de dolfijnen is ook inbegrepen en aangezien je er de hele namiddag en avond alleen bent, heb je vaker gelegenheid om met de dieren in het water te zijn.
Ter vergelijking: een excursie van 4 uur met 20 minuten zwemmen kost 90 cuc pp. Als ik dit van te voren had geweten! Voor minder geld heb je dus een uniek 24 uurs programma in een geweldige omgeving.
De twee bungalowkamers zijn van te voren te reserveren.
Room name: El Birancito
tel: +53.24.430475
openingstijd sale office: 8.00-17.00

#83240 door LHC
14 sep 2009, 19:13
Heel erg sympathiek gebaar om dit bericht voor deze mensen te plaatsen. Hartstikke goed!

#83576 door Riannevs
02 okt 2009, 06:41
Ik ben net terug uit Cuba en dankzij deze tip heb ik een topdag gehad bij Cayo Naranjo!!

Ik kan absoluut aanraden om hier een nachtje te slapen, het is een unieke ervaring om "alleen" met de dolfijnen te zijn. Op donderdag en zaterdag is er ook een groep met een avondprogramma (diner en Afrikaanse show) en zijn de dolfijn en zeeleeuwen show's er twee keer. Wij waren er op donderdag en hebben dit dus mee mogen maken wat erg gezellig is! Maar als je echt 's middags alleen op het eiland wilt zijn zou ik een andere dag uitkiezen.

Het zijn wel 4 persoonskamers maar er staan 2 twijfelaars (1,20 breed) dus je moet dan wel heel dicht op elkaar kunnen slapen wil je er met 4 personen slapen. De volgende ochtend mag je samen met de dolfijnen zwemmen, dit is dus niet in een groep maar echt met z'n 2en met 2 dolfijnen!

#86165 door suusje38
05 feb 2010, 15:17
Wij zouden hier heel graag naar toe willen heb van de week een e-mail gestuurd maar krijg geen reactie...

En nu?

#86457 door Chriscuba
14 feb 2010, 17:40
Ja, wij hebben hetzelfde probleem vrees ik.....
Spijtig

#89399 door jokomopo
10 jun 2010, 10:02
wij hebben dit dus gedaan! onze top reisleider Eider heeft het voor ons geregeld......het was idd een geweldige unieke ervaring.
we hebben alleen geen oog dichtgedaan,omdat een dolfijn de hele nacht onze aandacht probeerde te krijgen door hard op het water te klappen....
echt een aanrader,en echt iets unieks!

#89401 door Joop_Siroop
10 jun 2010, 12:08
Meer achtergrond over de dolfijnenglimlach in een documentaire van de
man die de wereldwijde dolfijnenrage heeft veroorzaakt met Flipper.

Duizenden dolfijnen worden afgeslacht in een kleine stad in Japan om
getrainde dolfijnen te leveren voor bedrijven als het Dolfinarium en andere
dolfijnen attracties.

Na deze film (Academy Award® Nominee for Best Documentary of 2009) zul
je nooit meer hetzelfde naar dolfijnen kijken.

http://www.thecovemovie.com/
#92735 door kellyb
04 jan 2011, 19:25
JeanneThijssen schreef:DOE DE QUOTECURSUS > viewtopic.php?t=10949

Hallo,
mijn vriend en ik gaan 20 juni naar cuba en ik vroeg me af of het veilig was om te zwemmen met dolfijnen daar! wij willen er graag naar toe maar wil wel weten of het veilg is.. is het in het wild?
zijn die kamers een beetje mooi? ben heeel benieuwd. hoop dat je terug mailt want we willen gaan resereveren. bedankt alvast
groetjes kelly

