Euro's, dollars, CUC's, creditcards, travellerchecks, pinnen?
#108581 door Danny & Ilse
24 sep 2014, 16:27
Sorry maar nu weten we helemaal niet meer wat we mee naar Cuba moeten nemen, zijn het nu US dollars of Euro's ? Op de ene site lezen we $ en op de andere €, vandaar onze verwarring.
Het is ons wel duidelijk dat ze ginder met 2 munten werken en in Cuba ook enkel verkrijgbaar zijn.

Het zal waarschijnlijk wel ergens op dit forum staan, maar had effe geen tijd om alles na te lezen
Groetjes !!
#108592 door HijodelMundo
24 sep 2014, 20:47
Nou Sandersh, die vriendschap is nooit een reden geweest om al dan geen dollars te gebruiken. Zelfs nu wordt er heel veel (kip, mayo, cereals, e.d.) uit de VS geimporteerd!

blijft een feit dat het antwoord op de vraag van de topic starter natuurlijk een zeer lastig te antwoord bijna filosofisch vraagstuk is dat niet even opgezocht kan worden op dit forum of een der welk ander cuba gerelateerd platform. De dualiteit van het volledig socioeconomische bestel in Cuba hangt hiermee samen en stelt je in staat om jezelf weer invrage te stellen, daar nooit zeker is of hetgeen je al je leven heb meegekregen en geloofde wel echt is of pure hersenspinsels van hogere machten die al dan niet baat hebben mijn welzijn en ontwikkeling dan wel strijd en ondergang. Een vakantie naar Cuba is geen pretje maar een missie, een taak, een queste die ten alle tijde begint met een initiatie op het niveau dat dat hier ten toon gespreid wordt!

Hijo
#108594 door Encantó
25 sep 2014, 00:02
Cubanen zijn slordige schrijvers. Dat is en feit. Maar klaarblijkelijk zit het in de lucht. Of het eten (of de Mojito).
Na lezing van Hijo zijn tegel begrijp ik ALLE Cubaanse esemels plots veel beter... :D
#108642 door Danny & Ilse
29 sep 2014, 13:05
Ik heb jullie een beetje tijd gegeven om wat antwoorden te formuleren op mijn initiële vraag 'neem ik nu $ of € mee op resi'. Wel, de sites waar we de verschillende meningen lazen was bv op De Wereldfietser, op de site van sommige touroperators, in reisgidsen, ...
Jullie zijn stuk voor stuk goede schrijvers maar is het finale antwoord nu dat ik beter Euro's meeneem en helemaal geen dollars ?
#108645 door sandersh
29 sep 2014, 23:50
Dat klinkt ruimhartig: jij geeft ons de tijd om te antwoorden. Ik voel me vereerd. Wat me verbaasd is dat JIJ intussen in al die gidsen die je ijverig hebt doorgelezen nergens zelf het finale antwoord hebt kunnen vinden op jouw, hoe noemde je dat ook alweer, oh ja, initiële vraag.
#108646 door Robert
30 sep 2014, 02:13
Ach ik heb van alles meegenomen naar Cuba, guldens, marken, kronen uit verschillende landen, franken uit verschillende landen, lires, ponden, natuurlijk dollars, euro's en meer. Simpel om de reden dat 1x wissellen meestal goedkoper is als 2x. Nu ligt dat iets anders met de usd maar toch bij niet te hoge bedragen gewoon meenemen.
En de clou bij reisgidsen is natuurlijk hoe recent ze zijn.
#108666 door Robert
04 okt 2014, 13:54
Ach bij mensen die liever lui dan moe zijn is wat minder serieus zijn ook wel leuk op z'n tijd.
Bovendien zoals Hijo al schreef;
"wij spenderen graag onze tijd zodat jij de jouwe kan besparen!"
En als dank voor de info kun je je dan melden bij "Post naar Cuba" om een ander te helpen door papieren of wat ander klein spul mee te nemen naar Cuba, maar dat doet bijna niemand. :(
#108669 door tfhfony
05 okt 2014, 18:55
Dat snap ik ook wel. En als iemand serieus wat zoekwerk gedaan zou hebben, had hij het antwoord natuurlijk zelf prima kunnen vinden.
Maar ik denk dat iedereen zich wel een schuldig maakt aan luiheid. En dan is een forum eigenlijk ook nog eens de plek bij uitstek om dit soort dingen te vragen. Daarnaast vind ik het altijd een beetje jammer als "de oude rotten in het vak" iemand op zo'n manier terecht wijzen. Dat getuigt niet echt van hartelijkheid. Zo hou je nieuwe aanwas wel buiten.
Maar goed, waarschijnlijk liever voor de Xe keer discussies over politiek, waar Cuba naar toe gaat en hoe goed/slecht het gaat in Cuba waarbij iedereen onvermurwbaar dezelfde standpunten tegen dezelfde mensen blijven herhalen en dit nogal eens eindigt men wat onenigheid toch? :)