Euro's, dollars, CUC's, creditcards, travellerchecks, pinnen?
#103423 door leonel otavo
01 mei 2013, 13:02
Goedemiddag,

Ik ben nu op dit moment druk aan het zoeken op het forum, om het sturen van geld gemakkelijker, goedkoper en met name voor mijn verloofde makkelijker te maken.

Nu zag ik iets staan van aisremesascuba.

Via een aangevraagde kaart bij Finex (zit dit ook in CAMAQUEY) aan te vragen en daarna gemakkelijk geld sturen.

kun je ook geld trekken (mijn verloofde in dit geval) bij elke bank in Camaqueye.

Wie heeft hier recente ervaring mee en weet of dit betrouwbaar is?

Wie kan me nog even in het kort uitleggen hoe het nu precies te werk gaat?

Graag snel jullie reactie!!

Alvast heel erg beddankt voor de moeite.

Groeten

Leonel.
#103424 door mov
01 mei 2013, 14:38
Hoi Leonel,

Heb er geruime ervaring mee, dit werkt perfect. Zover ik begreep van mijn vrouw kan ze inderdaad bij alle reguliere banken pinnen. De transfer duurt enkele dagen.

Je vriendin dient in derdaad een kaart aan te vragen, kantoor Camaquey:

Gral Gómez 105 e/ Independencia y Maceo

Dit kost haar verder niets, zij dient de gegevens van de kaart en haar persoonsgegevens aan jou te sturen. Hierna maak je een account aan via de website, en vult haar kaartnummer en andere gegevens in bij jou begunstigden lijst.

Daarna is het een kwestie van kiezen hoeveel je wilt overmaken, je creditcard transactie maken en het is gedaan.

MvG,
MOV
#103425 door leonel otavo
01 mei 2013, 15:13
Bedankt voor de snelle informatie.

Weet je toevallig ook of je veel moet betalen qua transacties?

Bij het betalen met visacard?

Groeten

Leonel
#103426 door mov
01 mei 2013, 15:27
Hoi Leonel,

Dit kun je zo zien via de website: http://www.aisremesascuba.com/
Staat een rekenmodule rechts, ik heb met mijn mastercard geen andere kosten.

MvG,
MOV
#103437 door leonel otavo
02 mei 2013, 08:14
Goedemorgen,

Ik wil je hartelijk bedanken voor de gegeven informatie.

Hier kan ik zeker iets mee!

Ook i.v.m. het feit dat er dan geen meer kosten zijn.

Op dit moment verzond ik altijd geld via de ABN amro.....dan werd er nog eens door de bank (ik geloof 37 euro gerekend voor de transactie).

Mijn verloofde is al bezig om contact te maken met het kantoor in Camaquey.

Mijn dank is groot!!

Vriendelijke groet,

Leonel

#103439 door Encantó
02 mei 2013, 10:51
Rates. En dan moet je daar nog de kosten van je eigen credit(?)kaart aan toevoegen. Dit lijkt me toch één van de normale tot duurdere oplossingen om geld in Cuba te krijgen?

nb. de oplossing van skrill (zie dit forum) bleek een nutteloze oefening voor mij. D.w.z.: je moet je inderdaad aanbieden in de bank met je paspoort. Geen withdrawal aan de atm mogelijk.
#103441 door mov
02 mei 2013, 11:14
Beste Encanto,

Uiteraard zijn er kosten aan deze transactie verbonden, maar deze worden duidelijk vermeld. Ik betaal aan het eind van de maand mijn "aankopen" via mijn creditcard altijd automatisch terug. Ik heb dan ook geen verdere kosten aan mijn creditcard.

Wellicht is deze methode niet de allergoedkoopste, echter hij is simpel, snel en tot op heden compleet betrouwbaar.

MvG,
MOV

#103905 door salsalieve
07 jun 2013, 00:46
De site ligt eruit en ik lees op internet dat er mensen zijn die al dagen problemen hebben met geld overmaken. Nieuw geval van ' Caribbean Transfers'?

