Euro's, dollars, CUC's, creditcards, travellerchecks, pinnen?
#104786 door lotte.posthumus
28 aug 2013, 09:31
Lieve allemaal,

Weten jullie of het mogelijk is om op Panama Airport een visum voor Cuba te regelen? Of dien ik dit al in NL kort te sluiten op de Cubaanse Ambassade?

Groetjes, Lotte

#104789 door Tijn
28 aug 2013, 10:31
Cubana heeft een balie op Panama airport. Die hebben toeristenkaarten (visa).

Als je het in NL al wilt regelen moet je naar het Consulaat in Rotterdam, niet naar de Ambassade.

#104791 door Joop_Siroop
28 aug 2013, 10:41
Hi Lotte,

Het Cubaanse Visum is niet meer dan een toeristenbelasting, kun je kopen
zonder vorm van plichtpleging. Waarschijnlijk heeft iemand hier op het forum
er nog wel een voor je. En als je een beetje handig bent kun je er ook een
kopen in de aankomsthal (dus voor de douane) in Cuba.

Het is wel een belangrijk papiertje. Zonder visum kom je het land niet in en
daarom nemen sommige vliegmaatschappijen (Condor in Frankfurt meen ik
me te herinneren) je niet mee als je bij checkin geen geldig (ingevuld) visum
kunt overhandigen.

#104792 door sandersh
28 aug 2013, 10:52
Op PTY (Panama Airport, Tocumen) kan je bij COPA AIRLINES, check-in balie, een toeristenkaart voor Cuba kopen.
(Even een zijsprong; mocht je van rum houden, koop een fles Panamese Abuelo rum. Worden je Cubaanse vrienden ook erg blij van. De fles in je gewone bagage vervoeren. NIET in je hand bagage!)
In Medellin is geen toeristenkaart te koop op het vliegveld zelf, wel op een moeizaam te vinden kantoor ergens in de outskirts van de stad. Dat laatste heb ik in februari 2013 gedaan.
#104820 door rens
02 sep 2013, 20:15
Hallo,

Ergens in een reactie staat dat je gewoon een visum van iemand kan overnemen..
maar als ik een visum moet hebben moet ik of persoonlijk naar rotterdam, of via de mail mijn paspoort kopie enz mee sturen. een visum is toch persoonlijk!?
Ik heb ook enkele visums aangeboden gekregen, maar ik vertrouw het toch niet helemaal.. Hoe werkt dit..?
bedankt!

Groetjes
#104821 door rens
02 sep 2013, 20:15
Hallo,

Ergens in een reactie staat dat je gewoon een visum van iemand kan overnemen..
maar als ik een visum moet hebben moet ik of persoonlijk naar rotterdam, of via de mail mijn paspoort kopie enz mee sturen. een visum is toch persoonlijk!?
Ik heb ook enkele visums aangeboden gekregen, maar ik vertrouw het toch niet helemaal.. Hoe werkt dit..?
bedankt!

Groetjes

#104822 door sandersh
02 sep 2013, 20:30
Voor Cuba heb geen VISUM nodig maar een TOERISTENKAART. Beetje lullig papiertje wat je zelf in moet vullen. Kan je kopen zonder je paspoort of ticket te laten zien. Is niet persoonsgebonden. Als iemand er één heeft liggen, kan je die gerust overnemen, zijn er meteen twee mensen blij. Jij en de verkoper.