#92738 door jokomopo
05 jan 2011, 08:22
hoi kelly,
wat moet ik daar nu op antwoorden? wij vonden het een geweldige ervaring,er staat maar een huisje,met boven een kamer,en onder een kamer.
geen luxe....wel een normale badkamer.
bahia naranjo ligt een stukje de zee in....je kunt er alleen komen met een boot.
de mensen die er werken zijn allemaal erg aardig.
na je avond-eten verlaten ze allemaal het eilandje,en ben je op jezelf aangewezen,er zijn geloof ik wel twee bewakers,maar die hebben wij niet gezien.
boeken doe je daar via eider de reisleider.
voor eventuele foto's van daar,het huisje enzo moet je mij maar ff prive mailen.
jolanda
#92838 door sacy1976
10 jan 2011, 15:44
Waar ligt het precies? Wij gaan naar Varadero. Ligt dat daar in de buurt?
Heb je mischien foto's ervan zodat ik een indruk kan krijgen hoe het eruit ziet daar? Het lijkt me echt super gaaf namelijk.

#92843 door Encantó
11 jan 2011, 00:50
Dat ligt een heel eind van Varadero. Knip en plak deze coördinaten in google earth : 21° 6'11.41"N, 75°52'35.67"W om te zien waar het juist ligt.
#93617 door Gregor
09 maart 2011, 07:09
Wij hebben ook een mail gestuurd, maar helaas geen reactie.....

Is het raadzaam om er dan maar op de gok er heen te gaan????
#94358 door Gregor
25 apr 2011, 08:01
Gregor schreef:Wij hebben ook een mail gestuurd, maar helaas geen reactie.....

Is het raadzaam om er dan maar op de gok er heen te gaan????

ach we hebben maar gebeld vlak voordat we weggingen en het was geen probleem om nog even te boeken.

Het was een geweldige ervaring, het zal ons altijd bijblijven en het was 1 van de hoogtepunten van 3 weken Cuba.

#97762 door Baarlie015
05 feb 2012, 17:19
Hoe krijg ik contact met die lui want die site doet het niet

#97764 door Encantó
05 feb 2012, 18:09
De site ( http://www.villacayonaranjo.com/index.htm )werkt goed. Het hotel kan je (mogelijk) echter alleen nog boeken via Gaviota:
Villa Cayo Naranjo.

Info en tel.: http://www.gaviota-grupo.com/FichaHotelPDF/CayoNaranjo-Esp.pdf

Je krijgt geen antwoord als je via de site vragen stelt in een andere taal dan het Spaans. Je kan Cayo Naranjo als dagtrip boeken vanuit de hotels in Guardalavaca.

Als je belt (aan te raden) spreek je Spaans: 0053 24 430132 toestel 108.

#97832 door Baarlie015
09 feb 2012, 21:15
Ok bedankt voor de moeite
#98426 door ElenDan
14 apr 2012, 13:01
We hebben ook bij het dolfinarium in Bajo Naranjo geslapen afgelopen februari.
Eerst het nummer gedraaid van El Birancito 0053 24 43 04 75.
Ze spraken alleen Spaans, maar konden mij wel vertellen dat er nog plaats was. Daarna, na eerst naar een aantal andere telefoonnummers doorverwezen te zijn, bij het kantoor van Havanaturs in Holguin terechtgekomen, waar Henri, (spreekt wel Engels) voor mij de reservering heeft geregeld. Zijn nummer is 0053 24 42 32 60.
Bij hem moesten we de volgende dag betalen en krijgen we de vouchers.
Het was een heel bijzondere ervaring om alleen met de dolfijnen te zwemmen. Slapen, boottocht naar het eiland, eten, drinken was allemaal bij de prijs inbegrepen (2 pers. CUC 189).

Je kunt ook voor een dagexcursie kiezen, maar van het stelletje uit Canada dat tegelijk met ons bij El Birancito sliep, hoorde ik dat het ongeveer even duur is.
Dan kom je alleen met een hele groep toeristen tegelijk aan en mag je met 15 man tegelijk het water in met twee dolfijnen.
Er zullen best mensen zijn die dat ook leuk vinden, maar het weegt niet op van de ervaring die wij hadden.
Mijn man en ik gingen alleen het water in bij de dolfijnen, nadat de dagjestoeristen weg waren. De volgende ochtend, voor dat de eerste boot met toersisten weer arriveerden, mochten we nog een keer met de dolfijnen zwemmen. Het was echt super.

