Euro's, dollars, CUC's, creditcards, travellerchecks, pinnen?
#104783 door lotte.posthumus
28 aug 2013, 09:26
Lieve allemaal,

Aankomend oktober vertrek ik voor 2 maanden naar Costa Rica, Panama en Cuba. Nou ben ik op de hoogte van de problemen met pinnen op Cuba en wilde ik daar goed op voorbereid zijn.

Weten jullie of het mogelijk is om mijn dollars uit Costa Rica/Panama op Panama Airport te wisselen voor Euro's (zodat ik deze op Cuba kan wisselen voor CUC)? Of anders mijn dollars al op Panama Airport kan wisselen voor CUC's?

Of zijn er ideeën hoe dit handiger te doen? Ik zie het niet zo zitten om zo'n grote hoeveelheid geld cash mee te nemen (verblijf er 3 weken).

Groetjes, Lotte

#104788 door Tijn
28 aug 2013, 10:27
Je kunt nergens buiten Cuba CUC's kopen (of verkopen). Dollars omwisselen in in Euro's in Panama en daarna die euro's in CUC op Cuba lijkt me dubbel wisselkoers verlies, en dat komt ongeveer overeen met de straf van 10% die je op dollars wisselen op Cuba ondergaat.

Al die tijd met genoeg euro's voor drie weken Cuba rondzeulen lijkt ook niet handig.

Ik zou in eerste instantie gewoon wat dollars omwisselen in CUCs op Cuba en dan met m'n creditcard op Cuba CUCs wisselen. Zolang je geen Amerikaanse CC hebt, is dat geen probleem.

#104794 door HijodelMundo
28 aug 2013, 14:24
Inderdaad gewoon de dollars die je over hebt in Cuba wisselen. Heb je dan nog meer nodig pinnen met Credit Card mits niet uitgegeven door een US bank.
Dus Mastercard of Visa van ABN, RABO, ANWB, ETC... geen probleem

Hijo