Euro's, dollars, CUC's, creditcards, travellerchecks, pinnen?
#110829 door Harryenans
22 aug 2015, 20:01
In bijna elke plaats is wel een Etecsa
Dat is een soort PTT zaak waar je telefoonkaarten kunt kopen.
Daar is dan ook de mogelijkheid om te internetten.
Met zon kaart, te koop voor 2cuc /1 uur of 10cuc/5uur kun je op veel paatsen op n plein wel internetten.
Kun je meestal al zien of er veel mensen met n tel of laptop/tablet zitten.
In sommige hotels kun je dat ook
#110874 door Ukraina
01 sep 2015, 13:51
Harryenans schreef: te koop voor 2cuc /1 uur of 10cuc/5uur kun je op veel paatsen op n plein wel internetten.

Zijn dit de nieuwe prijzen??? Onlangs betaalde je gewoon 4-5 cuc voor 1 uur!
#110875 door dasilvasolis
01 sep 2015, 17:36
inderdaad zijn dit de nieuwe prijzen
en inderdaad is er nu dus WIFI op diverse plekken in de stad. In Camaguey vor zover ik weet Parque agramonte plaza de Gallo en Plaza Mendes.
Dus de zuurkijkers die zo hun twijfels hadden dat het er ooit zou komen hebben (vooralsnog) ongelijk gekregen

Saludos guajiro
#110876 door Ukraina
01 sep 2015, 19:43
Het is natuurlijk net zo belangrijk dat er genoeg bandbreedte is. Als je met 10 man rond zo'n mast hangt valt er dan nog te surfen?
Benieuwd wanneer de "winkeltjes" met stopcontacten zich aanbieden ( om de laptops van stroom te voorzien)
#110878 door Chapino
02 sep 2015, 16:02
Er zitten meestal tientallen mensen tegelijk dag en nacht te internetten, ook met Skype, faceTime en WhatsApp, en het lijkt goed te werken. Zelfs een aankondiging in de Granma dat er s'nachts onderhoud wordt uitgevoerd en dat sommige punten niet beschikbaar zijn.
Zoals gebruikelijk in Cuba wordt er ook geld verdient, er worden in Habana al Etecsa kaarten aangeboden voor 3CUC voor mensen die geen zin hebben om een uur of meer in de rij te staan om voor 2 CUC een kaart te kopen.
Ook is er op sommige plekken verkoop van broodjes en frisdrank.
Deze video, en die daarna, geeft een aardige inkijk, https://www.youtube.com/watch?v=Gdtv98OJz8E
#110879 door Ukraina
02 sep 2015, 19:50
Kan ik ergens een lijstje vinden met de steden die dit hebben? En waar de wifi staan?
#110880 door Tijn
02 sep 2015, 20:44
Hab jij geen google? etecsa+wifi:http://www.etecsa.cu/?page=inicio&sub=implementa_etecsa_zonas_wifi_publicas_para_acceso_a_internet
#110885 door Tijn
05 sep 2015, 05:20
@ Ukraina

Jammer dat je mijn reactie als vriendelijk ervaart, zo was hij niet bedoeld.
Ik vind dat een aantal mensen hier op het forum (en daar ben jij er een van) te veel vragen stellen (en daarmee anderen aan het werk zetten) zonder zich zelf eerst ergens in te verdiepen. Dat is te gemakkelijk en niet aardig naar de mensen die hun best doen echte vragen te beantwoorden...
#110886 door zuidemameulen
06 sep 2015, 00:56
Toen wij afgelopen zomer in Cuba waren hebben we bij Etesca een kaart gekocht om te kunnen internetten. Bleek de telefoon niet geschikt te zijn. Samsung S4. De kaart hebben we weer door verkocht maar hadden dus geen internet.
#110921 door Ukraina
11 sep 2015, 20:41
@tijn
ik zou gewoon niet antwoorden "op die mensen" hun vragen, lijkt me makkelijker voor je.