#98987 door Rupkeii
14 jun 2012, 18:01
Wij gaan binnenkort naar Cuba en wat ik hier lees lijkt mij wel leuk.
Wij zijn met twee personen en heb enkele vragen.

Is dit makkelijk te regelen voor mij als niet spaans sprekend persoon?
Wat zijn de tijden dat er een boot gaat naar Bahia Naranjo? En vanaf waar vertrekt deze? Hoe vaak vaart hij per dag?
Is het ook mogelijk om einde middag te gaan en 's ochtends weer te vertrekken?
Wanneer en hoe betaald men als ik reserveer?

Ik hoop dat ik verder geholpen kan worn via dit forum.
Bijvoorbaad dank.

#99001 door dalby
15 jun 2012, 13:22
hah ik heb de borden gezien maar het leek me maar niets maar als ik dit lees... moet ik dit ook eens gaan checken

#99025 door ElenDan
18 jun 2012, 12:50
Als je het laatste nummer draait, krijg je gewoon een Engelstalige medewerker , of vraag naar Henri, aan de telefoon. Bespreek met hem de details zoals bijv. tijd afspreken die jou past.

Je moet wel naar zijn kantoortje (een bureau in de hal van Cinema Marti op het grote plein) in Holguin, daar moet je wel heen om te betalen en de vouchers op te halen. De boot gaat speciaal voor jou heen en weer, dus je gaat niet met de rest van de meute dagjestoeristen, maar op een van te voren afgesproken tijdstip (bij ons was dat 13.30 uur) werden we netjes opggepikt. Mijn man mocht zelfs de boot besturen. Als je met een huurauto komt, die kun je gewoon parkeren bij de boot.

De volgende dag wordt je weer netjes teruggebracht, wij rond 14.00 uur.
Etent en drinken alles zit bij de prijs in, echt een aanrader. Zeker omdat je alleen bent en niet met 15 man in het water ligt.

#100230 door FenT
29 aug 2012, 20:44
Het topic is nu al wat ouder maar het lijkt ons erg leuk. Ik heb echter een mail gestuurd maar ik krijg een `niet afgeleverd` melding.
Nu is mijn vraag of iemand weet of de kamer nog steeds te reserveren is. We weten ng niet precies een datum maar als dit mogelijk is leggen we er graag de route voor om.

#100237 door Eddy77
30 aug 2012, 02:02
In het aquarium bij santiago kan het ook (op ongeveer 40km richting het oosten), in bacunao of hoe dat plaatsje ook heet, het staat in de meeste reisgidsen. Het kostte geloof ik 40cuc. Er was ook een dolfijnshow.

Ik herinner me de plek vooral van een corrupte guajiro die me geld afhandig wilde maken voor het bijhebben van een kopie ipv het origineel van mn paspoort. Zijn manier van praten bevestigde alle vooroordelen... vamo a ayudalno.

#100374 door ElenDan
05 sep 2012, 08:32
Mail adres is al lang niet meer in gebruik, vandaar dat je moet bellen. Doe dat gewoon als je in Cuba bent. Het nummer dat ik heb vermeld kun je gewoon bellen ook als je geen Spaans spreekt.

#101016 door cpo
13 okt 2012, 16:44
Bijzonder dat niemand reageert op het bericht van Joop Siroop. Als je zoveel van dolfijnen houdt ga je NIET naar een dolfijnshow en ga je NIET zwemmen met dolfijnen. In gevangenschap worden dolfijnen helemaal niet zo oud, sterker nog door de kleine bassins worden ze letterlijk knettergek. In het wild zwemmen ze dagelijks kilometers en kilometers ver.
Kijk inderdaad de film the Cove eens en huiver.......en huil. De dolfijnenindustrie is een miljoenenindustrie laten we daar eens een einde aan maken (en dat doe je niet door met dolfijnen te gaan zwemmen :( ....)

http://thecovemovie.com/

#101024 door Eddy77
13 okt 2012, 22:03
Helemaal met cpo eens... maarja, als je ergens geld mee kunt verdienen zijn ook communisten daar voor te porren, alles voor de revolutie, hihihi