Kan het? Hoe, wat, waar? Vergunningen, adressen...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#40703 door vandir
03 sep 2005, 16:56
Wil ik wel op antwoorden, Bennie, maar misschien besy privé, want aangezien het niet om Cuba gaat... .
Ofwel bij Off topic en Spam, ik zie nog wel... .
#40734 door paulter_geist
04 sep 2005, 09:51
inzake wonen/werken in het buitenland was het vandir die schreef:...ik speel ook met die gedachte (niet direct voor Cuba, maar wel latino-landen en ga eind deze maand op sollicitatiegesprek...)...

en op de vraag waar dan wel, was het vandir die schreef:Wil ik wel op antwoorden, Bennie, maar misschien besy privé, want aangezien het niet om Cuba gaat...

@ vandir: is het vermelden dàt je weg wilt, niet veel 'gevaarlijker' en persoonlijker dan het vermelden van het land waarnaar je weg wilt?

Het klinkt, door die 'geheimzinnigheid' net alsof je inmiddels aangeland bent op pagina 597 van het boek 'Alimentatie besparen voor gevorderden', auteur onbekend:

"Bij wonen en werken in een buitenland met een lage levensstandaard zult u hoogstwaarschijnlijk minder gaan verdienen. Dientengevolge kunt u herziening van uw alimentatie-verplichting aanvragen en met een beetje geluk van het bespaarde bedrag aan alimentatie toch aangenaam leven.
In extreme gevallen kan de alimentatie-verplichting omkeren: uw inkomen wordt zodanig laag dat uw ex ààn u alimentatie moet gaan betalen."

:twisted: :wink:

#40743 door peter
04 sep 2005, 10:24
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

#40763 door vandir
04 sep 2005, 17:22
@ vandir: is het vermelden dàt je weg wilt, niet veel 'gevaarlijker' en persoonlijker dan het vermelden van het land waarnaar je weg wilt?

Het klinkt, door die 'geheimzinnigheid' net alsof je inmiddels aangeland bent op pagina 597 van het boek 'Alimentatie besparen voor gevorderden', auteur onbekend:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: !!!!!

Haha, die Paul !

Toen ik de eerste zin las, begreep ik absoluut niet wat je wilde zeggen. De tweede zin maakte natuurlijk alles duidelijk.
Maar, neen hoor, je zoekt het veel en veel te ver !!
In mijn berichtje stond:

ik speel ook met die gedachte (niet direct voor Cuba, maar wel latino-landen en ga eind deze maand op sollicitatiegesprek, wel niet als vaste job

Wel, dat betekent dat ik met de gedachte speel om, net als Paula, reisbegeleider te worden in latino-landen (en niet Cuba, maar ook niet Spanje, zoals Bennie dacht) en niet als vaste job.
Die "geheimzinnigheid" had helemaal niets te maken met de mogelijke ontduiking van alimentatie (voor mijn ex hoef ik toch niks te betalen en voor de kinderen wil ik dat zeker wel betalen), maar met het feit dat het dus niet om Cuba gaat en dus eigenlijk off topic is en wellicht niemand interesseert.
En het feit dat het niet als vaste job zou zijn, betekent dat ik het erbij zou doen a rato van enkele malen per jaar - indien te combineren met mijn huidige voltijdse baan - omdat ik dat meer beschouw als een goedkope vakantie.
Vandaar ook nog de geopperde idee om het privé te melden aan Bennie, die er om vroeg, of bij de Off Topic-berichten (wat ik dus nog geen van beide gedaan heb).
Zo, nu heb ik toch bijna alles verteld, behalve dat het gaat om semi-avontuurlijke reizen met kleine groepen in Argentinië, Mexico, Costa Rica en nog een paar landen in die regio (en ook nog Thailand en Borneo).

#40775 door Bennie
04 sep 2005, 20:05
Spannend VanDir, ik hoop dat het je lukken gaat en dat je het kunt combineren met je huidige baan.

#40784 door vandir
04 sep 2005, 23:14
Bedankt Bennie,

wie weet, kan ik - als ik de job zou hebben - hen nog overtuigen om ook op Cuba iets te beginnen.
Inderdaad spannend, maar dan eerder omdat het leuk is, dan dat het hoeft.
#40836 door paulter_geist
05 sep 2005, 20:32
vandir schreef:Zo, nu heb ik toch bijna alles verteld, behalve dat het gaat om semi-avontuurlijke reizen met kleine groepen in Argentinië, Mexico, Costa Rica en nog een paar landen in die regio (en ook nog Thailand en Borneo).

En als deze sollicitatie niet zou lukken: Djoser-reizen vraagt regelmatig reisleiders (in de zaterdag Volkskrant en op hun eigen website) onder het motto: Weg met Djoser!

In ieder geval suc6 gewenst en 'keep us informed' !

#40841 door vandir
05 sep 2005, 20:50
In ieder geval suc6 gewenst en 'keep us informed' !

Bedankt voor de tip en ik hou jullie zeker op de hoogte !