Kan het? Hoe, wat, waar? Vergunningen, adressen...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#74686 door jacky
10 jun 2008, 13:36
weet iemand of het tegenwoordig al gemakkelijker is om in cuba voor langere tijd te verblijven, zonder er te werken en zonder getrouwd te zijn met een cubaanse en zoder elke twee maand een paar dagen het land uit te moeten

#79293 door yanycuba
10 feb 2009, 12:59
hola luis soy cubana y me interesaria saber como obtener la recidencia en cuba ,por la isquierda es para mi amigo q no estamos casado saludos yany

#79295 door rickenbilly
10 feb 2009, 13:29
yanycuba schreef:hola luis soy cubana y me interesaria saber como obtener la recidencia en cuba ,por la isquierda es para mi amigo q no estamos casado saludos yany

Mas facil y mas legal te casarte!

sal2 R.

#79296 door Janette
10 feb 2009, 13:38
Es verdad Rickenbilly, pero cuando un person no quiero casarse?
:wink:

#79297 door rickenbilly
10 feb 2009, 14:03
Janette schreef:Es verdad Rickenbilly, pero cuando un person no quiero casarse?
:wink:

parece no hay otro opciones. Ni por izguirda, ni inventos!

sal2 R.

#79305 door Robert
10 feb 2009, 17:33
Tja ik neem niet aan dat Yanyi wil dat haar vriend trouwt met een vriendin van Luis (ik neem aan dat dat het izquierda van Luis is.).
Wel humor trouwens.
:D

#95424 door Joop_Siroop
25 jul 2011, 15:43
jaykie schreef:Vandaag keek ik wat rond op de website van het Cubaans consulaat en zag bij Servicios Consulates het volgende linkje staan:

Solicitud de residencia en Cuba
Las solicitudes de RESIDENTES PERMANENTES serán formuladas por los extranjeros interesados.

Wil dit dan zeggen dat je als buitenlander een aanvraag kunt doen om permanent in Cuba te gaan wonen?
#95458 door palabra
27 jul 2011, 06:59
Klopt inderdaad, voor heel het procedè mag je rekenen rond de 1500 euro, (vertalingen, legalisatie's enz....) dan pas kan je beginnen hopen dat er snel een afgevaardigde van het consulaat naar Cuba vertrekt met uw documenten in het bekende koffertje en dat is natuurlijk niet elke week. Als je zeker bent dat het op het consulaat naar cuba is vertrokken kan je beginnen tellen naar 6 maand (vergeet 3à6 maand maar). Tussendoor naar het consulaat bellen of mailen of ze al nieuws hebben heeft geen zin want alleen de immigracion de Cuba heeft het laatste woord in deze zaak, consulaat fungeert alleen als postbode.Wat ik hier vertel is geen sprookje nee dit is de realiteit ik zelf moet nu nog wachten tot 26 augustus dan pas is het consulaat in Belgie uit vakantie en zijn mijn documenten 6 maand in Cuba dus als alles klopt zal dan het verdict moeten vallen, maja ben al 13 jaar met cubaanse getrouwd dus heb al geleerd wat paciencia is lollll.

#95573 door rickenbilly
03 aug 2011, 04:16
Na indiening van de nodige documenten is mijn recidencia destijds binnen 3 maanden verleend. Sneller dan het verkrijgen van een verblijfsvergunning voor een buitenlander in Nederland!!!!

Ken echter hier in Habana ook buitenlanders die 'jaren' wachten en nog steeds niets hebben.

Ik herinner me voorts dat een 'bijdrage' aan de revolutie dmv van werken in Cuba helpt. Ik was destijds (2001) werkzaam als docent aan een hoger instituut.
(Instituto Superior) een soort HBO opleiding.

groet,

R.
#95574 door palabra
03 aug 2011, 06:45
Als je tijdens de periode dat je wacht op een toelating voor een recidencia in havana kan verblijven is dat natuurlijk wel stuk aangenamer dan hier in de koude en regen, maar je moet dan wel om de zoveel maanden even het land uit en krijg je dan eventueel een bericht i.v.m. je residencia en die word afgewezen zit je in je thuisland wel met een probleem als je alles hebt achtergelaten.Dus zal ik nog maar eens naar de ambassade bellen om te horen of ze daar al van iets weten op 26 augustus zijn mijn documenten 6 maanden ingediend.
#95979 door palabra
05 sep 2011, 18:10
Zoals ik dus eerder schreef heb ik dus het consulaat gebeld, nog steeds niets moet geduld hebben er staat geen limiet op.Ook begreep ik uit het telefoontje dat ik niet teveel meer moest bellen want het is hun plicht zodra ze iets weten mij te verwittigen werd mij gezegd. :lol:
#97180 door palabra
03 dec 2011, 10:42
Eindelijk na 9 maanden is het zover (nee geen baby) mijn residencia is goedgekeurd dus mag vertrekken.