Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.

#101026 door Tijn
13 okt 2012, 22:07
Wij zwijgen Joop al jaren dood... dus zo raar is het niet:
Bijzonder dat niemand reageert op het bericht van Joop Siroop.
:D

Verder ben ik het helemaal met je eens. Hetzelfde geldt voor geld geven aan bedelende kinderen. Je moet geen dingen in stand houden die we beter kunnen missen...
Van de andere kant, als je je te bewust wordt van de impact van jouw leven io de wereld, kun je er niet meer mee leven...
#102147 door tfhfony
23 jan 2013, 19:41
ElenDan schreef:... Daarna, na eerst naar een aantal andere telefoonnummers doorverwezen te zijn, bij het kantoor van Havanaturs in Holguin terechtgekomen, waar Henri, (spreekt wel Engels) voor mij de reservering heeft geregeld. Zijn nummer is 0053 24 42 32 60.
Bij hem moesten we de volgende dag betalen en krijgen we de vouchers.
Het was een heel bijzondere ervaring om alleen met de dolfijnen te zwemmen. Slapen, boottocht naar het eiland, eten, drinken was allemaal bij de prijs inbegrepen (2 pers. CUC 189).

Is deze Henri (of de lokale vestiging van Havanturs) ook per (Engelse) mail te bereiken? Of is het op locatie regelen het devies?

#102156 door cpo
24 jan 2013, 10:54
En ik zeg gewoon nogmaals boycotten die dolfinaria. Mensen stop ermee om naar dolfijnenshows te gaan en ga niet zwemmen met dolfijnen, tenzij ze heerlijk in het wild zwemmen, dat is een pas een ervaring! (helaas nog niet zelf meegemaakt)

#102851 door cynt33
16 maart 2013, 17:09
mijn vriendin en ik gaan in juni ook naar cuba en zitter er ook over na te denken om met dolfijnen te zwemmen. we verblijven in een hotel in varadero. is er in de buurt een gelegenheid om met dolfijnen te zwemmen.

groetjes cynt33

#105003 door Hansito
19 sep 2013, 19:18
CPO,
Als je kunt duiken, regel dan een duiktrip in Egypte.
Vanaf Marsa Alam kun je naar Dolphin House Reef. (Sha'ab Samadai)
Daar verblijft een grote school (wilde) dolfijnen waar je lekker meer kunt snorkelen.
Geweldige ervaring!

http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Re ... Sinai.html

#105008 door Jogo
20 sep 2013, 06:50
jokomopo schreef:bahia naranjo ligt een stukje de zee in....je kunt er alleen komen met een boot.

Heel romantisch. Maar teven een groot nadeel als je getrouwd ben met een Cubaanse. Dan kun je er samen niet heen. Cubanen mogen niet met een boot mee. Deze acomodatie is alleen voor buitenslandse toeristen. :( :twisted:
#107746 door annemarie2u
08 jul 2014, 21:02
Het topic is al wat ouder, maar desondanks heb ik de laatste week wel geprobeerd dit te regelen via bovenstaande methode (bellen naar Havanturs in Holguin). Ik heb hier contact gehad met enkele redelijk Engels sprekende personen. Het blijkt lastig dit te regelen zonder al in Cuba te zijn en hij adviseerde me dan ook dit pas in het land ter plekke bij 'een reisbureau/tussenpersoon' te gaan regelen.

Via een Nederlands tussenpersoon heb ik echter vandaag begrepen dat het tijdelijk gesloten is voor restauratiewerkzaamheden en dat het dus op dit moment niet te boeken is. Helaas voor onze reis, maar wellicht iets om ook voor anderen rekening mee te houden in de (nabije) toekomst.

Ik ben erg benieuwd of het daarna wel gewoon weer te boeken gaat zijn, het leek me immers een hele gave ervaring.
#107752 door Robert
10 jul 2014, 10:08
Ik zie nu wat Jogo schreef 20 sept 2013.
Dat klopt gedeeltelijk maar juist dit is (was indien gesloten) 1 van de uitzonderingen, hoef je dus niet eerst langs capitania in Havana om met dat bootje mee te kunnen. Andere uitzonderingen zijn onder andere; sleepboot/pont Cienfuegos, bootje om van 1e kant baai naar de andere kant te kunnen bij Puerto padre, de beroemde/beruchte pont in Havana, catamaran Trinidad, roeibootjes Humbolt park en wellicht zijn er nog wel een paar die ik vergeten ben of/en waar ik niet mee mee ben gegaan met mijn Cubaanse vrouw.
Pont bij Gibara is juist alleen voor Cubanen en verboden voor toeristen.