Kan het? Hoe, wat, waar? Vergunningen, adressen...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#68908 door TamTam26
08 aug 2007, 08:41
Ik zit er al een tijdje over te denken om voor langere tijd naar Cuba te gaan en daar te werken. Ben nu ook bezig om goed spaans te leren.

Is het wel mogelijk om als blonde toerist aan de bak te komen? Ik heb namelijk begrepen dat ze daar niet zo blij mee zijn.
Zou wel voor een reisorganisatie willen werken, alleen heb daar niet de juiste papieren voor. Werk nu al 5 jaar als directiesecretaresse, en 6 jaar in de Horeca in een danscafe.

Alle tips zijn welkom. ik zou graag meer informatie willen van mensen die dit gedaan hebben of weten hoe ik dit kan regelen.

Alvast heel erg bedankt!

#68911 door brel
08 aug 2007, 09:02
werken in cuba ?

15 CUC per maand .
een geluk . hard word er niet gewerkt .

#68912 door TamTam26
08 aug 2007, 09:28
Dat had ik al wel verwacht Brel. Als ik rond kan komen ben ik al blij.
Is het ook mogelijk om zelf een tent te beginnen in bv de horeca dat jij weet?
Of is dat bij voorbaat al kansloos?

#68913 door brel
08 aug 2007, 09:42
onmogelijk om zelf iets te beginnen in cuba .

privé initiatief is staatsgevaarlijk .

Ga soliciteren als hostess bij een reisorganisator , en hoop dat ze je in cuba tewerkstellen .

#68916 door TamTam26
08 aug 2007, 10:33
Bedankt Brel, dat zou ik ook wel het leukste vinden.
Ben in ieder geval weer wat informatie rijker... ga in september wel eens informeren bij de reisleiders/hostesses daar.

#68920 door Kiki
08 aug 2007, 10:49
Als je als reisleidster werkt blijf je maximum 2 jaar op dezelfde plaats. Je kan ook niet kiezen waar je naartoe gaat, je geeft 5 bestemmingen op waar je het liefst naartoe wilt en daar wordt dan uit gekozen.

#68939 door TamTam26
08 aug 2007, 14:42
heb je daar ervaring mee KiKi?

Bij welke reisorganisatie kan ik het beste informeren?

#68948 door Kiki
08 aug 2007, 16:56
Mijn neef is reisleider. Hij werkt voor Neckermann/ Thomas Cook. De eerste jaren moest hij op bestemmingen in europa werken en daarna Dominicaanse Rep, Cuba en nu weer naar DR.
Je kan misschien eens kijken op de site van Neckermann, daar staan vacatures maar ik denk toch dat je een opleiding moet volgen. Ik zie dat je directiesecretaresse bent (studeer zelf office management) dus je talenkennis is een pluspunt.