#103952 door Encantó
11 jun 2013, 13:59
De website is weer in de lucht.

Ik had 113 € opgeladen. Daarvan is ginder 126 CUC overgebleven: 113 € -fee 17 € - commissies.
#104314 door Francin Dolman
17 jul 2013, 15:23
Heb tien dagen lang geprobeerd me te registreren bij aisremesascuba.com, waarbij je je telefoonnummer moet opgeven waar ze dan een verificatiecode heen sturen. En dan kwam er steeds een mededeling dat mijn nummer niet goed was en of ik het wilde nakijken.

Het nummer was uiteraard wel goed, en ik stuurde ze mail. Kreeg antwoord dat het nummer inderdaad goed was maar dat ik verzuimd had het bedrag in te vullen. Dat was nog niet aan de orde geweest, maar goed, je hebt zo'n omrekenvoorbeeld staan dus dat vulde ik braaf in, maar dat maakte niks uit natuurlijk. Heb dagenlang met ze gecorrespondeerd, waarbij ze maar bleven zeggen dat ik het fout deed.

Ik heb toen vier foto's genomen van de stappen op hun scherm, en die gemaild, waarop ik niets meer hoorde.

Probeerde het gisteren nog eens en tot mijn verrassing werkte het ineens wél: ik kreeg code toegestuurd waarna ik inderdaad geregistreerd kon worden. Kennelijk hadden ze al die tijd een storing gehad, en óf ze wisten dat niet en komen met een stom advies, óf ze wisten het wel en komen met een stom advies.

Maar uiteindelijk is het dan wel gelukt, dus dat maak ik dan maar even wereldkundig!

Salu2,
Francine

#104329 door sandersh
20 jul 2013, 12:22
Goed verhaal, Francin. Slim van je om foto's te sturen van je handelingen. Ze waren met stomheid geslagen, zo te horen. In één klap knock out. Wie weet is hun virtuele helpdesk gevestigd in een obscure buitenwijk van Mombay. Snoei heet, veel zweten en moeilijke vragen snel ter zijde schuiven.
#104330 door Francin Dolman
20 jul 2013, 12:37
De A van AISremesas is van AMERICAN !!!
Maar ze corresponderen uitsluitend in het Spaans - misschien USA dan op de grens van Mexico!

#104331 door sandersh
20 jul 2013, 12:58
Die A hoeft niet per sé te betekenen dat AISremesas puur Amerikaans is. Veel Nederlandse helpdesks en call centra opereren vanuit India. Maar in de VS wonen ± 52 miljoen Hispanics en Latinos, dus je hebt in dit geval misschien gelijk. Broeierig kantoor in Florida? Kapotte airco? Ook warm.
#104339 door mov
22 jul 2013, 23:41
Beste allemaal,

Ik maak zeer regelmatig geld over en mijn novia heeft vaak op dezelfde dag haar geld al. Ik heb er echt nooit problemen mee en ben blij dat ze er zijn.

Van de support heb ik nooit gebruik gemaakt. Mijn ervaringen zijn alleen positief.

MvG,
mov
#104341 door Francin Dolman
23 jul 2013, 11:27
Hola mov,

Ik heb een vraag over het geld overmaken per AIS: de moeilijkheden die ik hierbij ondervond scholen in het niet-lukken een verificatiecode te sms-en naar mijn mobiele nummer (dat ik uiteraard juist had opgegeven).

Nu had ik de indruk dat dat alleen de allereerste keer gebeurt, dat toezenden van een code - is dat zo, of moet dat bij iedere overmaking?

Salu2,

Francine
#104342 door mov
23 jul 2013, 12:20
Hoi,

Wat vervelend om te horen Francine dat je problemen ondervindt. Deze sms-code is eenmalig.

MvG,
mov

#104349 door klaassen
24 jul 2013, 00:51
Ik maak vaak geld over via een spaanse bank

Nooit problemen mee gehad

Klaassen