Euro's, dollars, CUC's, creditcards, travellerchecks, pinnen?
#103471 door leonel otavo
05 mei 2013, 17:51
Goedenavond beste lezers.

Een paar dagen geleden heb ik jullie gevraagd of jullie me konden helpen bij het (vertrouwd) versturen van geld via nederland naar Camaquey in Cuba.
Welnu via AIS (aisremesesacuba)hebben mijn verloofde en ik e.e.a. opgestart. Dit was volgens jullie een goede manier en tevens vertrouwd om geld via de credit card naar Cuba, in dit geval Camaquey over te maken.
Zoals gezegd duurt het nu 15 dagen voordat mijn verloofde haar pasje krijgen zal.
Nu wil ik graag nog weten of er mensen zijn die weten (zodra ze haar pasje heeft gekregen), bij welke bank(graag met naam en adres) precies geld uit de muur kan trekken in Camaquey.
Of is het ook mogelijk dit bij elke bank te doen?
Kan dit bijvoorbeeld ook bij de Cadeca (waar wij als toeristen geld halen).
Ik weet namelijk niet of dit kan, omdat ze daar streng zijn en de Cubanen doorgaans niet binnenkomen op vertoon van hun Paspoort en/of ID, wij wel als toerist.

Graag jullie antwoord(en) als jullie banken kennen waar dit wel kan.

bedankt voor de reacties.

Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die in Camaquey ervaring hebben.

Vriendelijke groeten

Leonel

#103472 door Tijn
05 mei 2013, 18:15
De Cadeca in Camaguey heeft bij mijn weten geen pinautomaat, maar ik weet wel dat Cubanen er gewoon binnen mogen.

Iets verder richting plaza de Gajo zit wel een bank met twee pinautomaten... die zou ze eens kunnen proberen.
#103502 door carino
07 mei 2013, 11:38
leonel otavo schreef:Kan dit bijvoorbeeld ook bij de Cadeca (waar wij als toeristen geld halen).
Ik weet namelijk niet of dit kan, omdat ze daar streng zijn en de Cubanen doorgaans niet binnenkomen op vertoon van hun Paspoort en/of ID, wij wel als toerist.
Dat is grote onzin Leonel, met respect. Cubanen kunnen zonder problemen naar binnen en geld opnemen met carne of paspoort.