Kan het? Hoe, wat, waar? Vergunningen, adressen...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#73299 door Aricci
10 apr 2008, 13:10
Hallo allemaal...

Ik ben werkzaam bij een telecombedrijf hier in NL en kan voor mooie prijzen aan mobiele telefoons komen.
Ik vroeg me af hoe het zou zijn als ik telefoons naar Cuba zou exporteren.Zou ik goed winst kunnen maken?Is er daar wel vraag naar?
Kan ik het best als leverancier werken of een eigen winkeltje beginnen?

Kan iemand bij hierover een beetje informeren?

#73300 door mambize
10 apr 2008, 13:20
ha ha....
keep dreaming...

Momenteel wegens allerlei redenen niet aan te raden om zaken te doen in, met en naar Cuba.

Is trouwens al vaak besproken hier in het forum, een beetje zoekwerk levert de gepaste antwoorden.

#73301 door Robert
10 apr 2008, 13:22
Je kunt het best en eigen winkeltje beginnen.
succes.

PS. Lees eerst wat meer op dit forum.
:D

#73303 door Aricci
10 apr 2008, 17:24
mambize schreef:STOP FORUMVERVUILING - DOE DE QUOTECURSUS > www.cubaforum.nl/viewtopic.php?t=10949

Heb niks over dit onderwerp kunnen vinden...of ik ben blind ?

#73315 door carino
11 apr 2008, 08:28
Ben je al eens in Cuba geweest en wat weet je überhaupt van Cuba?

#73316 door Elisabeth
11 apr 2008, 08:44
Aricci, weet je dat Cuba (nog steeds) een communistisch land is? Ga er maar eens kijken.

Dat wat jij wilt is onmogelijk in Cuba. Alles is in handen van de staat, ook de zogenaamde joint-ventures waar de Cubaanse staat altijd een aandeel in heeft van minstens 51%. Ik kan me niet voorstellen dat daar zo snel verandering in komt.

#73404 door HijodelMundo
15 apr 2008, 21:24
Kijk een handel beginnen kan wel maar dan moet het zwart... Oftewel kan jij op regelmatige basis met iemand 1 of twee mobiele telefoons meegeven en ken jij iemand hier die ze kan verkopen dan is het wel een optie. Maar echt een winkeltje beginnen, appartementje kopen en een lang-leve-de-zon leventje opbouwen is niet echt een optie...

Optie zou zijn als jou bedrijf leverancier van etecsa in Cuba zou worden. Maar die hebben natuurlijk al hun kanalen. Kans is klein dat ze interesse hebben in "Fulano" in NL die een paar mobieltjes wil verkopen.

Succes

Hijo